Behringer

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Vee-Eight
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 06 feb 2007, 21:50
Ort: Trollhättan

Inlägg av Vee-Eight »

Jag kör ju själv marshalltopp med behringers 410:a. Låter inte sämre mkt annat, men ampeg är det ju inte. :)

Bild
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

Jag skulle spela in med en Behringer 4x12:a för ett tag sedan. Vi körde med en ENGL Savage 120-topp och mikade upp med 2 SM57:or. Det lät sådär, så vi testade med en vanlig Marshall-låda istället. Jämfört med den så lät Behringer-lådan som om man ställt en madrass framför kabinettet ungefär. Det blev otroligt burkigt och odistinkt, och totalt oanvändbart i en studiosituation. Sen dess har jag inte ens tittat åt Behringers högtalarlådor.
Gäst

Inlägg av Gäst »

crillep skrev:
TDHP skrev:Glömde skriva om en polares lilla test av Behringer!
Han bokar banden till bla Rock-off i Mariehamn på Åland och hade köpt in en Behringer 8x10 baslåda till backlinen. Han plockade raskt bort fronten och allt som visade vad det var för märke och lät ett antal mer eller mindre prominenta basister testa den, kommer inte ihåg vad det var för topp men gissar på Ampeg rörtopp el motsvarande. Alla som testade den tyckte att det var grymt bra tryck och klart och fint ljud i den. De flesta av dem tappade hakan när han berättade att det var en Behringer för typ 1/5 av priset på en "bra" baslåda! Varsågod Geddy! :D
Ja där ser man vad en loggotyp kan betyda :D
Jag fick låna en Behringer Ultrabass 1200 med bortryckt logga när jag spelade i Kosovo för några år sen. Den lät precis lika värdelöst som om loggan suttit kvar.
Skriv svar