På besök hos Unicorn

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

På besök hos Unicorn

Inlägg av Klopper »

Besök hos Unicorn 2007-12-01

En grådaskig förmiddag i början av december kravlade jag mig med viss möda in bakom ratten och anträdde färden västerut. Tangerande gränsen till Skåne fiskades Hosse upp, som med ett lätt dödsförskräckt uttryck i nyllet undrade om han skulle överleva en överdos möbelbasar. Jag lugnade honom med att om det skulle bli för jobbigt så var det helt ok att vila i bagageutrymmet! Nåväl vi rullade in i grannlandskapet och ställde kosan mot Tommarp.
Efter en lätt felnavigering (vägen tog slut ute på en åker) så anande vi att vi började närma oss. Detta var fel! Vi hade åkt för långt! 800 meter för långt ungefär. Men ett raskt telefonsamtal till Christian löste det hela galant. Väl parkerade och ute ur droskan möttes vi av en jamsession. Isses vad katter där var! Dörr öppnades och vi klev in. Där tog en behaglig dam emot oss med ett välkomnande leende. Det var mamma enhörning! En snabb blick i lokalen gav vid hand att här var man van vid ett rent hus. Det var nerlusat med städmateriel. Första instrumentet som syntes hos UnicornBass var en gitarr!!!! :shock: Brevid stod den stolte ägaren till denna skapelse dvs pappa enhörning! Ordningen återställdes raskt då ett antal basar gled in i blickfältet. Innan vi visste ordet av så kom enhörningen själv galopperande. Av Christian fick vi ett soligt välkomnande. Raskt fick vi oss serverat glögg alt. kaffe med tilltugg (Hosse fegade på pepparkakorna. Han ville väl inte bli för snäll omgiven av icke Fenders!).
Bild
Christian visade oss runt och berättade om vad han sysslat med innan han startade Unicorn. Det var både spännande och intressant, men detta överlåter jag till Christian att redogöra för, ståryn om Mark King? och signature Fender var riktigt kul. Det som jag fascinerades av var det i sammanhanget lilla antalet verktyg som nyttjades i samband med instrumenttillverkning. Bandsåg, hyvel, fräs, tvingar och lite annat krafs. Drar raskt slutsatsen att en skicklig byggare inte behöver en shit load med verktyg för att bygga bra grejor.
Bild

Bild
Ett custombygge i mahogny låg på arbetsbänken och väntade på slutmontering. Bredvid stod den blivande ägaren och flinade glatt. Några av de glada laxar som vi språkade med var Mr Elektronik,
Bild
dvs konstruktören av Unicorns preamp, samt ”fölet” (för det är väl så dom kallas) = Christians lärling. Nu var det emellertid dags för lite testande av basar. En longscale 5:a och en mediumscale 4:a hängde strategiskt. Det var granna skapelser! Att få Hosse att testa en 5:a bedömde jag vara svårt att dessutom få honom att hålla i den när kameran kom fram var helt omöjligt. 3 fel för vägran hade Gernandt sagt! Men blev han inte lite småsugen när han fick lägga fenorna på Mark King basen?
Bild
Han köttade loss med plektrumet och här smög sig ett leende fram under luggen? Jag kunde inte motstå 5:an, som för övrigt var ”fölets” egen custom Unicorn.
Här någonstans så drabbades jag av min musikaffärssjuka, dvs kunde knappt ta en ton på basen. Det händer tyvärr mig allt för ofta. FAN! Situationen komplicerades av att basen var åt helvete för bra justerad! Just prexis! För BRA justerad. Jag har aldrig någonsin hållit i en bas där strängarna varit så lågt justerade att jag knappt kunde spela på den, lägg där till att rassel inte existerade! Hur i hoppsan har Christian burit sig åt? Jag bara undrar! Hur lät då dessa basar? Jo då alldeles utmärkt. Både Hosse och jag var duktigt imponerade. Och då är väl vi varandras motsatser när det gäller både musikval och ljudideal. Kombinationen av mickar preamp och bygge spöade allt jag testat utom då möjligen Alembic. Här vet jag att Christian kommer att grina illa men det får han göra! :wink: Men det var på mållinjen som han föll! Basarna lät kalas även när preampen kopplades ur. Men med preampen i….. vill haaaaaa!
En bra detalj med preampen, som för övrigt gick på 18v, var att om batterierna skulle ta slut så kopplas den ur automatiskt. Bra finess! Vi fick en demonstration på sustainen på 5:an. Det spöade allt jag testat! Bortåt 40 sekunder! Hur användbart det är kan man ju fråga sig men för mig är det ett bra betyg på byggkvalitén! Saknades det då ingenting på basarna? Jo ett lågt pris, men smakar det så kostar det. Att jag sedan efterlyster strömförsörjning typ Alembic och kanske en trafobalanserad utgång säger nog mer om mig än om Unicorns basar! När jag och Hosse gled hemåt i mörkret kunde vi bara konstatera att det var kanonbra basar som lät hur bra som helst, enda reservationen kom från Hosse som tyckte att om dom bara sett ut som en Fender så hade han gärna ägt en!
//Klopper

