Jazzmickar modell astuffa.

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

BB3000S skrev:Dual coil J-mickar är som jag fattat det (experter får gärna korrigera) lindade som en P-mick, dvs en spole för E-A och en för D-G. Fetare sound med mer botten, klarar solad halsmick bättre IMO. Dina Bartolini tror jag förresten är Dual Coil... Intresserad av dom ifall dom blir till salu!
De är dual coil ja, har sett nån bild på det där ...
Två tvärställda blad istället för poler ...

Jag har en till som är sugen på dem, men ni lär ha förtur om de åker ut på annons!

*läge för budkrig, gnuggar händerna*
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Folxam skrev:
BB3000S skrev:Dual coil J-mickar är som jag fattat det (experter får gärna korrigera) lindade som en P-mick, dvs en spole för E-A och en för D-G. Fetare sound med mer botten, klarar solad halsmick bättre IMO. Dina Bartolini tror jag förresten är Dual Coil... Intresserad av dom ifall dom blir till salu!
De är dual coil ja, har sett nån bild på det där ...
Två tvärställda blad istället för poler ...

Jag har en till som är sugen på dem, men ni lär ha förtur om de åker ut på annons!

*läge för budkrig, gnuggar händerna*
*flexar plånkan lite* Inte ska det behöva annonseras inte... :wink:

Tror det finns båda typerna av dual coil J-mickar, dvs både humbucker-modell och P-mick-modell.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Jag har ett set aktiva EMG J-mickar jag inte har någon användning av. Problemet är att jag fick dom till den absolut första pratabas-basen, så det känns rätt jävla oförskämt att sälja dom :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar