TecAmp M210

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

TecAmp M210

Inlägg av Crypto »

Då den varit i min ägo in en knapp vecka och varit med på 3 gig, kan det vara dags att ge ett första utlåtande.
Lådan är alltså en 2*10 med horn på 600W på 4Ohm. Det första jag reagerar på är vikten. Lådan är ingen match att bära i en hand viktmässigt, men blir lite otymplig att bära så på grund av storleken.
Jag förbryllas av den otroligt definierade tonen i lådan. Vilken separation och ren attack den har, men dock mycket knuff i botten för att vara en så pass liten låda. Även denna modell har ett vred för hur mycket man vill att tweetern skall jobba. Med 6-strängade möbelbasen på jazzfusiongigget blev inställningen en soft-attack, medans det med j-bas på hårdrocksgiget i går, lät det bäst med skrikan avstängd. Jag är supernöjd med lådan så här långt.
En basistkompis hörde lådan på mitt gig i onsdags och beställde en egen dagen efter. Han beställde dessutom perfomer 600-toppen, så det skall bli kul att höra den när han får den...
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Kul att du är nöjd. Tipsa kompisen om att jag ahr en demokörd Performer 1000 till salu, den blir betydligt billigare än en P600
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Och jo, kompisen köpte Performer 1000-toppen på stört. Tack för tipset :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar