bjärton kontra?

Diskussioner om kontrabasar
bassjerk
Medlem
Inlägg: 262
Blev medlem: tis 12 feb 2008, 10:22
Ort: Tierp

bjärton kontra?

Inlägg av bassjerk »

hej
Jag fick reda på att en bekant har en bjärton kontra, antagligen bara "inspelad" då hon spelar andra instrument i första hand och den kan bli till salu i framtiden vet någon vad prisläget på en dylik tingest kan vara? har ej sett den än men den bör vara i bra skick
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

ca 10-15k?
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Kanske t o m lite under det om det är "kompispris"...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
john.b
Medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 18 jul 2007, 20:23

Inlägg av john.b »

jag köpte en bjärton förra året. pratade då med tomas hellström i göteborg. enligt honom är det stor skillnad på de olika modellerna. Han sa att det fanns två huvudtyper. En helt i faner samt en med sido och baktstycken i faner samt lock i solid gran. jag köpte den i gran för 15 000. Är väldigt nöjd med den. låter kanon
Turn on, tune in, drop out
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Inlägg av criss »

john.b skrev:jag köpte en bjärton förra året. pratade då med tomas hellström i göteborg. enligt honom är det stor skillnad på de olika modellerna. Han sa att det fanns två huvudtyper. En helt i faner samt en med sido och baktstycken i faner samt lock i solid gran. jag köpte den i gran för 15 000. Är väldigt nöjd med den. låter kanon
har en kompis som har en sån snorbra! Helt klart bättre än min andra polares 70kkr´s tysk kontra(fast det gäller nog inte för alla ex).

edit
när jag gick på gymnasiet ville en lärare sälja en sån bjärton till mig för 2000kr men jag tyckte inte att jag hade plats :idea:

gaaaaa!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
bassjerk
Medlem
Inlägg: 262
Blev medlem: tis 12 feb 2008, 10:22
Ort: Tierp

Inlägg av bassjerk »

Tack för svaren nu gäller det att spara pengar om det blir läge att köpa
enor
Medlem+
Inlägg: 1165
Blev medlem: lör 22 nov 2008, 13:58
Ort: Vargön

Inlägg av enor »

Jag är ingen kontrabaskille egentligen, men just Bjärtonbasar har jag stött på en hel del av nån anledning. Provspela exemplaret noga, är mitt råd - vissa är oväntat bra även om det är plywoodmodellen, andra låter noll och ingenting....
Skriv svar