Jan Brodin

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Janne

Jan Brodin

Inlägg av Janne »

Hej på er.
Kom hit tack vare att jag har "hi-tech japansk bas" till salu, kollade hemsidan, basstudio, hos en som anmält intresse för basen och där fanns en länk hit. Verkar ju vara ett toppenställe!
En kort presentation av mig själv;
46-årig elgitarr- gitarr- bas-lärare på musikskolan i Lidköping. Gitarren har varit mitt första instrument tidigare, först elgitarr, sedan klassisk gitarr och sedan elgitarr igen
Sedan några år har dock basen blivit instrument nummer 1. Spelar helst 5-strängad bandad bas, har dock köpt en 5-strängad bandlös Harley Benton-bas och ska försöka lära mig den i sommar.
Spelar i ett band med några kollegor från skolan samt en annan musikskola, kör Zappa, Rush, DT, lite till Zappa osv. Även lite egna låtar men mest covers. Inget publikvältarband men roligt ändå.
Har även spelat med några i Göteborg som kompar iranska musiker. Var på ett gig i Belgien med dom för några veckor sen, sjukt rolig erfarenhet.
Startar upp en trio nästa år, hakar egentligen på en duo med flöjt/gitarr och berikar dom förhoppningsvis med mitt basspel. Jazz/folkmusik/klassisk musik blir det där.

Som sagt, kul forum det här, glad att jag hittat hit!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Hej hopp!
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Välkommen!

Tillägg: hur många har Mr. Basstudio lockat hit egentligen? Alla skyldiga räcker upp en hand! :wink:
Senast redigerad av Kim S den fre 15 jun 2007, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Välkommen!

Kul med fler som gillar DT :D Vi är tunnsådda på forumet.
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Välkommen!
Jag känner en Iransk kille som spelar keyboard och som kompar så som du beskriver.
Är det kanske Farshid som du spelar med?
Janne

Inlägg av Janne »

Har spelat med Farshid tidigare på en spelning i Göteborg, supertrevlig kille, fast nu senast i Belgien var det med en annan konstellation.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Välkommen!
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Välkommen!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag får väl säga extra välkommen som lockade dig hit!

(Jag kommer nog snart höra av mig igen)
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Hej och välkommen Jan! Är väldigt obildad i musicerandet själv (street smart eller nåt') så det är ju trevligt att ha en pedagog till hands.
Janne

Inlägg av Janne »

Stort tack för välkomnadet allihop, basister är trevliga människor ;)
200071 - jag tar in bud tills på söndag sedan måste jag bestämma mig, åker till sommarstugan i hälsingland måndag natt nästa vecka och blir där okänt antal veckor.
Edit: Hoppsan, nu blev det köp och sälj på fel ställe, hoppas det är ok, ville bara informera 200071 om att basen snart är väck.
Senast redigerad av Janne den lör 16 jun 2007, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

hälsingland...mmm... nice...

välkommen btw! 8)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jan Brodin skrev:Stort tack för välkomnadet allihop, basister är trevliga människor ;)
200071 - jag tar in bud tills på söndag sedan måste jag bestämma mig, åker till sommarstugan i hälsingland måndag natt nästa vecka och blir där okänt antal veckor.
Edit: Hoppsan, nu blev det köp och sälj på fel ställe, hoppas det är ok, ville bara informera 200071 om att basen snart är väck.
Du kommer snart märka att vi är väldigt snabba att byta ämne mitt i trådarna så det är lugnt. (Även om det blir enklare om var sak kommer på rätt plats i längden)
Hur som helst är jag tacksam om den snabbt blir såld. Det är alltid lugnare när frestelserna försvinner när man egentligen ska ha sina få pengar till annat....
Skriv svar