Makten har anlänt

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Diesel skrev:Mne grejen att få köpa en sak man drömt om att äga.. den kännslan kan man inte bli fråntagen :P
Nä, men man kan ju fråga sig varför man drömt om att äga den.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Makten skrev:
Geddy_Lee skrev:Det tog nästan ett år, men nu har jag fått mig en kompis här på forumet. :P
Menar du att folk här är märkesfixerade? :roll:
Nehe?! :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Och enligt prylbögslagen paragraf 9:6 kommer vi som gillar fina grejer att hamna i därför avsedd arrest. Där får man dessutom stena fångarna på fredagar 18-18.30.

:wink:
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Det går väl som väntat här; jag är redan beskylld för att idiotförklara folk. :lol:
Att folk alltid ska ta åt sig av allt. Jaja, det är ungefär likadant på alla forum. :roll:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Konstigt, du har aldrig funderat på varför det blir så?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Konstigt, du har aldrig funderat på varför det blir så?
Jodå, och jag vet precis varför. Folk har inte tillräckligt med skinn på näsan. Jag skriver vad jag tycker utan att hymla. Vissa blir då rasande, eftersom de känner sig träffade. Trist för dem. Jag bryr mig inte.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Konstigt, du har aldrig funderat på varför det blir så?
Hehe...
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Konstigt, du har aldrig funderat på varför det blir så?
Jodå, och jag vet precis varför. Folk har inte tillräckligt med skinn på näsan. Jag skriver vad jag tycker utan att hymla. Vissa blir då rasande, eftersom de känner sig träffade. Trist för dem. Jag bryr mig inte.
No offence,
men det är kanske läge att tänka över det igen då Makten...
Det handlar inte bara om skinn på näsan, det handlar även om sättet man uttrycker sig på. :wink:

Dessutom gillar jag att diskurser vilket även du verkar göra.
Vi lär ses i trådarna 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Skinn på näsan va de ja....
hmmm....
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Konstigt, du har aldrig funderat på varför det blir så?
Jodå, och jag vet precis varför. Folk har inte tillräckligt med skinn på näsan. Jag skriver vad jag tycker utan att hymla. Vissa blir då rasande, eftersom de känner sig träffade. Trist för dem. Jag bryr mig inte.
Tvivlar ändå på att det är bristen på andra folks nässkinn som gör att det blir som det blir...

Problemet är väl kanske att du skriver det du tycker som att det är allmänt vedertaget, att det är fakta.
Fakta för dig, men knappast för mig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

groovyjr skrev:No offence,
men det är kanske läge att tänka över det igen då Makten...
Det handlar inte bara om skinn på näsan, det handlar även om sättet man uttrycker sig på. :wink:
Och hur andra misstolkar vad man skriver, mer eller mindre med flit.
Dessutom gillar jag att diskurser vilket även du verkar göra.
Vi lär ses i trådarna 8)
Fint. 8)

marcbass skrev:Skinn på näsan va de ja....
hmmm....
Mycket givande inlägg.
blackparkas skrev:Tvivlar ändå på att det är bristen på andra folks nässkinn som gör att det blir som det blir...

Problemet är väl kanske att du skriver det du tycker som att det är allmänt vedertaget, att det är fakta.
Fakta för dig, men knappast för mig.
Problemet är att du TROR att jag tar det jag skriver som fakta. Åsikter är inte samma sak som fakta, så det finns ingen anledning att misstänka det. Nu handlar det förstås om vintagebas-tråden, så då är det känslor det är fråga om. I tekniska frågor finns förstås fakta.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Du skriver det som att det är fakta, hur ska man då tolka det?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Du skriver det som att det är fakta, hur ska man då tolka det?
Det gör jag inte alls. Du läser dåligt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej. Tvivlar på det. Isf så läser hela forumet dåligt.
Tror snarare att det är någon annan som skriver dåligt.


Hm, hur var det med smutskastning?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Nej. Tvivlar på det. Isf så läser hela forumet dåligt.
Tror snarare att det är någon annan som skriver dåligt.


Hm, hur var det med smutskastning?
Äh, lägg ner nu va? Det är möjligt att hela forumet läser dåligt, men just nu är det ju bara ett fåtal som attackerar mig i en och samma tråd, för att jag tycker annorlunda. Observera att jag inte tar ett dugg illa upp av detta. Jag är van vid att ha avvikande åsikt med allt vad det innebär. Mitt skrivande är det inget fel på alls. Jag är väldigt rakt på sak bara, vilket många stör sig på. :roll:

Kasta förresten gärna skit på mig, men skriv då rakt ut vem som avses. Jag avskyr dessa små inlägg som uppenbarligen har en adressat egentligen, fulla av illa dolt förakt.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:Det är möjligt att hela forumet läser dåligt
Alltså, är du på riktigt??
Helt otroligt.