Ps. Hade mer än gärna haft en Enhörning på långtidstest. Fast jag hade nog fått en rackarns ångest när den skulle lämnas tillbaka. Bra jobbat Christian!

Pps. Jag är inte så lite sugen på att plocka in Unicorns mickar och elektronik i ett hembygge av Fender karaktär. Fast det är väl bäst att det blir en 5:a annars lär nog Hosse sno den av mig! :lol:
//K
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nice!

Det ÄR coola basar det där, även om jag hade föredragit dem med en solid lack eller en diskret lönntopp och hela basen i svart seethrough.... :D

Har det tillverkats några som är "färgade" så att säga?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

blackparkas skrev:Nice!

Det ÄR coola basar det där, även om jag hade föredragit dem med en solid lack eller en diskret lönntopp och hela basen i svart seethrough.... :D

Har det tillverkats några som är "färgade" så att säga?
yes, det finns färgade svart see-thru med lönntopp men även med mahognytopp. Helfärgade finns också men utan den där 5A lönntoppen då... ;-) . Jag misstänker att många tror att vi endast tillverkar "möbelbasar" men så är inte fallet! Du får väl själv komma ner och testa eller hos Årnes så småningom vad det lider eventuellt.
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

unicornbass skrev:
blackparkas skrev:Nice!

Det ÄR coola basar det där, även om jag hade föredragit dem med en solid lack eller en diskret lönntopp och hela basen i svart seethrough.... :D

Har det tillverkats några som är "färgade" så att säga?
yes, det finns färgade svart see-thru med lönntopp men även med mahognytopp. Helfärgade finns också men utan den där 5A lönntoppen då... ;-) . Jag misstänker att många tror att vi endast tillverkar "möbelbasar" men så är inte fallet! Du får väl själv komma ner och testa eller hos Årnes så småningom vad det lider eventuellt.
Finns det bilder på dessa någonstans?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

blackparkas skrev:
unicornbass skrev:
blackparkas skrev:Nice!

Det ÄR coola basar det där, även om jag hade föredragit dem med en solid lack eller en diskret lönntopp och hela basen i svart seethrough.... :D

Har det tillverkats några som är "färgade" så att säga?
yes, det finns färgade svart see-thru med lönntopp men även med mahognytopp. Helfärgade finns också men utan den där 5A lönntoppen då... ;-) . Jag misstänker att många tror att vi endast tillverkar "möbelbasar" men så är inte fallet! Du får väl själv komma ner och testa eller hos Årnes så småningom vad det lider eventuellt.
Finns det bilder på dessa någonstans?
Svart see thru är på G men skickar en på en cherryburst 2-ton.
Bild
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hittar ingen svart Unicorn eller någon med solid färg Klopper.... Gör om, gör rätt!! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

blackparkas skrev:
unicornbass skrev:
blackparkas skrev:Nice!

