Wah-wah köpes

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tolkemolkemoli
VIP medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 16:37
Ort: Stockholm

Wah-wah köpes

Inlägg av Tolkemolkemoli »

Undrar om någon har en wah-wah, eller möjligen någon sorts envelope-pedal, till salu.

Pris: Runt 500 riksdaler.
Kan kanske hämta upp om den finns i närheten av Eskilstuna-Kungsör-Arboga, eller möjligen centralt i huvudstaden.
Streets behind.
Medlemspresentation!
Användarvisningsbild
Smuttkungen
Medlem+
Inlägg: 618
Blev medlem: tis 23 dec 2008, 23:15
Ort: Storuman

Inlägg av Smuttkungen »

Hej du, jag har en DOD envelope filter fx25 som funkar bra - som jag kan skicka för typ 250kr.

Annars finns det en wha-wha här - lite dyrare å ännu lite längre bort...
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19148
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Smuttkungen skrev:Hej du, jag har en DOD envelope filter fx25 som funkar bra - som jag kan skicka för typ 250kr.
Om inte Tolkemolkemoli slår till på den så får du gärna höra av dig. ;)
Användarvisningsbild
Smuttkungen
Medlem+
Inlägg: 618
Blev medlem: tis 23 dec 2008, 23:15
Ort: Storuman

Inlägg av Smuttkungen »

Jo, jag väntar väl ett tag Peter - han kan ju vara borta över helgen eller nåt...
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing
Användarvisningsbild
Tolkemolkemoli
VIP medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 16:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Tolkemolkemoli »

peter_s skrev:Om inte Tolkemolkemoli slår till på den så får du gärna höra av dig. ;)
Tråkigt att behöva göra dig besviken. :wink:
Smuttkungen skrev:Hej du, jag har en DOD envelope filter fx25 som funkar bra - som jag kan skicka för typ 250kr.
Du har PM.
Streets behind.
Medlemspresentation!
Användarvisningsbild
Smuttkungen
Medlem+
Inlägg: 618
Blev medlem: tis 23 dec 2008, 23:15
Ort: Storuman

Inlägg av Smuttkungen »

Å PM tillbaka.
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Inlägg av 41HZ »

Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Tolkemolkemoli skrev:Tråkigt att behöva göra dig besviken. :wink:
Det är lugnt. Bara bra att veta att mitt fräcka tilltag att parasitera på din köpestråd inte gav resultat. Det gör att jag slipper dåligt samvete. :) Hoppas du gillar pedalen! (och om du inte gör det så, tja, då vet du var jag finns... ;) )
Användarvisningsbild
Tolkemolkemoli
VIP medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 16:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Tolkemolkemoli »

peter_s skrev:Det är lugnt. Bara bra att veta att mitt fräcka tilltag att parasitera på din köpestråd inte gav resultat. Det gör att jag slipper dåligt samvete. :) Hoppas du gillar pedalen! (och om du inte gör det så, tja, då vet du var jag finns... ;) )
Hehe. Ja, den åker in i min kedja i repan imorgon; får se hur den funkar där. Annars tror jag att min gitarrist är intresserad av den. Fast man vet ju aldrig med gitarrister... ;) Du kan i alla fall lita på att jag hör av mig till dig först om den ska försvinna.
Streets behind.
Medlemspresentation!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Tolkemolkemoli skrev: Hehe. Ja, den åker in i min kedja i repan imorgon; får se hur den funkar där. Annars tror jag att min gitarrist är intresserad av den. Fast man vet ju aldrig med gitarrister... ;) Du kan i alla fall lita på att jag hör av mig till dig först om den ska försvinna.
Den kommer säkert fungera utmärkt! Återkom gärna med dina intryck efter repet. :)
Användarvisningsbild
Tolkemolkemoli
VIP medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: tis 06 jan 2009, 16:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Tolkemolkemoli »

peter_s skrev:Den kommer säkert fungera utmärkt! Återkom gärna med dina intryck efter repet. :)
Den fungerade utmärkt! Lite trixigt var det att få det perfekta ljudet, får nog skruva lite mer. Första inrycken är
1) just det; att rattarna är väldigt känsliga,
2) att om svepet är för stort så går den lätt för långt ner i registret, och allt börjar skaka ;), och
3) att om man drar ner känsligheten och/eller spelar "under" filtret får man ett snyggt dämpat ljud med massa botten.
Överlag känns det som en otroligt rolig pedal. Nu får jag bara se om jag hinner hitta någon låt där den passar, innan konserten på fredag. :D
Streets behind.
Medlemspresentation!
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Tack för omdömet, kul att du gillar den!
Tolkemolkemoli skrev:3) att om man drar ner känsligheten och/eller spelar "under" filtret får man ett snyggt dämpat ljud med massa botten.
Det sägs finnas många dub-basister som håller med dig om just det. Bill Laswell är en av dem. :)
Skriv svar