prunier

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

prunier

Inlägg av prunier »

Hej

Dags att skriva en liten presentation.
Har i och för sig varit här ett tag men inte särskild aktiv på forumet men bättring utlovas.

Heter Morten Haugen, föddes 1968 i Norge
Bor i Hällefors med fru, barn och hund. (i mexitegelvilla = välintegrerad invandrare).

För att ha nåt att leva av jobbar jag som konsult inom livsmedelbranschen (egen företagare)

Så över till det viktiga: Musiken!

Jag spelade en del i Norge under 80 och 90 talet, allt ifrån olika rock och blues band till gospelkörkomp.

Jag la basen på hyllan (dvs. i källaren) innan jag flyttade till Sverige 2000, och där befann den sig till förra hösten då jag hittade någon här ute i skogen som ville ge mig möjligheten att "prova på" igen.

Spelar i en "rock/distcontry" trio som har haft 1 gig i puben på Nora hotell :D och i övrigt använder tiden till att spela in nåt som förhoppningsvis blir en skiva under hösten.

Har en Peavy rör rigg från 80 talet. Alpha tube bass preamp, och classic series 120 med en 15 låda. Låter fortfarande bra, men nya rör hade säkert inta varit fel. Använder en Boss ME50b om det finns behov, i övrigt är jag ingen effektfreak.


Bild


Har 4 basar för tillfället
Schack Carbon (från Marcbass)
Ares Custom femma
Yamaha BB400 bandlös
Och en bygd av delar från en jv Pbas och lite annat smått och gått kombinerad med lite norsk skog och lite sågarbete, hemskt ful enligt många, men den spelar och låter bra tycker jag.
Bilder i posta bilder... kommer inom kort

Annars tycker jag forumet är utmärkt med en god stämning och en skön mix av kunniga veteraner och kaxiga kids (eller var det tvärtom)?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Hjärtligt välkommen!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Välkommen hit :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Välkommen!

Kommer nog återkomma till dig apropå livsmedelsbranschen...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Välkommen!

Skriver lika som till den andra gröngölingen:

Har du några underliga åsikter så ta det snabbt så vi kan avverka det hela inom ett dygn så kan vi vara polare sen igen.

:D


Hur tycker du Aresbasen funkar?
Bilder!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Välkommen!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen!

Gillar din rigg! Och "distcountry" låter spännande!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Bilder finns i posta bilder tråden

Dom första veckorna med Aresbasen har jag använd till att försöka lära mig hantera 5 strängar. Jag tycker den låter bra, och är relativt lettspelad. Har ingen större erfarenhet med femmor men tror nog enda att denna har bra tryck i b strängen med en tydlig ton. Halsen är mycket platt på baksidan. Den ända konstiga grejen hittills upptäcktes i studion. Några höga toner har en låg högfrekvent biljud som vi inte klarar att klura ut vart kommer från. Jag tror jag hör den på vissa toner akustisk också, ungefär som om det blir nån resonans i kroppen vid vissa frekvenser. Skall repa med den på lördag, så får vi se hur den funkar där.

Jag återkommer säkert med underliga åsikter om mycket :)
Jag har ju som dom flesta här massor med åsikter om vad som är bra och inte bra av basar, sen tester man saker och upptäcker att saker inte alltid är som man tror, Jäkligt störande egentligen! Men vi hittar säkert saker att inte komma överens om, om vi bara letar lite
:wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes är duktig på att hitta saker att bli osams om annars... :D
Så håll dig till honom så går det som på räls sen!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar