Sida 1 av 3

Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: sön 24 jul 2016, 23:39
av bjelkeman
Lite tidigare i år så blev det fel på min Mesa Carbine M9. Jag hade köpt den begagnad för några år sedan och är minst den tredje ägaren. Den skickades till återförsäljare då den var ny, sommaren 2009, i Skåne. Den var en av de första 200 M9or som byggdes, och förmodligen en av de första i landet.

Den släppte ut röken i replokalen, på sista brutala anslaget på sista tonen på låten och sen var det slut på det repet. (Ni skulle sett minen på trummisen. :D ) Jag hörde av mig till Calle på Nya Musik i Jönköping, då de just då var enda återförsäljaren i Sverige för Mesa. Oavsett vad felet var ville jag få den reparerad, då jag gillar min M9. Calle sade att han behövde kolla hur det skulle kunna fixas då de precis bytt distributör i Norden. Kort därefter så hörde han av sig igen, då han kollat med Mesa i Petaluma i Kalifornien.

Då haveriet bedömdes som omfattande så berättade Calle att det ville få den tillbaka skickad till Petaluma, så att de kunde bygga om den. Ok, tänkte jag, det blir nog dyrt det här.

Men nej. Det skulle bygga om/reparera den gratis. En nästan sju år gammal förstärkare, såld flera gånger! Och de bjussar på frakt från Svedala till Kalifornien och tillbaka.

Det enda jag behövde göra var att skicka den till Jönköping. Som tur var hade alla tidigare ägarna behållt orginal kartongen och packningen (Tack!), så jag kunde skicka tillbaka den säkert packat. Den kom tillbaka häromdagen och i kväll repade jag med den igen. Jag kan bara säga: Fan! Jag har glömt bort hur bra den låter

Den senaste tiden har jag repat på min GK MB 500 Fusion med en TKS W2126. Och det låter riktigt bra. Idag så körde jag dem båda parallellt med biamping, meckande lite med ljudet och var inte riktigt övertygad om hur det lät.

Basen, en Ibanez RB850 -> Darkglass B7K -> ren ton till M9 och overdrive till GK, båda in i varsin TKS W2126. Det var ok, men inte det där som jag letade efter.

Sen kopplade jag ur GKn och körde DGn in i M9 med två 2126. Pang! Där satt den. Jäklar vad övertygande den är. Visst, två x 2126 är bättre än en är. Men 10 kg järntransformator talar.

Tack Mesa och Calle på Nya Musik för underbar service! Här är företag som bryr sig om sina produkter och sina kunder. Tack!

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: sön 24 jul 2016, 23:46
av jisac
Det där var rolig läsning. Grattis!! :)

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: sön 24 jul 2016, 23:48
av lekamen
Mumma till läsning! Jag älskar bra service!

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: sön 24 jul 2016, 23:48
av Aslan
Härligt!!![THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: mån 25 jul 2016, 00:10
av BB3000S
Grymt imponerande, pluspoäng för Mesa!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: mån 25 jul 2016, 08:54
av BBQV
Vilken fantastisk kundservice!

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: mån 25 jul 2016, 09:06
av funkys**t
Kanon! [CLAPPING HANDS SIGN][CLAPPING HANDS SIGN][CLAPPING HANDS SIGN]

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: ons 27 jul 2016, 23:37
av strummer
Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 00:33
av bjelkeman
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 10:32
av strummer
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 10:40
av Elfström
:lol:

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 11:12
av magnusb
strummer skrev:
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Gör det inte Bjelkeman! Man går bara därifrån med stor sorg och vanära.

#aguilargate

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 11:39
av Aslan
magnusb skrev:
strummer skrev:
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Gör det inte Bjelkeman! Man går bara därifrån med stor sorg och vanära.

#aguilargate
Ingen risk när det gäller Mesa;)

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 11:39
av bjelkeman
magnusb skrev:
strummer skrev:
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Gör det inte Bjelkeman! Man går bara därifrån med stor sorg och vanära.

#aguilargate
Hmm. Vad har jag missat nurå? :?:

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tor 28 jul 2016, 11:46
av BBQV
magnusb skrev:
strummer skrev:
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Gör det inte Bjelkeman! Man går bara därifrån med stor sorg och vanära.

#aguilargate
:lol: :lol: :lol:

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: lör 30 jul 2016, 19:07
av magnusb
bjelkeman skrev:
magnusb skrev:
strummer skrev:
bjelkeman skrev:
strummer skrev:Wow det var inte dåligt!
Har du kollat i den efter att du fick tillbaka den? Gör det och räkna trissorna...
Nä jag gjorde inte det. Den åkte in i racklådan och upp på TKS stacken. Jag inbillar mig att den faktiskt låter bättre än innan den gick sönder. :)
Toppen! Vore kul om du kom förbi med den på jobbet någon gång[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Gör det inte Bjelkeman! Man går bara därifrån med stor sorg och vanära.

#aguilargate
Hmm. Vad har jag missat nurå? :?:
Hehe, du missade iofs en trevlig basträff, åkte dit glad i hågen med lätta steg och hade min Aguilar TH500 med mig. Den gav dock inte vad den skulle som maxeffekt tyvärr...

Som tur är låter den exakt som jag vill och ger mig den volym jag behöver :)

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: lör 30 jul 2016, 23:21
av bjelkeman
Det gör vi strummer! :D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: mån 15 aug 2016, 13:14
av Bullen
Nya musik-Calle är grymt trevlig! Grattis till din nygamla stärkare! :D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: mån 15 aug 2016, 13:45
av TDHP
Hurra för Mesa! :D

Märkligt nog har min M9 som också bör vara en av de tidigare på 900w hållit!
Den kroknade en gång av värmeslag när jag hade råkat täppa till racket med en kavaj, men kom igång igen.
För säkerhets skull har jag dessutom monterat en extra fläkt på baksidan av racket, sen dess har den hållit avsevärt trevligare arbetstemperatur också.

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tis 16 aug 2016, 21:51
av JDmusic
bjelkeman skrev:Tack Mesa och Calle på Nya Musik för underbar service! Här är företag som bryr sig om sina produkter och sina kunder. Tack!
Det är verkligen bra service! :-D Det är bra, för hela branschen tycker jag, att det erbjuds så bra service och att det dessutom lyfts upp i forum som i detta fall!

Kul läsning!

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: lör 20 aug 2016, 17:19
av bjelkeman
Just de, det var något mer. För er som använt en M6 eller M9 så är ni bekanta med den dumma mastervolymratten. Om man har gain på typ kl.2 (där den blir lite skitig i förstegsröret) så går mastern från tyst till för högt när man nuddar vid ratten. Inte längre. Nu går det faktiskt att vrida lite på masterratten utan att man blåser bort öronen. :)

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tis 15 maj 2018, 22:05
av BillWyman
bjelkeman skrev:Lite tidigare i år så blev det fel på min Mesa Carbine M9. Jag hade köpt den begagnad för några år sedan och är minst den tredje ägaren. Den skickades till återförsäljare då den var ny, sommaren 2009, i Skåne. Den var en av de första 200 M9or som byggdes, och förmodligen en av de första i landet.

Den släppte ut röken i replokalen, på sista brutala anslaget på sista tonen på låten och sen var det slut på det repet. (Ni skulle sett minen på trummisen. :D ) Jag hörde av mig till Calle på Nya Musik i Jönköping, då de just då var enda återförsäljaren i Sverige för Mesa. Oavsett vad felet var ville jag få den reparerad, då jag gillar min M9. Calle sade att han behövde kolla hur det skulle kunna fixas då de precis bytt distributör i Norden. Kort därefter så hörde han av sig igen, då han kollat med Mesa i Petaluma i Kalifornien.

Då haveriet bedömdes som omfattande så berättade Calle att det ville få den tillbaka skickad till Petaluma, så att de kunde bygga om den. Ok, tänkte jag, det blir nog dyrt det här.

Men nej. Det skulle bygga om/reparera den gratis. En nästan sju år gammal förstärkare, såld flera gånger! Och de bjussar på frakt från Svedala till Kalifornien och tillbaka.

Det enda jag behövde göra var att skicka den till Jönköping. Som tur var hade alla tidigare ägarna behållt orginal kartongen och packningen (Tack!), så jag kunde skicka tillbaka den säkert packat. Den kom tillbaka häromdagen och i kväll repade jag med den igen. Jag kan bara säga: Fan! Jag har glömt bort hur bra den låter

Den senaste tiden har jag repat på min GK MB 500 Fusion med en TKS W2126. Och det låter riktigt bra. Idag så körde jag dem båda parallellt med biamping, meckande lite med ljudet och var inte riktigt övertygad om hur det lät.

Basen, en Ibanez RB850 -> Darkglass B7K -> ren ton till M9 och overdrive till GK, båda in i varsin TKS W2126. Det var ok, men inte det där som jag letade efter.

Sen kopplade jag ur GKn och körde DGn in i M9 med två 2126. Pang! Där satt den. Jäklar vad övertygande den är. Visst, två x 2126 är bättre än en är. Men 10 kg järntransformator talar.

Tack Mesa och Calle på Nya Musik för underbar service! Här är företag som bryr sig om sina produkter och sina kunder. Tack!
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: ons 16 maj 2018, 04:48
av JOT
Har tyvärr precis motsatt erfarenhet av MESA. Behövde support på en prodigy bara ett par år gammal. Efter flera mail korrespondenser med deras nu Finska generalagent, samt två telefonsamtal till USA med bl.a. service Manager Rich Duvall...vilket slutade med att jag bollades tillbaka via deras internationella service manager Matt Smith till den Finska agenten ”Mikko Piirainen”. Som fortfarande hade samma ståndpunkten att INTE supportera andra hands köpare, men fick gärna använda mig av deras enda utsedda service center i norden som turligt nog låg i Göteborg. (Snyggt att få problem med en Mesa produkt om man skulle vara på turne). Behöver nog inte nämna att jag INTE lirar på mesa längre, (förutom högtalarlådorna dom har jag kvar, en stund till)! Säkert bra produkter men jag tycker deras support och kundomhändertagande suger, och är klart sämst av allt jag kommit i kontakt med!


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: fre 18 maj 2018, 09:36
av Danny
magnusb skrev: Den gav dock inte vad den skulle som maxeffekt tyvärr...

Som tur är låter den exakt som jag vill och ger mig den volym jag behöver :)
Problem med TH500:an?
Nu blir jag nyfiken. Vad var problemet osv?

Min är nämligen ganska konstig när man använder DI:n.

/D

Re: Bästa kundservicen jag varit med om, och bästa stärkaren

Postat: tis 25 jun 2019, 16:06
av BJohan
Tyvärr råkade jag ut för samma sak igår. Min Mesa Carbine m9 tystnade, började blinka och ryka. Det ska bli intressant att höra om jag får någon hjälp från Mesa. Förstärkaren är tillverkad 2011.