Warwick Combos

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:01

Warwick Combos

Inlägg av Viktor »

Jag är på jakt efter en liten combo. Jag har testat Warwick take 12 och tyckte den var jättebra (och smidig), men jag vet inte om man skall satsa på en lite kraftigare stärkare. Jag funderar på Warwicks CL combo, är det någon som har testat den eller har åsikter om den och Take 12an
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

take 12 har jag spelat rätt mkt på.
det är en trevlig kombo med ett bra (vintage)ljud.
lättrattad eq låter bra till kontra.
om du letar efter hög volym eller mer botten skulle jag rekomendera sweet 15 combon istället.
prisvärda grejer tycker jag...
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Epon
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:55
Ort: Avesta (Dalarna)

Inlägg av Epon »

Lite necro-posting kanske ... men jag har också snöat in lite på Take 12-stärkaren .. men hur långt klarar man sig på den egentligen? 80W på en 12" är ju inte så jättemycket, men går det att pumpa ur lite ur den ändå eller är det bara en liten ha-hemma-på-rummet-stärkare?
Jag spelar ju mest i ganska små lokaler och så, och stärkaren ligger ju helt rätt i pris för min ekonomi just nu också..
hej jag heter adam och det här är min signatur
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Epon skrev:Lite necro-posting kanske ... men jag har också snöat in lite på Take 12-stärkaren .. men hur långt klarar man sig på den egentligen? 80W på en 12" är ju inte så jättemycket, men går det att pumpa ur lite ur den ändå eller är det bara en liten ha-hemma-på-rummet-stärkare?
Jag spelar ju mest i ganska små lokaler och så, och stärkaren ligger ju helt rätt i pris för min ekonomi just nu också..
Beror lite på hur högt ni spelar. Jag hade en 150 watts Warwick combo en gång i tiden och den räckte knappt för replokalen. Och vi spelade inte särskilt högt då. Har nu 300W och det räcker gott och väl för replokalen och som backline på gig.
Användarvisningsbild
Cee
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 10:30
Ort: STHLM (från Gunnarskog)

Inlägg av Cee »

Två avgörande frågor:
1. har gitarristen 4x12?
2. slår trummisen hårt (spelar han annat än jazz med vispar)?

Om svaret är jag på minst en av frågorna räcker det inte med 1x12.
Hade en Drome 150W 1x12. Räckte till teaterorkester med jazztrummis, men inte till rock/blues. Inte ens i närheten faktiskt, ens i replokalen.

/Cee
Användarvisningsbild
Epon
Nykomling
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:55
Ort: Avesta (Dalarna)

Inlägg av Epon »

Cee skrev:Två avgörande frågor:
1. har gitarristen 4x12?
2. slår trummisen hårt (spelar han annat än jazz med vispar)?

Om svaret är jag på minst en av frågorna räcker det inte med 1x12.
Hade en Drome 150W 1x12. Räckte till teaterorkester med jazztrummis, men inte till rock/blues. Inte ens i närheten faktiskt, ens i replokalen.

/Cee
Nej, och nej.
Inga vispar, men ofta blir det rods..
Det som egentligen väl är prio-ett är väl bra ljud. Vid större grejer så mickar/linear man ju ändå grejerna så...
hej jag heter adam och det här är min signatur
Skriv svar