Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Punkster »

Så kom den då...

Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men nu när jag har packat upp den, inspekterat den noga, spelat lite på den o justerat den lite så måste jag nog ändå säga att jag är ganska så nöjd. Men man får absolut vad man betalar för.
Rent byggmässigt är det alls inget fel på basen. Kroppen är i solitt trä, vilken sort vet jag inte, men den är ganska tung. Halsen skulle jag tippa på är någon sorts Allparts eller liknande, känns väldigt lik de halsar som sitter på t.ex. Squier Affinity. Den är helt ok, och det är det som är viktigast för mig. Dock gillar jag inte den matta lacken, så den ska nog få sig en omgång med stålull lite senare.

Det känns som att detaljerna är det stora biten som det har sparats pengar på. Lacken på kroppen är väldigt ojämnt applicerad, den är flammig här och där, och på ett par ställen kan man t.o.m skönja lite trä under färgen. Fräsningen för halsfickan är också lite amatörmässigt gjort. Inpassningen för halsen är det inget fel på, men den har antagligen blivit fräst efter lackeringen, för närmaste halsen har lacken blivit bättrad med något tippexliknande material.

Mickarna kommer inte heller bli långvarig på basen. Dom är alldeles för lågt justerade, och saknar fjädrar i botten, så det går inte att höja den genom att bara lossa på skruvarna. Därför är det inte särskillt hög output, och ljudet är ganska tunt i allmänhet. När ekonomin tillåter kommer det antagligen att hamna en Seymour Duncan QP där istället. Med fjädrar i botten.

Men överlag är jag nöjd med basen. Med lite justeringar, intonering, nya mickar osv kommer det nog bli ett riktigt roligt instrument. Hantverksmässigt kan jag inte hitta några större fel eller brister, där är basen helt klart jämförbar med Squiers av lite finare modell. Det är helt klart finish och detaljer man har sparat pengar på. Kan man stå ut med slafsig lack och har lite pengar över till nya mickar så är basen helt klart värd en tusenlapp, enligt mig iaf.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
/Linus
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Verkar absolut vara värd sin lusentapp iaf! Kul! Medtag till Örebro!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

TDHP skrev:Verkar absolut vara värd sin lusentapp iaf! Kul! Medtag till Örebro!
Inga problem, den finns redan där 8)

<
<
<
/Linus
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jämförde du precis en Allparts hals med en Squier Affinity hals?

Men verkar ju va värd en lax helt klart. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag ska ha en sån där 8)

har en trevlig tanke med den.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

marcbass skrev:Jämförde du precis en Allparts hals med en Squier Affinity hals?

Men verkar ju va värd en lax helt klart. :)
Haha, kanske blev lite fel där :wink:
Vad jag menar är att halsen nog att samma hals nog sitter på fler instrument, antagligen masstillverkad. Eller så är Jenningsbasen o Affinity byggda på samma fabrik. Halsarna är väääldigt lika.
/Linus
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

hosse skrev:jag ska ha en sån där 8)

har en trevlig tanke med den.
Jag förstår!


Bild
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem+
Inlägg: 582
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:57
Ort: Skåneland

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Hinke »

Punkster skrev:så den ska nog få sig en omgång med stålull lite senare.
:shock:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Du vet vem du ska sälja den till... 8)
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:Du vet vem du ska sälja den till... 8)
ja...om fem veckor :poke:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

rumpeldunken skrev:
the_great_alfonzo skrev:Du vet vem du ska sälja den till... 8)
ja...om fem veckor :poke:
Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*
:twisted:
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Punkster »

Hinke skrev:
Punkster skrev:så den ska nog få sig en omgång med stålull lite senare.
:shock:
Japp. Eller fint sandpapper. För att få bort all jobbig matt lack.
/Linus
gäst

Inlägg av gäst »

the_great_alfonzo skrev:
rumpeldunken skrev:
the_great_alfonzo skrev:Du vet vem du ska sälja den till... 8)
ja...om fem veckor :poke:
Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*
:twisted:
när är örebro träffen? :roll: det borde jag veta vid det här laget, men...jag är ju lite inaktiv :wink: 132 inlägg nu? hahahah!
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6471&highlight=
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

the_great_alfonzo skrev:
rumpeldunken skrev:
the_great_alfonzo skrev:Du vet vem du ska sälja den till... 8)
ja...om fem veckor :poke:
Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*
:twisted:

