Bas, 6000-klassen

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Bas, 6000-klassen

Inlägg av Chukka »

Hejsan!

Jag har börjat tröttna på min J&D nu... En liten uppdatering vore trevligt.

Vad jag är ute efter är framförallt en Jazzbas, eller något åt det hållet. Gärna en Classic 60's eller liknande.

Dock ska den helst inte vara svart :(

Jag är medveten om att det här kan bli svårt att hitta, men man kanske har tur :D kom gärna med vilka förslag som helst.
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Då tycker jag att du ska köpa parkas aerodyne.

Vad är det för J&D du har? kan kanske köpa den billigt ;)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Jag är väldigt nyfiken på den, det ska erkännas.

Uhm, inte den blekaste aning där. Den är svart, och har Dunlopsträngar på sig...

(När jag satte på strängarna lyckades saken mellan huvudet och halsen (på basen) flyga iväg... Yippie!)
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Parkas aerodyne.
Stallet liknar mest ett veteflak.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Chukka skrev:Jag är väldigt nyfiken på den, det ska erkännas.

Uhm, inte den blekaste aning där. Den är svart, och har Dunlopsträngar på sig...

(När jag satte på strängarna lyckades saken mellan huvudet och halsen (på basen) flyga iväg... Yippie!)
Aerdyne basen har jag själv inte provat såklart men den har kostat att bygga och det är bara fina kvalitetsdelar på den så kan tänka mig att det är en grymt bra bas. Det lilla som fattas på den kan man fixa hur lätt som helst, dessutom fungerar den ju i nuläget. Dessutom är det ett bra pris :)

Aha tror jag vet, är det en sån med ibanez-liknande huvud och en stor mikrofon?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

bootsy skrev:Parkas aerodyne.
+10
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

YZZ skrev:Det lilla som fattas på den kan man fixa hur lätt som helst,
Det är lite där skon klämmer. Jag vet inte hur man fixar saker, även om det är hur lätt som helst. :cry:



Ibanezhuvud (matching headstock till och med), och en relativt stor mikrofon ja.
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Chukka skrev:
YZZ skrev:Det lilla som fattas på den kan man fixa hur lätt som helst,
Det är lite där skon klämmer. Jag vet inte hur man fixar saker, även om det är hur lätt som helst. :cry:



Ibanezhuvud (matching headstock till och med), och en relativt stor mikrofon ja.
Ja men det är bara utseende grejer som är "felet" på aerodynen så den funkar ju felfritt :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

YZZ skrev: Ja men det är bara utseende grejer som är "felet" på aerodynen så den funkar ju felfritt :)
Precis. Och om basen behöver en justering så tar du bara med den till en PrataBasare i närheten så får du säkert hjälp om du bjuder på fikabröd.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Det gör den ju :D

Nu är det bara till att hoppas att hans Explorer är helt fantastisk.
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Chukka skrev:Det gör den ju :D

Nu är det bara till att hoppas att hans Explorer är helt fantastisk.
Ge honom ett bud nu ändå vettja :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Parkas Aerodyne som sagt, annars tar du kontakt med Pentastar och ber honom fixa en Tokai. Fantastiska instrument inom din budget. Finns både som J o P. En hardpuncher till blir det för mig, väntar bara på att baskassan ska växa....
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

En "äkta" Aerodyne ligger på ca 9000:- så även om parkas inte blir tillsalu borde det finnas nån på begagnatmarknaden.

Den är inte helt fel i svart:
Bild
TVR!
Because Porsche are for girls.
Janne

Inlägg av Janne »

bootsy skrev:
YZZ skrev: Ja men det är bara utseende grejer som är "felet" på aerodynen så den funkar ju felfritt :)
Precis. Och om basen behöver en justering så tar du bara med den till en PrataBasare i närheten så får du säkert hjälp om du bjuder på fikabröd.
Kom bara ihåg att det är mandelkubb som gäller.
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Den är inte ful, den svarta. Dock räcker det helt enkelt med svart för mig, just nu (svarta detaljer såsom stämskruvar gills inte)

Det har inte varit mycket Aerodynes alls på Blocket eller Vendolin på senaste tiden faktiskt :(

Mandelkubb kan jag väl fixa, även om det inte är någon personlig favorit... Jag äter iof alla bakverk med god aptit :D
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Den är inte ful, den svarta. Dock räcker det helt enkelt med svart för mig, just nu (svarta detaljer såsom stämskruvar gills inte)

Det har inte varit mycket Aerodynes alls på Blocket eller Vendolin på senaste tiden faktiskt :(

Mandelkubb kan jag väl fixa, även om det inte är någon personlig favorit... Jag äter iof alla bakverk med god aptit :D
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Jag är väl den här inne som tjatar mest om Squier, och nu tänker jag göra det igen =)

Det här tror jag kan vara ett riktigt bra alternativ:

http://www.thomann.de/se/fender_squier_ ... ass_60.htm

Jag har testat två ex. av denna och båda har känts bra. Det enda som man kanske vill göra är att köpa ett nytt plektrumskydd, för det är tyvärr inte så vackert. Men det har du ju råd med, med tanke på priset på basen =)

Sedan finns ju också nya Fender Mexico-serien, men de har jag inte testat alls själv.

http://www.thomann.de/se/fender_mexico_ ... pgrade.htm
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Bas, 6000-klassen

Inlägg av DoggyD »

Chukka skrev:Hejsan!

Jag har börjat tröttna på min J&D nu... En liten uppdatering vore trevligt.

Vad jag är ute efter är framförallt en Jazzbas, eller något åt det hållet. Gärna en Classic 60's eller liknande.

Dock ska den helst inte vara svart :(

Jag är medveten om att det här kan bli svårt att hitta, men man kanske har tur :D kom gärna med vilka förslag som helst.
Yo, Pachuco, du svarade ju på frågan själv, med en Classic 60s har du alla rätt. Du hittar en sån utan större probs för runt en femma. :idea:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Hm, en vän till mig har en Squier... Vintage Jazz tror jag. Den träfärgade varianten är det i alla fall. Den har jag inte alls tyckt om :( så jag kommer nog inte att köpa en Squier utan att ha provspelat... Om jag ska beställa från någonstans är det nog en HW1-Jazz från Sounds Live som lockar mest. 6.300 allt som allt :0
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
gäst

Inlägg av gäst »

kmo skrev:Parkas Aerodyne som sagt, annars tar du kontakt med Pentastar och ber honom fixa en Tokai. Fantastiska instrument inom din budget. Finns både som J o P. En hardpuncher till blir det för mig, väntar bara på att baskassan ska växa....
+1
eller nåt annat kul, typ Greco...
aerodynen verkar ju nice också, som sagt!
och fender funkar väl alltid...
Janne

Inlägg av Janne »

Den här ser väl inte helt fel ut heller http://www.blocket.se/vi/20169488.htm?ca=13_s

Hm, jazzbas var det visst, nåja, en länk till en annan trevlig bas kan väl aldrig skada.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Janne skrev:Den här ser väl inte helt fel ut heller http://www.blocket.se/vi/20169488.htm?ca=13_s

Hm, jazzbas var det visst, nåja, en länk till en annan trevlig bas kan väl aldrig skada.
hehehe

Terror Pops trummis som säljer den ju! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

Jag hade köpt Pentas Bacchus utan att tveka, men då är jag ju också som jag är... Men jag kan garantera att det är ett gediget bygge av bästa tänkbara kvalitet.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
gäst

Inlägg av gäst »

Janne skrev:Den här ser väl inte helt fel ut heller http://www.blocket.se/vi/20169488.htm?ca=13_s
Provade en sån där på MB här i stan... gillade inte :? Men det var jag det...
Valle skrev:Jag hade köpt Pentas Bacchus utan att tveka, men då är jag ju också som jag är... Men jag kan garantera att det är ett gediget bygge av bästa tänkbara kvalitet.
ja, kolla in den! verkar ju riktigt trevlig :)
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=17384&highlight=
eller fender japan jazz... eller nån tokai :)
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++
Inlägg: 4047
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:50

Re: Bas, 6000-klassen

Inlägg av Pentastar »

Synd jag sålde min Fender Japan Jazzbas med Spexas Tecial pickups idag.

Aerodynen som det snackas om är nog mumma för pengarna.
Min Bacchus är tyvärr tingad redan annars hade den varit ett klipp.

Och det pinsamma är att jag har inga Jazzbasar i Sverige för tillfället.
Verkar ha varit någon form av Jazzbashysteri på senare för jag har sålt hur många som helst.

Jag skulle nog satsa på begagnat i ditt fal i alla fall. Man får mer för pengarna då. Också kanske inte blocket utan hellre från någon här på PB så vet du att den som säljer den har ett rykte att tänka på.
Skriv svar