Tycka och påstå sig veta är två skilda saker.
Men jag har sett att du i vissa fall har börjat förstå hur man bör uttrycka sina åsikter.
Duktigt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Alltså, är du på riktigt??
Helt otroligt.
Ja, visst är det otroligt. Jag sitter här, livs levande.
Tycka och påstå sig veta är två skilda saker.
Har jag påstått något annat?
Men jag har sett att du i vissa fall har börjat förstå hur man bör uttrycka sina åsikter.
Duktigt.
Jag uttrycker mig precis som vanligt, vilket beror på hur jag blir bemött.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

"Det går väl som väntat här; jag är redan beskylld för att idiotförklara folk.
Att folk alltid ska ta åt sig av allt. Jaja, det är ungefär likadant på alla forum."

...och detta beror på att "hur andra misstolkar vad man skriver, mer eller mindre med flit."

Synd om dig som råkar ut för alla andra som är så elaka men jag gissar att du trivs som fisken i vattnet när du får tjafsa med 5-6 stycken samtidigt. Alla har vi ju våra små intressen. Mitt är att reta bassdude och califen, ditt är att reta alla.

Edit: Jag kanske skall förklara det alla andra här redan vet: Jag undviker att använda smileys. Jag tycker smileys är för fjortisar. Jag hoppas att min ironi lyser igenom utan smiley. Ibland gör den inte det och då blir det ett herrans liv. Så, nu vet du det i fortsättningen.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Johannes skrev:Synd om dig som råkar ut för alla andra som är så elaka men jag gissar att du trivs som fisken i vattnet när du får tjafsa med 5-6 stycken samtidigt. Alla har vi ju våra små intressen. Mitt är att reta bassdude och califen, ditt är att reta alla.
Nä, mitt intresse är inte att reta alla. Inte heller att tjafsa med 5-6 stycken. Om det råkar bli så, så drar jag mig inte ur däremot. Om det är en fördel eller nackdel är upp till var och en att avgöra.

Ett intresse är att ifrågasätta åsikter som tycks sakna logisk grund. Ännu mer om åsiktsutövaren inte alls kan eller vill motivera åsikten, utan "det bara är så". Till exempel som varför vintage-instrument "ska" vara dyra, trots att det inte finns något som säger att de behöver vara bättre än ett nytt. Det får man förstås tycka, men det är väldigt intressant hur förbannade en del kan bli när man undrar VAD det är som är så oerhört bra, för det kan de sällan svara på. "Det bara är så". :roll:
Johannes skrev:Edit: Jag kanske skall förklara det alla andra här redan vet: Jag undviker att använda smileys. Jag tycker smileys är för fjortisar. Jag hoppas att min ironi lyser igenom utan smiley. Ibland gör den inte det och då blir det ett herrans liv. Så, nu vet du det i fortsättningen.
Jo, jag tycker mig ha förstått det. Du verkar heller inte särskilt fientlig mot mig, utan mest sugen på att käbbla lite.
Jag tycker att smileys är mycket användbart, särskilt när man inte känner varandra. Det blir lätt ganska torrt om man bara skriver korrekt rakt upp och ned. Men visst kan det vara fjortis ibland. Man behöver ju inte överdriva.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:"Det går väl som väntat här; jag är redan beskylld för att idiotförklara folk.
Att folk alltid ska ta åt sig av allt. Jaja, det är ungefär likadant på alla forum."

...och detta beror på att "hur andra misstolkar vad man skriver, mer eller mindre med flit."

Synd om dig som råkar ut för alla andra som är så elaka men jag gissar att du trivs som fisken i vattnet när du får tjafsa med 5-6 stycken samtidigt. Alla har vi ju våra små intressen. Mitt är att reta bassdude och califen, ditt är att reta alla.

Du sammanfattade det hela fintd är tycker jag.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Johannes???????

Du glömde mig där med och retas..

Ja retas inte med nån..

Förutom att mrs Power stör sig på mina korta och vackra inlägg..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Är ni inte klara snart?
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Med vad?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Trä och bajs?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

att hälsa dig välkommen?
Skriv svar