Fan va nice, anledning till att åka till Örebro.
Tjejslagsmål! :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem+
Inlägg: 582
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:57
Ort: Skåneland

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Hinke »

Punkster skrev:Japp. Eller fint sandpapper. För att få bort all jobbig matt lack.
Då får du ju repig lack istället... :oops:

Hade det inte varit bättre och jobbat på att få den matta lacken blank... :?:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av hosse »

Punkster skrev:Så kom den då...

Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men nu när jag har packat upp den, inspekterat den noga, spelat lite på den o justerat den lite så måste jag nog ändå säga att jag är ganska så nöjd. Men man får absolut vad man betalar för.
Rent byggmässigt är det alls inget fel på basen. Kroppen är i solitt trä, vilken sort vet jag inte, men den är ganska tung. Halsen skulle jag tippa på är någon sorts Allparts eller liknande, känns väldigt lik de halsar som sitter på t.ex. Squier Affinity. Den är helt ok, och det är det som är viktigast för mig. Dock gillar jag inte den matta lacken, så den ska nog få sig en omgång med stålull lite senare.

Det känns som att detaljerna är det stora biten som det har sparats pengar på. Lacken på kroppen är väldigt ojämnt applicerad, den är flammig här och där, och på ett par ställen kan man t.o.m skönja lite trä under färgen. Fräsningen för halsfickan är också lite amatörmässigt gjort. Inpassningen för halsen är det inget fel på, men den har antagligen blivit fräst efter lackeringen, för närmaste halsen har lacken blivit bättrad med något tippexliknande material.

Mickarna kommer inte heller bli långvarig på basen. Dom är alldeles för lågt justerade, och saknar fjädrar i botten, så det går inte att höja den genom att bara lossa på skruvarna. Därför är det inte särskillt hög output, och ljudet är ganska tunt i allmänhet. När ekonomin tillåter kommer det antagligen att hamna en Seymour Duncan QP där istället. Med fjädrar i botten.

Men överlag är jag nöjd med basen. Med lite justeringar, intonering, nya mickar osv kommer det nog bli ett riktigt roligt instrument. Hantverksmässigt kan jag inte hitta några större fel eller brister, där är basen helt klart jämförbar med Squiers av lite finare modell. Det är helt klart finish och detaljer man har sparat pengar på. Kan man stå ut med slafsig lack och har lite pengar över till nya mickar så är basen helt klart värd en tusenlapp, enligt mig iaf.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
fick min idag! lacken på min är nästan felfri dessutom. dock fick den justeras kraftigt, bananhalsen var inte att leka med.

Efter justeringen så ligger mickarna helt perfekt på min, och dessutom så var dom MYCKET bättre än jag någonsin hade anat. dom får stanna helt klart.

däremot står jag mig som fan på huvudformen, halsen ska bort.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Hur ser huvudet ut då? :)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Kim S skrev:Hur ser huvudet ut då? :)
nästan fender, men den lilla "droppen" är för liten :P
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
gäst

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av gäst »

Var kan man hitta dom?? "Tradera-bas"...borde vara tradera, men...no can see :( Vad är mailen till dom? Har dom hemsida kanske? :wink:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av hosse »

rumpeldunken skrev:Var kan man hitta dom?? "Tradera-bas"...borde vara tradera, men...no can see :( Vad är mailen till dom? Har dom hemsida kanske? :wink:
säljs bara via tradera, inga ute för tillfället. håll gluggarna öppna!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Annars kan du ju köpa Rusta-basen! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Punkster »

hosse skrev:
Punkster skrev:Så kom den då...

Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men nu när jag har packat upp den, inspekterat den noga, spelat lite på den o justerat den lite så måste jag nog ändå säga att jag är ganska så nöjd. Men man får absolut vad man betalar för.
Rent byggmässigt är det alls inget fel på basen. Kroppen är i solitt trä, vilken sort vet jag inte, men den är ganska tung. Halsen skulle jag tippa på är någon sorts Allparts eller liknande, känns väldigt lik de halsar som sitter på t.ex. Squier Affinity. Den är helt ok, och det är det som är viktigast för mig. Dock gillar jag inte den matta lacken, så den ska nog få sig en omgång med stålull lite senare.