Det ÄR coola basar det där, även om jag hade föredragit dem med en solid lack eller en diskret lönntopp och hela basen i svart seethrough.... :D

Har det tillverkats några som är "färgade" så att säga?
yes, det finns färgade svart see-thru med lönntopp men även med mahognytopp. Helfärgade finns också men utan den där 5A lönntoppen då... ;-) . Jag misstänker att många tror att vi endast tillverkar "möbelbasar" men så är inte fallet! Du får väl själv komma ner och testa eller hos Årnes så småningom vad det lider eventuellt.
Finns det bilder på dessa någonstans?
http://www.unicornbass.se/pages/Gallery ... .html#grid
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

glöggen var himla god också! :D
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

hosse skrev:glöggen var himla god också! :D
Japp! Inköpt på ICA Gärsnäs!
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

hosse skrev:glöggen var himla god också! :D
Tjena Hosse, och tack för senast!
Bild
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

unicornbass skrev:
hosse skrev:glöggen var himla god också! :D
Tjena Hosse, och tack för senast!
Bild
Tack själv! :D

jag gillar den lite jazziga formen på den rackaren :wink: nu ska det bara till Olympic White och turtle p-skydd :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

hosse skrev:
unicornbass skrev:
hosse skrev:glöggen var himla god också! :D
Tjena Hosse, och tack för senast!
Bild
Tack själv! :D

jag gillar den lite jazziga formen på den rackaren :wink: nu ska det bara till Olympic White och turtle p-skydd :lol:
Turtlewax parkeringsskydd???
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

det går inte förklara för nån som inte förstår :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

hosse skrev:det går inte förklara för nån som inte förstår :wink:
jag förstår, Hosse - Ville bara kivas lite! Olympic white finns det med.
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

unicornbass skrev:
hosse skrev:det går inte förklara för nån som inte förstår :wink:
jag förstår, Hosse - Ville bara kivas lite! Olympic white finns det med.
jag kivades också :wink:

går det att få fenderhuvud så köper jag! :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Fräckt!

Det ska jag nog också försöka boka in. Jag har ju dock för x antal år sen åkt till Christians lägenhet i Hässleholm och köpt en Stuart Spector Design 4:a.. Du vet den vita hårdrocksyxan Christian.
Och att få sitta en stund och titta och testa lite Enhörningar hade ju inte varit fel. Mitt intryck som jag fick på Fuzz Dagarna va inte så där jätte positivt. Dom är dock super fina basarna så jag vill FAKTISKT ändra på det intrycket. :)


Sen till Klopper.
Jag tycker det är jätte fint av dig att du tar dig tid och erbjuder såna här utflykter till missanpassade ungdomar. Grabben du har med dig där på bilden är ju en typiskt sån. Missanpassade insnöad Fenderpojk - dessa måste vi alla ta hand om och lära dom veta sin rätta plats här i världen. Mycket fint av dig Klopper att erbjuda sån här utflykter.


Och jag ser ju ett klart tecken i det hela. Fikan var de viktigaste för denna yngling.... ;)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

marcbass skrev:Fräckt!

Det ska jag nog också försöka boka in. Jag har ju dock för x antal år sen åkt till Christians lägenhet i Hässleholm och köpt en Stuart Spector Design 4:a.. Du vet den vita hårdrocksyxan Christian.
Och att få sitta en stund och titta och testa lite Enhörningar hade ju inte varit fel. Mitt intryck som jag fick på Fuzz Dagarna va inte så där jätte positivt. Dom är dock super fina basarna så jag vill FAKTISKT ändra på det intrycket. :)


Sen till Klopper.
Jag tycker det är jätte fint av dig att du tar dig tid och erbjuder såna här utflykter till missanpassade ungdomar. Grabben du har med dig där på bilden är ju en typiskt sån. Missanpassade insnöad Fenderpojk - dessa måste vi alla ta hand om och lära dom veta sin rätta plats här i världen. Mycket fint av dig Klopper att erbjuda sån här utflykter.


