Squier-hals (Indonesien)

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Squier-hals (Indonesien)

Inlägg av MatsD »

Jag behöver en relativt sentida Indonesien-tillverkad Squier-hals, j eller p, lönn eller rw, med eller utan mekanik. Jag hade tänkt slänga på en bättre och dyrare hals men upptäckte att Indonesien-Squier har en bredare halsficka/halsklack och att skruvhålen sitter lite annorlunda så jag orkar inte krångla. Därför är inga andra halsar intressanta.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Jag har en hel indonesien-squier du kan få köpa. J/p-kropp och jag har bytt ut mickarna till emg och gjort om stränginfästningen litegrann. Behöver lite lackjobb!

Bilder kan ordnas vid intresse.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Tjoffe skrev:Jag har en hel indonesien-squier du kan få köpa. J/p-kropp och jag har bytt ut mickarna till emg och gjort om stränginfästningen litegrann. Behöver lite lackjobb!

Bilder kan ordnas vid intresse.
Tack, men det är inte en hel Squier-bas jag annonserar efter utan bara en hals. Så om den inte är otroligt billig i pris jämförbart med att köpa en lös hals så får jag nog avböja erbjudandet.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Är nog ingen mening för mig att sälja halsen.. Vad ska jag ha resten av basen till? Då måste ju jag börja leta efter en indonesien-hals..

Om du jämför med en Fenderhals så kan nog min bas bli billig.. tror jag.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Tjoffe skrev:Är nog ingen mening för mig att sälja halsen.. Vad ska jag ha resten av basen till? Då måste ju jag börja leta efter en indonesien-hals..

Om du jämför med en Fenderhals så kan nog min bas bli billig.. tror jag.
Förlåt om jag kanske låter en smula irriterad men nu är det inte ett alternativ för mig att köpa en dyr Fender-hals eftersom den inte ens passar särskilt bra i infästningen, något som jag redogör för i annonsen. Det är därför en billig Squier-hals med god passform jag annonserar efter. Jämförelsen är alltså inte relevant.

Och frågan om vad du ska göra med resten av basen om du säljer bara halsen kan jag ju bara slå tillbaka på volley - vad ska JAG göra med resten av din bas när jag flyttat över halsen till min?

Så igen - tack men nej tack!

/Mats D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Du vet inte om andra asiat-halsar kan passa, t.ex Eden?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

knedy skrev:Du vet inte om andra asiat-halsar kan passa, t.ex Eden?
Jag är osäker, jag har iofs aldrig haft någon Eden-hals men andra Eden-delar som passerat här hemma har i vissa fall haft helt egna mått som varken överensstämt med Fender eller Squier. Jag har redan chansat med ett par andra halsar som inte passat, så jag tänkte att jag nu skulle satsa på ett säkert kort och förska få tag på en Indonesien-tillverkad Squier-hals som jag vet säkert passar.

/Mats D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Jag har en Squier J Indonesien hals, dock avbandad, något som intresserar herrn? Ny Gotoh mekanik + strängtryck finns också (sitter monterat).
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Mumin skrev:Jag har en Squier J Indonesien hals, dock avbandad, något som intresserar herrn? Ny Gotoh mekanik + strängtryck finns också (sitter monterat).
Bandlöst var väl inte vad jag hade i åtanke men vad hade du tänkt för den och hur ser den ut? Är det lönn eller rw? Är efterarbetet med att fylla bandspåren osv bra gjort? Har du en bild?

/Mats D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Det är den halsen som är på min Jesusbas. Det är en lönn hals med rosewood bräda. Halsen är riktigt skön att lira på och angående om avbandingen är bra gjord så har basgurun MorgonFoss här på forumet kollat på den och sagt att avbandingen ser juste ut. 500+frakt för hals + Gotohmekaniken? Logan är bortslipad skall jag påpeka.


Bild Bild
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

OK, jag tar den. Pm:ar dig.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Då går jag hem med min Indonesiensquierhals med tillhörande kropp. Adjö!

Och MatsD. Du låter inte irriterad..
Skriv svar