Det känns som att detaljerna är det stora biten som det har sparats pengar på. Lacken på kroppen är väldigt ojämnt applicerad, den är flammig här och där, och på ett par ställen kan man t.o.m skönja lite trä under färgen. Fräsningen för halsfickan är också lite amatörmässigt gjort. Inpassningen för halsen är det inget fel på, men den har antagligen blivit fräst efter lackeringen, för närmaste halsen har lacken blivit bättrad med något tippexliknande material.

Mickarna kommer inte heller bli långvarig på basen. Dom är alldeles för lågt justerade, och saknar fjädrar i botten, så det går inte att höja den genom att bara lossa på skruvarna. Därför är det inte särskillt hög output, och ljudet är ganska tunt i allmänhet. När ekonomin tillåter kommer det antagligen att hamna en Seymour Duncan QP där istället. Med fjädrar i botten.

Men överlag är jag nöjd med basen. Med lite justeringar, intonering, nya mickar osv kommer det nog bli ett riktigt roligt instrument. Hantverksmässigt kan jag inte hitta några större fel eller brister, där är basen helt klart jämförbar med Squiers av lite finare modell. Det är helt klart finish och detaljer man har sparat pengar på. Kan man stå ut med slafsig lack och har lite pengar över till nya mickar så är basen helt klart värd en tusenlapp, enligt mig iaf.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
fick min idag! lacken på min är nästan felfri dessutom. dock fick den justeras kraftigt, bananhalsen var inte att leka med.

Efter justeringen så ligger mickarna helt perfekt på min, och dessutom så var dom MYCKET bättre än jag någonsin hade anat. dom får stanna helt klart.

däremot står jag mig som fan på huvudformen, halsen ska bort.
Trevligt trevligt!

Hur lyckades du justera dina mickar? Mina har inga fjädrar i botten. Ljudet var jag inte så förtjust i. Det är ju rackarns mycket output, men jag tycker det låter ganska platt och väldigt nasalt. Men det går säkert att fixa till nåt snyggt om man rattar lite på EQ´n.

Gillar inte heller huvudet. Känns riktigt kantigt och ofärdigt på nåt sätt. Första åtgärden var att ta bort den gula Leslie Jenningsloggan. Men jag gillar halsen annars, så den få nog va kvar. Fast en ny mick blir det nog. Seymour Duncan QP eller Dimarzio P antar jag. Eller kanske nåt annat.
/Linus
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Annars kan du ju köpa Rusta-basen! :D
haha ja...är det äkta trä i den kroppen tro? :roll: och om jag köper den får jag ju en ministärkare att ha på landet på köpet! :roll: synd att plånboken bara är halvtom och inte halvfull :( projektet får vänta...och dessutom så är det inte alls säkert att det blir av överhuvudtaget! (inte för att rustabasen skulle va dyr...men det är mer som kostar)
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av Punkster »

rumpeldunken skrev:Var kan man hitta dom?? "Tradera-bas"...borde vara tradera, men...no can see :( Vad är mailen till dom? Har dom hemsida kanske? :wink:
Ligger inga ute på tradera för tillfället. Men det är ju ett företag som säljer dom så det finns säkert fler. Maila o fråga!
azusa@citynetnassjo.se

Dock så är dom norrbaggar så förbered dig på dålig svenska :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Re: Leslie Jennings P-bas (Tusenkronorsbasarna på Tradera)

Inlägg av hosse »

Punkster skrev:
rumpeldunken skrev:Var kan man hitta dom?? "Tradera-bas"...borde vara tradera, men...no can see :( Vad är mailen till dom? Har dom hemsida kanske? :wink:
Ligger inga ute på tradera för tillfället. Men det är ju ett företag som säljer dom så det finns säkert fler. Maila o fråga!
azusa@citynetnassjo.se

Dock så är dom norrbaggar så förbered dig på dålig svenska :wink:
borde funka. jag vet att det låg en vit jazzbas ute som inte såldes. maila och fråga.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar