Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Prata om förstärkare och högtalare
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Indigo »

Tydligen väldigt duktig på att snacka skit i alla fall :D
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av funkys**t »

Indigo skrev:Tydligen väldigt duktig på att snacka skit i alla fall :D
Hahaha! Precis!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Liten »

Var på väg att skriva: Tack, då vet jag. :tummenupp: ..
Vad sa han om TKS? Så jag inte gör bort mig där också... edit: men någon hann skriva ett svar före...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Hellbum »

Man undrar ju om dom andra stora förstärkarföretagen håller med eller om dom säger samma om Hartke. Framtiden lär väl utvisa vem som har rätt :)
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av funkys**t »

Han låter bitter.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Liten »

funkys**t skrev:Han låter bitter.
Va fan vet du om det? Du befinner dig inte i mitten av världen direkt!





;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av funkys**t »

Liten skrev:
funkys**t skrev:Han låter bitter.
Va fan vet du om det? Du befinner dig inte i mitten av världen direkt!





;)
Joho! :lol:
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av BB3000S »

Bass Mayhem skrev:...och han var så vänlig och poserade vid Jacos custombyggda högtalarkabinett. Larry Hartke hade både det ena och det andra att berätta om "stora" märkens framtidsutsikter.
Bild
Den som är observant ser att Jacos original-Hartke-låda egentligen är en slaktad och urtagen gammal SVT-låda...

Hur som helst en mycket trevlig snubbe som har koll på branschen. Aldrig har väl Aguilar blivit så sågade som av hans vassa tunga; inte för att de är dåliga, utan för att de är på tok för dyra för vad man jämförelsevis får. Ampeg har rejält motlut i USA p.g.a. mycket dålig kvalitetskontroll, vilket gör att de stora turnéakterna undviker märket som pesten. Eden är dött, dött, dött, p.g.a. alla deras vansinnigheter med "nya fräscha" modeller, vilka slog ihjäl märket. Genz Benz håller på att göra samma groda, men inte riktigt än. Tusen olika serier av samma sak. EBS ska vi bara inte tala om. De är för små för att kunna leverera. Inte en enda Markbass så långt ögat nådde. Orange lyste med sin frånvaro. Fender, Hartke (naturligtvis, för de SÄLJER) och Mesa var stapelvaran förutom lågprisriggar från "de stora kanonerna"...

Jag fick dessutom testa Sadowsky Metro Will Lee femsträngade bas: en HÖJDARE!!!

Dessutom tog han sig tid för en obetydlig basist från Sverige mellan alla viktiga storheter. En trevlig snubbe, helt enkelt...
Tycker inte han låter så himla trevlig alls faktiskt.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Rix »

Hur långt sprang ni?
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Markooo »

BB3000S skrev:
Bass Mayhem skrev:...och han var så vänlig och poserade vid Jacos custombyggda högtalarkabinett. Larry Hartke hade både det ena och det andra att berätta om "stora" märkens framtidsutsikter.
Bild
Den som är observant ser att Jacos original-Hartke-låda egentligen är en slaktad och urtagen gammal SVT-låda...

Hur som helst en mycket trevlig snubbe som har koll på branschen. Aldrig har väl Aguilar blivit så sågade som av hans vassa tunga; inte för att de är dåliga, utan för att de är på tok för dyra för vad man jämförelsevis får. Ampeg har rejält motlut i USA p.g.a. mycket dålig kvalitetskontroll, vilket gör att de stora turnéakterna undviker märket som pesten. Eden är dött, dött, dött, p.g.a. alla deras vansinnigheter med "nya fräscha" modeller, vilka slog ihjäl märket. Genz Benz håller på att göra samma groda, men inte riktigt än. Tusen olika serier av samma sak. EBS ska vi bara inte tala om. De är för små för att kunna leverera. Inte en enda Markbass så långt ögat nådde. Orange lyste med sin frånvaro. Fender, Hartke (naturligtvis, för de SÄLJER) och Mesa var stapelvaran förutom lågprisriggar från "de stora kanonerna"...

Jag fick dessutom testa Sadowsky Metro Will Lee femsträngade bas: en HÖJDARE!!!

Dessutom tog han sig tid för en obetydlig basist från Sverige mellan alla viktiga storheter. En trevlig snubbe, helt enkelt...
Tycker inte han låter så himla trevlig alls faktiskt.
Är han otrevlig för att han sågar sina konkurrenter?

Kan väl till en viss del kanske hålla med herr Hartke om det han säger. Har varit på ett gäng festivaler och stora konserter och alltid spanar jag efter vad basisten använder. Tar man SRF som exempel så är Ampeg mer eller mindre det enda man lär se på scenerna fram tills huvudakten går på. Förbannat tråkigt men det kostar väl en hel del att flyga över sina egna prylar över Atlanten.

Aldrig ännu sett någon använda varken Markbass, Genz Benz, Aguilar eller Eden live. Orange verkar bara gitarrister använda känns det som och EBS har man sett ett par gånger som högst.

Jag är nog fel person att avgöra ifall han snackar skit eller inte men det finns väl en viss sanning i det hela om jag fattat allt rätt.

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Sv: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av jisac »

Han är i alla fall snygg. Som en mashup av Jon Lord och Eddie Meduza.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av blackparkas »

funkys**t skrev:Han låter bitter.

Håller helt med.
Vad i hela friden har Hartke gjort rätt de senaste åren!??
Jösses Amalia, snacka om brist på självinsikt...
Inte en kotte som kollade på Hartkeprylar på Frankfurtmässan kan jag säga, medans det var rätt bra ruljans i både EBS, EDEN och Aguilars montrar för att inte tala om Markbass där det var sinnessjukt med folk hela tiden när jag gick förbi, även på branschfolkets dagar...
När Marco Mendoza demade Hartke stod det 10 pers och lyssnade när det var öppet för allmänheten. 10 Pers.
Och då stod det 20m längre bort 50-60 pers och lyssnade på ett gäng med en mörkhyad sångare jag inte har en aning om vem det är i T-Rex monter...


Nej. Måhända att Hartke fått ett litet uppsving senaste 2 åren. Med betoning på LITET... Men vad vet jag, i staterna kanske det är en annan femma.. Men här i Europa verkar det vara rätt dött.
På över 1,5 år har jag inte haft en enda förfrågan på Hartke tror jag, Men jag har sålt flera Markbass, Ampeg och Ashdown..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av blackparkas »

Just ja. Orange. Smockfullt i Orangemontern med folk som kollade på hela linan av prylar och köpte hur mycket merch som helst...
Orange har formligen exploderat i Europa senaste åren..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Anders
VIP medlem
Inlägg: 1115
Blev medlem: ons 06 feb 2008, 22:33
Ort: Lerum,Göteborgområdet

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Anders »

BB3000S skrev:
Bass Mayhem skrev:...och han var så vänlig och poserade vid Jacos custombyggda högtalarkabinett. Larry Hartke hade både det ena och det andra att berätta om "stora" märkens framtidsutsikter.
Bild
Den som är observant ser att Jacos original-Hartke-låda egentligen är en slaktad och urtagen gammal SVT-låda...

Hur som helst en mycket trevlig snubbe som har koll på branschen. Aldrig har väl Aguilar blivit så sågade som av hans vassa tunga; inte för att de är dåliga, utan för att de är på tok för dyra för vad man jämförelsevis får. Ampeg har rejält motlut i USA p.g.a. mycket dålig kvalitetskontroll, vilket gör att de stora turnéakterna undviker märket som pesten. Eden är dött, dött, dött, p.g.a. alla deras vansinnigheter med "nya fräscha" modeller, vilka slog ihjäl märket. Genz Benz håller på att göra samma groda, men inte riktigt än. Tusen olika serier av samma sak. EBS ska vi bara inte tala om. De är för små för att kunna leverera. Inte en enda Markbass så långt ögat nådde. Orange lyste med sin frånvaro. Fender, Hartke (naturligtvis, för de SÄLJER) och Mesa var stapelvaran förutom lågprisriggar från "de stora kanonerna"...

Jag fick dessutom testa Sadowsky Metro Will Lee femsträngade bas: en HÖJDARE!!!

Dessutom tog han sig tid för en obetydlig basist från Sverige mellan alla viktiga storheter. En trevlig snubbe, helt enkelt...
Tycker inte han låter så himla trevlig alls faktiskt.
+1
Fender American Standard Precision V
Ampeg SVT Cl,Orange AD200MK3
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5431
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av bjelkeman »

BB3000S skrev: Tycker inte han låter så himla trevlig alls faktiskt.
Om man ska sätta upp ett företag och bygga högtalare och stärkare, och bli större än en butik-shop så tror jag att det är värdefullt att ha lite åsikter om sina konkurrenter, populära/trevliga eller inte. Min gissning är att de som lyckas integrera väl med kinesisk tillverkning kommer att äga low-end till mid marknaden (om detta inte redan har skett). Dyra märken som håller hög byggkvalitet (inte så lätt alltid, se Mesa Carbina M9 diskussionerna nyligen) kommer att ta hand om high-end. Speciellt om man lyckas (high-end) att integrera kundens vilja att deltaga i processen, på ett sätt som massmarknaden inte lyckas med.

Hur det ser ut på den svenska marknaden vore jag inte så säker på att det reflekterar något bredare. Men, va fan vet jag. Bra ämne för en öl på GH tror jag. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av blackparkas »

Svenska marknaden när det gäller sådana här prylar är inte alls så tokig att kika på tycker jag, speciellt med tanke på hur mycket musik det faktiskt kommer från Sverige som tar sig utanför landets gränser.

Men visst, rent generellt är Sverige lite för liten marknad för att gå efter helt.
Intresset i montrarna på Frankfurt talar dock sitt tydliga språk i alla fall för mig.



Hur som helst så har jag aldrig gillat när någon öppet trashtalkar konkurrenterna.
Sugiga bittra vibbar!
Speciellt om den som står för trashtalkandet inte verkar ha någon självinsikt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5431
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av bjelkeman »

blackparkas skrev: Hur som helst så har jag aldrig gillat när någon öppet trashtalkar konkurrenterna.
Sugiga bittra vibbar!


Jo, det håller jag med om. Men som sagt, jag e ny här, så va fan vet jag. Tittar bara på det med ögon från andra industrier/marknader.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av blackparkas »

bjelkeman skrev:
blackparkas skrev: Hur som helst så har jag aldrig gillat när någon öppet trashtalkar konkurrenterna.
Sugiga bittra vibbar!


Jo, det håller jag med om. Men som sagt, jag e ny här, så va fan vet jag. Tittar bara på det med ögon från andra industrier/marknader.

Att man är ny gör inget.
Och jag tycker det är lika illa med Volvo här i stan som trashtalkar Ford för att de inte fick ha kvar agenturen trots att alla vet att de inte hade kunnande eller ens intresse av att sälja märket...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av BB3000S »

blackparkas skrev:
bjelkeman skrev:
blackparkas skrev: Hur som helst så har jag aldrig gillat när någon öppet trashtalkar konkurrenterna.
Sugiga bittra vibbar!


Jo, det håller jag med om. Men som sagt, jag e ny här, så va fan vet jag. Tittar bara på det med ögon från andra industrier/marknader.

Att man är ny gör inget.
Och jag tycker det är lika illa med Volvo här i stan som trashtalkar Ford för att de inte fick ha kvar agenturen trots att alla vet att de inte hade kunnande eller ens intresse av att sälja märket...
Precis, det är dålig stil att snacka skit om sina konkurrenter, bättre att fokusera på vad som är så grymt bra och överlägset med ens egna produkter. En säljare som trashtalkar konkurrensen är inte mycket att lyssna på öht IMO.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av strummer »

Jösses, tänk vad trevligt det måste vara att vara bäst.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37751
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av TDHP »

Billy Sheehan hade Hartke på SRF sist.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av strummer »

TDHP skrev:Billy Sheehan hade Hartke på SRF sist.
Han har säkert övergett Ampeg eftersom Ampeg är så dåliga.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Fernan »

Jag har väl haft otur, men allt från Hartke som jag spelat på har låtit skit.
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6574
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av B-Å Åhs »

Om man inte lyckas hålla förväntad kvaltitet så kommer man förr eller senare få ett Opel -rykte och det tat tid att bli av med.

Varumärket måste hela tiden vårdas ....

Jag tror att många tillverkar blir förblindade av låga tillverkningskostnader i Asien utan att reflektera vad det gör för deras rykte.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Jag sprang ihop med en schysst snubbe häromdagen...

Inlägg av Mike »

Fernan skrev:Jag har väl haft otur, men allt från Hartke som jag spelat på har låtit skit.
Samma här. :(
Fast jag måste ha haft årtusendets värsta röta med min Ampeg och Mesa och Marshall för dom lät skitbra.
För att inte tala om min EBS Classic. Att sånt skit kan låta så bra... mycket underligt.
Lyllos mig. :D
TVR!
Because Porsche are for girls.
Skriv svar