Och jag ser ju ett klart tecken i det hela. Fikan var de viktigaste för denna yngling.... ;)
Marcbass, du är hemskt välkommen! Jag kommer att lägga ut försäljningen på folk som kan det, jag ska bygga basar, inget mer. Det var faktiskt Kristianstad men vem bryr sig?! Herregud det var ett tag sedan... Jag får väl komma upp till dig också någon gång. Jag kommer inte ut så ofta... :wink: :wink:

Jo, på fuzz var det mycket genomgående halsar med hårda träslag och det är inta allas bag men sortimentet har definitivt breddats!

Ha en god helg alla basister! Kan väl inte hålla mig borta länge.. ;-)
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

marcbass skrev:
Sen till Klopper.
Jag tycker det är jätte fint av dig att du tar dig tid och erbjuder såna här utflykter till missanpassade ungdomar. Grabben du har med dig där på bilden är ju en typiskt sån. Missanpassade insnöad Fenderpojk - dessa måste vi alla ta hand om och lära dom veta sin rätta plats här i världen. Mycket fint av dig Klopper att erbjuda sån här utflykter.


Och jag ser ju ett klart tecken i det hela. Fikan var de viktigaste för denna yngling.... ;)

:rzz:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

hosse skrev:
unicornbass skrev:
hosse skrev:det går inte förklara för nån som inte förstår :wink:
jag förstår, Hosse - Ville bara kivas lite! Olympic white finns det med.
jag kivades också :wink:

går det att få fenderhuvud så köper jag! :lol:
Javisst! Har ett avsågat du kan få med på köpet från en 75:a vars hals sprack... :lol: ...och det var inte som jag kivades... :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

unicornbass skrev:
hosse skrev:
unicornbass skrev:
hosse skrev:det går inte förklara för nån som inte förstår :wink:
jag förstår, Hosse - Ville bara kivas lite! Olympic white finns det med.
jag kivades också :wink:

går det att få fenderhuvud så köper jag! :lol:
Javisst! Har ett avsågat du kan få med på köpet från en 75:a vars hals sprack... :lol: ...och det var inte som jag kivades... :lol: :lol: :lol: :lol:
:plaga:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Blåser liv i en gammal tråd här då!

I helgen var jag och besökte Christian utanför Ö-tommarp..
Vill börja med att säga att det är ett fantastiskt vackert landskap..
Avsluta tänker jag göra med: Marcbass - Jag har tallt på din donna när hon va naken! :mrhappy:

Pågrund av tidspress så vart det ett mycket fokuserat besök.
Jag hade lite drygt 1.5 timme på mig att försöka ta in alla intryck av verkstan, Christian och framförallt basarna.
Många av er har säkert redan träffat Christian på fuzzmässan.. men för den som inte gjort det.. så är han en riktigt trevlig prick! (Blandar ett GRYMT stark kaffe! Réi kapptjång i dien kåp'n!)
Verkstan låg väldigt mysig och jag diggade att även om det var mindre än jag gissat så fanns allt där.. tom eget lack-bås..

Så till basarna:
Är inte säker på om jag testade alla basar som hängde på väggen men jag tror det. Var mellan 5-10 st..
Av dessa så föll mig 2st (utöver Marcbass dam som var naken) i smaken.
Jag gissar att alla skulle fallit mig mer i smaken om strängarna varit nyare på dem men man hörde tydlig skillnad i ton ändå.
(samtliga basar testades i en Trace-topp och 1x15 låda av diffust märke)

Artist 3200 - "Mark King" edition..
Detta kan vara den bästa bas jag någonsin spelat på.. Jag hade så svårt att släppa den ifrån mig.
Allt var som det skulle. Tonen va fenomenal.. spelbarheten va fantastisk..
När ett instrument väcker nyfikenheten att spela nya saker.. då vet man att det är något riktigt häftigt!

Ozellman master 4:an bytte Chistian strängar på.. Å jösses vilket klipp det var i den..
Jag är ingen fan av lönnbrädor men denna bad om att få lite Miller-licks spelade på sig.. Otroligt välbalancerad och mycket mycket bra ton i..

Mickar och preamp blev jag lite kär i.. Framför allt efter att Christian beskrivit vilken process det tar för att göra dem och att värdena är så pass bra som dom är.
Min första reaktion var: Måste skaffa dessa J-mickar till min Jazz.. men sen så lugnade jag ner mig lite.. (den låter bra som det är.. ;) )

Vi diskuterade hur mickarna skapas och kom fram till att det skulle gå att skapa de där välvda mickarna jag tjatat om så länge..

Marcbass 3200:a var den söm estetiskt föll mig bäst i smaken.. allt från den mer traditionella shapen på greppbrädan till träval och inlägg gjorde att jag tyckte den var vackrast (trots att lacken skulle snyggas till)
Jag är helt övertygad om att när tiden är rätt och jag lyckats frigöra kapital för att förverkliga det.. så blir det en Enhörning för mig också!

Sen hur många strängar det blir.. återstår att se.. ;)

Igen: Tack för ett mycket trevligt besök hos dig och även för tipsen inför Italien-resan!

- Marcbass: IVE TOUCHED YOU BABE NAKID!!

EDIT:
Bild

Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
unicornbass
Medlem+
Inlägg: 2423
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 15:52
Ort: Baldringe (Ystad)

Inlägg av unicornbass »

Hej Liten! (alla som träffat den utomordentligt trevlige liten vet att han är snarare närmare 2 m...)

Kul att du kunde komma och testa basar! Trevligt besök! Nu kommer 3200 modellen att kort och gott gå under Artist eftersom alla som beställer denna vill ha med 32" efter att ha testat. Så 34" är numera option... ;-) Vi kommer att göra en hel drös med sådana både beställda och som ska ut till butik, tyvärr bara ett fåtal ut till butik så tjata på er lokala handlare om ni vill ha ett ex att testa närmare er.

Annars kan ni tjata på Marcbass som numera är återförsäljare också. Det kommer att hända mycket spännande saker hos honom den närmsta tiden :D


PS Vad tyckte du om Unicorn roundcore strängarna?
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

unicornbass skrev:Hej Liten! (alla som träffat den utomordentligt trevlige liten vet att han är snarare närmare 2 m...)

Kul att du kunde komma och testa basar! Trevligt besök! Nu kommer 3200 modellen att kort och gott gå under Artist eftersom alla som beställer denna vill ha med 32" efter att ha testat. Så 34" är numera option... ;-) Vi kommer att göra en hel drös med sådana både beställda och som ska ut till butik, tyvärr bara ett fåtal ut till butik så tjata på er lokala handlare om ni vill ha ett ex att testa närmare er.

Annars kan ni tjata på Marcbass som numera är återförsäljare också. Det kommer att hända mycket spännande saker hos honom den närmsta tiden :D


PS Vad tyckte du om Unicorn roundcore strängarna?
Vi var hemma igår natt kl 23.49.. så jag tycker dom ser fina ut.. ;)

Spännande med retail hos Marcus.. framförallt mycket kul!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Unicorn e najs :) iaf spelkänslan. provade ju någon på fuzzmässan, men utan stärk, och i det oväsendet var det en gnutta svårt att avgöra hurdant ljudet var :) Men spelkänslan var toppklass! Jag tror nog definitivt mitt nästa bygge blir något alembic/unicorn-inspirerat...
Skriv svar