UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av GandhiMK2 »

Aslan skrev:Kan detta va nåt?
https://www.blocket.se/gavleborg/Univer ... .htm?ca=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Dock är det Solo så går inte att köra så många UA-pluggar samtidigt men bra kort ändå. Har själv lite tomt i kassan just nu...
Det där var billigt och bra! Shoot!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av GandhiMK2 »

[quote="macahan"]

Jag är nyfiken på rent lastmässigt när man slår i taket. För idag slår jag i taket samtidigt med duetten som med den inbyggda ljudkortet i min macbook. Det känns ju lite B.[/quote
]

Fast Apogee har ju ingen egen kraft så för att du ska kunna köra mer pluggar med apogee't än utan så måste domha skrivit en driver som är bättre än macens egna. Kanske inte är svårt men lik förbannat är det ju fortfarande bara datorns processor som får jobba så.... where as om man har en 8-kärnig uad-sak så går alla uad-pluggar på den ist för att belasta datorn.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Fan vad grymt. Apollo here I come! Ska bara rits klart nåt hus först så jag får lite pengar över... ;)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Jag tror för övrigt att det som händer i min dator är inkompabiliteten i drivaren som jävlas. För det var inte så här illa innan senaste iOS-updaten.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av Aslan »

Efter lite velande bestämde jag mig för att slå till på den jag länkade till. Men den var redan såld....:(
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av Aslan »

Nu har jag slagit till på en Apollo Twin Duo. Har bara hunnit testa lite men det verkar funka kalasbra. Smidigt och intuitivt gränssnitt.
Det här kommer bli dyrt med pluggar:(....;)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Jäklar. Det här hade jag förträngt. Ajajaj.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Jag köpte fan ett ljudkort idag också. Men inte vad jag trodde. Det blev ett apogee element 24. Nu blir det hem och testa.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av Aslan »

macahan skrev:Jag köpte fan ett ljudkort idag också. Men inte vad jag trodde. Det blev ett apogee element 24. Nu blir det hem och testa.
Kul! Kom gärna med en recension när du har tid:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Absolut. Jag tror det kommer passa mig perfekt.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av macahan »

Helt ärligt är det en störd skillnad på preamparna. Jösses. Att det skulle vara skillnad visste jag men yikes.
Jag vågar inte lägga upp nåt här för då skiftas fokus mot min insats snarare än ljudkvaliteten.

Torrt ljud med enbart preamparnas färgning låter ganska(inte alls egentligen men jämförbart) lika men när man skruvar lite på det så blir faktiskt duetten ganska omkörd. rejält dessutom.

Då har jag spelat in på exakt samma utrustning på exakt samma inställningar och den jämförelsen är faktiskt rätt fascinerande.
Jag är skitnöjd. Vill jag att den ska bete sig som en apollo så kan man köpa till ett kontrollinterface som löser det men medföljande mixer är faktiskt enormt jäkla bra.

Tjoho säger jag.

Enda nackdelen är att den kräver ett extra strömuttag.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: UA Apollo twin eller Apogee duet 2?

Inlägg av Aslan »

Härligt att du är nöjd!!! Verkar ju oxå vara ett kalasbra ljudkort!:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar