Överlämning av lottrigg...

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Roger Hedin »

Idag, sent om sider, kunde jag lämna över lotteririggen till vinnaren Danne. Det har varit lite körigt med logistiken, då Vättern legat - och ligger - som en ocean mellan Öster- och Västergötland, men idag strålade vi samman i ett snöigt Ödeshög. Att han köpte en lott är en slump, att just den lotten var ledig var ett tecken från ovan, då det numret har en mycket speciell betydelse för Danne. Att han dessutom vann var med tanke på detta nästan en självklarhet. En slumpens eller ödets självklarhet. (Danne får själv berätta historien om numret om han vill...) Nu är det gjort.
Trevligt att mötas, Danne... :vinkar: :vinkar: :vinkar:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av bjelkeman »

:tummenupp:

Bilder!!!
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har tyvärr inga bilder från överlämnandet, då det skedde i vinterkyla utanför min dotters nyinköpta hus. Vi ber Danne lägga upp en triumfbild. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Eagle Hazze »

:tummenupp:
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Danne »

Haha, triumf-bild kommer senare. Ja det blev en lättare dagstripp till andra sidan näst största pölen. Mycket trevligt att träffas Roger. Historien bakom lottvinsten? Tja, jag har varit med i många lotterier tidigare, men ingen vinst. Jag kände inte att jag hade något större behov av ännu en rörtopp, snarare tvärtom. Dock dök ju detta lotteri upp¨strax efter jul så kanske det var därför det gick lite trögt (tyckte jag). Så när det var ca 5 st lotter kvar tänkte jag att:

1. En viss del går till välgörenhet.
2. Jag vinner aldrig.
3. Nr 82 finns kvar (råkar vara serienr på min Orange AD200B MK2).
4. Ajaj, hämtning på plats (puh, kvittar för återigen jag vinner aldrig)

Så när jag såg dragningsvideon och Roger vecklade upp nr 82 var tanken; "f*n också, jag vann". :mrgreen:
Nåväl, den har mellanlandat i garaget nu för att sedan åka ner i källaren för test, "triumf-bild" och en nyfiken uppmätning i "testbänken". Om jag fattat det rätt sitter originalflaskorna i vilket kan stämma med fabrikat som jag såg är JJ. Har fått för mig att de använde Shuguang först för att sedan övergå till JJ på dessa.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Danne »

Nu har riggen äntrat källaren och blivit testad lite lätt. Ganska imponerad så här långt. Väldigt mångsidig och lättrattad stärkare det här. Det enda jag upptäckt hittills som jag inte förstår alls är overdive-kanalen. Det pruttar och bubblar bara. Vet inte om det skall vara så eller om förstegsröret V2 är trött för det låter som det går i taket fullständigt.
Triumfbild med linslus i vägen:
Bild
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Roger Hedin »

Danne skrev:Nu har riggen äntrat källaren och blivit testad lite lätt. Ganska imponerad så här långt. Väldigt mångsidig och lättrattad stärkare det här. Det enda jag upptäckt hittills som jag inte förstår alls är overdive-kanalen. Det pruttar och bubblar bara. Vet inte om det skall vara så eller om förstegsröret V2 är trött för det låter som det går i taket fullständigt.
Triumfbild med linslus i vägen:
Bild
Den kanalen blev jag inte klok på heller. Den var mer i vägen.
Håller du med om att den kan låta SVT?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Överlämning av lottrigg...

Inlägg av Danne »

Den har inga större problem att låta SVT. Bara scoopa midden en hel del. Jag tycker att eq:n överlag är ganska kraftig på den här jämfört med de flesta andra helrör jag haft alt bekantat mig med. Skall bli intessant att blåsa på med den i replokalen. Ville inte ge vovven stressmjäll idag.
Skriv svar