Barefaced Super Compact efter några veckor

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av Ljudfreak »

Världen behöver nog inga fler trådar om BF, men jag kan inte låta bli. Jag har skaffat en BF Super Compact Gen 3, en 1x12 som väger 11kg, bara litet mer än hälften av den vanliga lilla lådan jag brukar ta med.

Nu har den åkt med mig till repan 4-5 gånger. I början lät den hårt och kantigt i det övre registret, men efter några timmar har det försvunnit och högtalaren är inte längre stel. Jag gillar att den inte har någon skrika och att det inte är massor med lågbas. Istället är den rapp, tydlig och har bra knuff i lågmid. Man hörs och ljudet studsar inte runt okontrollerat.

Provade först med en aktiv femma och sedan en passiv Yamaha femma, men den mest positiva överraskningen var en P-bas med flats, som helt plötsligt kom fullständigt till sin rätt. Den kan ibland bli grumlig och murrig, men inte alls här. Bra definition, en ton som blir precis så lång eller kort som jag vill och som gifter sig med kaggen. Den lyckas få fram anslaget i tonen bra.

För mig är det nu fullständigt tillräckligt med en 1x12 trots gitarrist med fyrtolva och trummor. Jag har volym kvar att ge om det behövs och sladden till PA får vara. Det känns ganska fantastiskt att det kan vara så här bra, trots att det är den lättaste lådan jag ägt. :tummenupp:
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av strummer »

Låter toppen, jag är mer än lite nyfiken på att testa en jag också[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av Ljudfreak »

strummer skrev:Låter toppen, jag är mer än lite nyfiken på att testa en jag också[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Hade inte du en BF för bara några månader sedan? Magnus berättade att han testat en. En annan modell? Jag tycker fortfarande det är fantastiskt att kunna repa med bara en 1x12 :tummenupp:
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av strummer »

Ljudfreak skrev:
strummer skrev:Låter toppen, jag är mer än lite nyfiken på att testa en jag också[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Hade inte du en BF för bara några månader sedan? Magnus berättade att han testat en. En annan modell? Jag tycker fortfarande det är fantastiskt att kunna repa med bara en 1x12 :tummenupp:
Jo jag hade en compact gen 2 och en midget t, men de är sålda.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av Ljudfreak »

Hur tänkte du när du sålde och vad har du istället?
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av strummer »

Ljudfreak skrev:Hur tänkte du när du sålde och vad har du istället?
Jag gillade inte midgeten så värst, och när v3 kom kunde jag inte komplettera med en compact till, då jag dålde den o körde mina Aguilar GS115 och 210 så länge. Nu har jag två tks h115 och saknar inte min compact[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Barefaced Super Compact efter några veckor

Inlägg av Aslan »

Bumpar tråden lite:)
Har nån jämfört BF Super Compact med en TKS112?
Har lite GAS på en BF...:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar