Traynor YBA-300

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Skriv svar
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

Ja jag vill köpa:)
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

...fortfarande...
Kompressor, det är livet!
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av Alexander »

Är du säker? Har haft en, var inte imponerad alls.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

Alexander skrev: mån 16 okt 2023, 21:08 Är du säker? Har haft en, var inte imponerad alls.
Japp helt säker, har haft en och älskade den, men pallade inte förvara den när vi tappade lokalen.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av 200071 »

Alexander skrev:Är du säker? Har haft en, var inte imponerad alls.
Inte imponerad? Det kanske man inte blir om man har "fel" förväntningar. Men det är en grym topp med rätt låda, bas och attityd!

Skickat från min SM-A536B via Tapatalk

Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

@2000071 attityd har vi ju åtminstone, och en av tre är ju inte dåligt:D
Kompressor, det är livet!
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av Alexander »

Men strummer, har du använt en? Jag saknar "USP" i den, dvs "unique selling point".
Vad är det som lockar dig? För mig var det en generisk produkt. Och den har dålig skärmning, plockade upp mycket brum via inkommande telekabel.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av saft »

Alexander skrev: sön 29 okt 2023, 23:52 Men strummer, har du använt en? Jag saknar "USP" i den, dvs "unique selling point".
Vad är det som lockar dig? För mig var det en generisk produkt. Och den har dålig skärmning, plockade upp mycket brum via inkommande telekabel.
Oj. Jag har nog aldrig övervägt en stärkare utifrån om den har något unikt eller inte. Mer om den låter fett eller ej. Och att den inte är för ful:)
Vad har andra stärkare för USP?:/
Ampeg SVT?
Orange Ad2000?
Mesa 400?

YBA300 har väl ändå massa najs lullull å nimponpimpon som andra stärkare inte har? Typ enkel biasjustering, felsäkert läge, hyfsat lätt.. Om man nu vill köpa stärkare för extra features.


Telekabelgrejen har jag dålig koll på. Men magkänslan säger att det är telekabeln(eller det som sitter i andra ändan) som är boven om det är därifrån störningarna kommer. Annars borde det väl störa utan kabel i?:/
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

Alexander skrev: sön 29 okt 2023, 23:52 Men strummer, har du använt en? Jag saknar "USP" i den, dvs "unique selling point".
Vad är det som lockar dig? För mig var det en generisk produkt. Och den har dålig skärmning, plockade upp mycket brum via inkommande telekabel.
Alltså, vad är detta för konstiga frågor, och varför ställer du dem till mig? Jag är helt ointresserad av vad du tycker. Jag vill ha en Traynor YBA-300 IGEN, vilket borde få dig att fatta att jag gillar den.

Edit: Men ok då, för mig är det bland annat grundljudet, resonansomkopplaren, den svepbara midden, vikten,kontrollkretsarna för rören, habil DI osv. En jävligt bra rörhäck tycker jag helt enkelt.
Kompressor, det är livet!
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av Alexander »

Trist attityd...
Jag undrade objektivt vad DU / NI gillar med produkten. Jag har också haft en, och tycker det var en intetsägande förstärkare, utan speciellt attraktiva egenskaper.
Nu har du ju räknat upp vad DU gillar, som jag frågade efter. Fine.

Jag gillade att den INTE är från Kina, och att den var ganska billig (då). Hyfsat lätt.
Brummet kommer från kretslösningen, där förmågan för jordplanet att absorbera störningar är dåligt. Mina andra förstärkare (rör och transistor, Fender, EBS, Markbass) var MYCKET tystare med avseende på "inducerat" brum. Även Peavey VB2 och Ampeg SVT är mycket bättre brumskärmade.
Jag kontaktade både agenturen (Finland på den tiden) och fabriken (Kanada) men dessa var överens om att detta inte verkade vara något fel, utan "produktegenskaper".

Hoppas du blir nöjd.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Traynor YBA-300

Inlägg av strummer »

Alexander skrev: tor 02 nov 2023, 12:41 Trist attityd...
Va? Du frågar "Är du säker?" och senare "Men Strummer, har du använt en?", det är väl ingen trevlig attityd i en köpestråd? speciellt som jag efter din första fråga svarade "Japp helt säker, har haft en och älskade den, men pallade inte förvara den när vi tappade lokalen."
Jag känner ju dig som en mycket trevlig och tekniskt kunnig kille här på forumet, men när du fortsatte att tjata på om jag verkligen hade använt en (vilket jag dessutom skrivit flera gånger i tråden) ledsnade jag.

Verkar dock inte finns nån till salu just nu...
Kompressor, det är livet!
Skriv svar