Hals shortscale á la Fender köpes - KIRRAT

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Hals shortscale á la Fender köpes - KIRRAT

Inlägg av Poncho »

Shortscalehals köpes.

Edit:
Hals shortscale á la Fender tex Musicmaster, Mustang eller Bronco köpes.

KIRRAT!!!
Senast redigerad av Poncho den tis 30 dec 2008, 10:07, redigerad totalt 2 gång.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
svenskrockab
Medlem
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 23:48
Ort: Malmö

Inlägg av svenskrockab »

Eftersom ett projekt inte blev av så har jag en shortscalehals ”alla gibson stil” som jag kan avyttra.
Kanske kan vara något för dig?
Enligt förre ägare är det en ”äldre” halls, men den har aldrig suttit på en kropp.
”made in japan” är allt det står på den.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

svenskrockab: Cool! Laminathals á la Framus, om jag inte haft bättre för mig just nu hade jag varit intresserad och försökt bygga ihop en LP-bas. 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

OMG vilken skönhet till hals! :P *vill ha!*
Användarvisningsbild
svenskrockab
Medlem
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 23:48
Ort: Malmö

Inlägg av svenskrockab »

knedy skrev:svenskrockab: Cool! Laminathals á la Framus, om jag inte haft bättre för mig just nu hade jag varit intresserad och försökt bygga ihop en LP-bas. 8)
LP var min tanke oxå, men fick annat att göra :?
kan då "gå till" bättre behövande... Kanske Poncho
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

svenskrockab skrev:Eftersom ett projekt inte blev av så har jag en shortscalehals ”alla gibson stil” som jag kan avyttra.
Kanske kan vara något för dig?
Enligt förre ägare är det en ”äldre” halls, men den har aldrig suttit på en kropp.
”made in japan” är allt det står på den.
Kan ev vara intressant. Du har PM.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Har nu kommit fram till att det är en shortscalehals á la Fender jag är på jakt efter. Tex Musicmaster, Bronco eller Mustang. Gräv nu lite i era gömmor hemma o leta upp en hals till mig.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

BUMP
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Mustang-/Musicmasterhalsar växer inte precis på träd...de finns såklart på ebay, men inte speciellt billiga - om man nu inte har tid att vänta och bevaka...

Ett tips på en (tillräckligt) bra kompromiss är att du köper en Squier Bronco begagnad; beroende på säljaren och din egen förmåga att pruta kan du få loss en sån för 800 - 1200 spänn. Använd halsen och sälj resten här på PB.
Nettokostnaden för halsen bör landa på 300 pix ungefär.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Mr Spock skrev:Mustang-/Musicmasterhalsar växer inte precis på träd...de finns såklart på ebay, men inte speciellt billiga - om man nu inte har tid att vänta och bevaka...

Ett tips på en (tillräckligt) bra kompromiss är att du köper en Squier Bronco begagnad; beroende på säljaren och din egen förmåga att pruta kan du få loss en sån för 800 - 1200 spänn. Använd halsen och sälj resten här på PB.
Nettokostnaden för halsen bör landa på 300 pix ungefär.
Du är en vis man Mr Spock. Precis som du säger så är det svårt att få tag i Mustang-/Musicmasterhalsar och dom på Ebay drar iväg i pris. Så det fick bli en en beprutad beggad Bronco som Peter Årnes är vänlig nog att plocka upp i GBG idag. Tack Peter!
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Poncho skrev:
Mr Spock skrev:Mustang-/Musicmasterhalsar växer inte precis på träd...de finns såklart på ebay, men inte speciellt billiga - om man nu inte har tid att vänta och bevaka...

Ett tips på en (tillräckligt) bra kompromiss är att du köper en Squier Bronco begagnad; beroende på säljaren och din egen förmåga att pruta kan du få loss en sån för 800 - 1200 spänn. Använd halsen och sälj resten här på PB.
Nettokostnaden för halsen bör landa på 300 pix ungefär.
Du är en vis man Mr Spock. Precis som du säger så är det svårt att få tag i Mustang-/Musicmasterhalsar och dom på Ebay drar iväg i pris. Så det fick bli en en beprutad beggad Bronco som Peter Årnes är vänlig nog att plocka upp i GBG idag. Tack Peter!
Lycka till nu med projektet - jag utgår ifrån att du håller oss alla uppdaterade med bilder på bygget! :D
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Mr Spock skrev:Lycka till nu med projektet - jag utgår ifrån att du håller oss alla uppdaterade med bilder på bygget! :D
Självklart! Saknar dock fortfarande en hel del grejer men så fort delarna finns på plats sätter bygget igång, och då med bilddokumentation. Kommer bli en riktigt tuff bus-bas det här. 8)
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Poncho skrev:
Mr Spock skrev:Lycka till nu med projektet - jag utgår ifrån att du håller oss alla uppdaterade med bilder på bygget! :D
Självklart! Saknar dock fortfarande en hel del grejer men så fort delarna finns på plats sätter bygget igång, och då med bilddokumentation. Kommer bli en riktigt tuff bus-bas det här. 8)
Spännande! Karvar du kroppen själv, eller?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+
Inlägg: 1157
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 14:44
Ort: Sthlm

Inlägg av Poncho »

Mr Spock skrev:
Poncho skrev:
Mr Spock skrev:Lycka till nu med projektet - jag utgår ifrån att du håller oss alla uppdaterade med bilder på bygget! :D
Självklart! Saknar dock fortfarande en hel del grejer men så fort delarna finns på plats sätter bygget igång, och då med bilddokumentation. Kommer bli en riktigt tuff bus-bas det här. 8)
Spännande! Karvar du kroppen själv, eller?
Nja, jag tänkte utgå ifrån en beggad gitarrkropp (som jag ännu inte har införskaffat). Men jag kommer behöva fräsa ut för mickar och stall.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Poncho skrev:
Mr Spock skrev:
Poncho skrev:
Mr Spock skrev:Lycka till nu med projektet - jag utgår ifrån att du håller oss alla uppdaterade med bilder på bygget! :D
Självklart! Saknar dock fortfarande en hel del grejer men så fort delarna finns på plats sätter bygget igång, och då med bilddokumentation. Kommer bli en riktigt tuff bus-bas det här. 8)
Spännande! Karvar du kroppen själv, eller?
Nja, jag tänkte utgå ifrån en beggad gitarrkropp (som jag ännu inte har införskaffat). Men jag kommer behöva fräsa ut för mickar och stall.
Aha..intressant!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar