USB Interface

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

USB Interface

Inlägg av HirYoshima »

Har du tröttnat på ditt gamla interface (inte ditt vanliga face) som bara dammar någonstans? Då kanske jag kan vara intresserad?

Jag skulle vilja ha ett enkelt sätt att spela in bas/gitarr och sång hemma.

Kraven är att det är USB 2.0, man kan spela in 2 kanaler samtidigt och fullt fungerande.

Beroende på vad det är så tänkte jag mig upp till en tusenlapp eftersom det är därikring ett nytt Presonus AudioBox 96 och M-Audio M-Track 2x2m ligger i pris.

Om någon kommer med någonting revolutionerande jag inte tänkt på för mitt syfte så är jag öppen för andra idéer. T ex. har jag ett Soundcraft UI16 som ligger här hemma, men det tror jag inte att jag kan få att spela in direkt till DAW.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: USB Interface

Inlägg av maxoges »

Tja!

Jag har ett Focusrite 18i8. Två av de sista kanalerna är defekta, line in 7 och 8. De 6 andra kanalerna fungerar utmärkt.
https://us.focusrite.com/usb-audio-inte ... rlett-18i8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nypris 3599.
Du får mitt för 1500kr.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: USB Interface

Inlägg av HirYoshima »

maxoges skrev:Tja!

Jag har ett Focusrite 18i8. Två av de sista kanalerna är defekta, line in 7 och 8. De 6 andra kanalerna fungerar utmärkt.
https://us.focusrite.com/usb-audio-inte ... rlett-18i8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nypris 3599.
Du får mitt för 1500kr.
Såå.. alla fyra XLR och två line-in fungerar? Jag kommer sannolikt aldrig använda mer än 2 st line-in (om ens någon).

Och det är den versionen som du länkade till? Jag har ingen koll på focusrite och deras modellversioner...
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: USB Interface

Inlägg av TDHP »

Jag har 2st M-audio Fast Track Ultra 8R över!
Bägge funkar, men det är ett brus på kanal 1 och 2 på bägge. De övriga 6 kanalerna på varje funkar som dom ska.
1000:- för bägge + frakt? :)
(Kostade runt 4000:-/st nya.)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: USB Interface

Inlägg av HirYoshima »

TDHP skrev:Jag har 2st M-audio Fast Track Ultra 8R över!
Bägge funkar, men det är ett brus på kanal 1 och 2 på bägge. De övriga 6 kanalerna på varje funkar som dom ska.
1000:- för bägge + frakt? :)
(Kostade runt 4000:-/st nya.)
Oj, det var gamla grejor... 10 år eller vad är de?

Så det är brus på instrumentkanalerna på framsidan, det är det du menar? Men kombojacken är ok.. hmm.. jag ska fundera, det är ju egentligen många fler kanaler och otympligare grejor än vad jag behöver..
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: USB Interface

Inlägg av maxoges »

Vet ej om det är generation 1 eller två jag har. Det stämmer xlr-kanalerna och två line in fungerar.
Skriv svar