POD XT

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:58
Ort: Stockholm

POD XT

Inlägg av jbass »

Bass XT, XT Live, XT Pro

Någon till salu?

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ooooh...!
Det var en sådan som låg ute för typ 1400 spänn på vendolin eller vart det nu var...!
Skall vara länkat i nå´n tråd här på forumet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: POD XT

Inlägg av Jan Hellman »

jbass skrev:Bass XT, XT Live, XT Pro

Någon till salu?
Ska den vara till bas eller gitarr? Basversionen heter Bass Pod XT Pro och en så´n har jag nog att sälja. Väldans fint skick också. Och Stockholm bor jag i precis som du verkar det som....

Den jag har är version II. Den som säljs nu är nog version III om jag inte missminner mig. Eller så är det II:an..... Ligger hur som ny på 7.000:- hos Thomann. Den första versionen vill man inte ha!! Tro mig....

Det är nog exakt den här jag har tror jag:

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5488794

Och i lika fint skick. Hojjta till om det är intressant. Det är i och för sig en så´n där pryl som det är jävligt korkat att sälja för helt plötsligt behöver man den men..... Ja ja....

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+
Inlägg: 1991
Blev medlem: mån 17 dec 2007, 20:21
Ort: Stockholm

Re: POD XT

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Den första versionen vill man inte ha!! Tro mig....

Vad är det för fel på den?

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: POD XT

Inlägg av Jan Hellman »

Mark Kung Sthlm skrev:Den första versionen vill man inte ha!! Tro mig....

Vad är det för fel på den?
Fasfel om man kör både digital och analog signal samtidigt vid inspelning. Sämre dynamik och lägre intern upplösning än version II. Jag hade den första och den var en rejäl besvikelse i jämförelse. Sålde den. Mycket bättre dynamik i efterföljaren. Även effekterna i version II är bättre. Vissa effekter i den första gick inte att använda alls.

//J
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Kostar på mycket?
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:58
Ort: Stockholm

Re: POD XT

Inlägg av jbass »

Hellboy skrev:
jbass skrev:Bass XT, XT Live, XT Pro

Någon till salu?
Ska den vara till bas eller gitarr? Basversionen heter Bass Pod XT Pro och en så´n har jag nog att sälja. Väldans fint skick också. Och Stockholm bor jag i precis som du verkar det som....

Den jag har är version II. Den som säljs nu är nog version III om jag inte missminner mig. Eller så är det II:an..... Ligger hur som ny på 7.000:- hos Thomann. Den första versionen vill man inte ha!! Tro mig....

Det är nog exakt den här jag har tror jag:

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5488794

Och i lika fint skick. Hojjta till om det är intressant. Det är i och för sig en så´n där pryl som det är jävligt korkat att sälja för helt plötsligt behöver man den men..... Ja ja....

MVH//Jan
Bass :!: Men kan nog ha fått 'second thoughts' vad gäller Pro-varianten. Känns lite fånigt att skeppa runt en 2HE 19"-grunka när man gått lättvikt. Skulle vara om jag sätter Shuttle'n i en racklåda, då. Tar en funderare på det ..

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: POD XT

Inlägg av Jan Hellman »

jbass skrev:
Hellboy skrev:
jbass skrev:Bass XT, XT Live, XT Pro

Någon till salu?
Ska den vara till bas eller gitarr? Basversionen heter Bass Pod XT Pro och en så´n har jag nog att sälja. Väldans fint skick också. Och Stockholm bor jag i precis som du verkar det som....

Den jag har är version II. Den som säljs nu är nog version III om jag inte missminner mig. Eller så är det II:an..... Ligger hur som ny på 7.000:- hos Thomann. Den första versionen vill man inte ha!! Tro mig....

Det är nog exakt den här jag har tror jag:

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5488794

Och i lika fint skick. Hojjta till om det är intressant. Det är i och för sig en så´n där pryl som det är jävligt korkat att sälja för helt plötsligt behöver man den men..... Ja ja....

MVH//Jan
Bass :!: Men kan nog ha fått 'second thoughts' vad gäller Pro-varianten. Känns lite fånigt att skeppa runt en 2HE 19"-grunka när man gått lättvikt. Skulle vara om jag sätter Shuttle'n i en racklåda, då. Tar en funderare på det ..
En fördel med Pro varianten är att den faktiskt sitter i ett rack och dom har skruvade telejack. Den vanliga Pod:en har dom lödit jacken rätt på kretskortet så dom är rejält ömtåliga. Jag har två vanliga gitarr Pod:ar i studion och båda har varit inne på reparation ett flertal gånger. Jag är ingen vän av telejack som inte är skruvade i chassit...... :evil:

//J
Skriv svar