Varning för kass tygväska!

Diskussioner om kontrabasar
Skriv svar
Användarvisningsbild
BJ
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 12:53
Ort: Lund

Varning för kass tygväska!

Inlägg av BJ »

Jag har nyss kommit hem från ett rep och har just fått gå 2,5 km med kontran i famnen. Skälet till detta är att just när jag skulle gå från repet lossnade helt sonika ena axelbandet på basväskan. Tygremsan med öglan till axelbandet tappade alla stygnen men som tur var hade jag inte fått upp basen på ryggen då det hände, då hade den antagligen brakat i marken.

Väskan har ingen synbar märkning men den har en ficka till stråke och en större ficka med dragkedja. I stråkfickan strå det storleken (3/4).

På dragkedjan finns en symbol som är som en korsning mellan en sko och en fågel, låter flummigt men ni känner vet vilken det är om ni ser den.

Om ni identifierar er basväska som samma som min, var försiktiga och håll koll på sömmarna.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

himla tur att det inte hände något med kontran...
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: tis 15 maj 2007, 20:40

Inlägg av sorghwind »

Hardcase. Efter att ha fuldingat en gitarr i gigbag så är det numera endast och enbart hardcase som gäller, SÅ jävla jobbigt är det inte att kånka på, jag cyklade 2 km till rep med hardcase på styret i min ungdom, så...
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

sorghwind skrev:Hardcase. Efter att ha fuldingat en gitarr i gigbag så är det numera endast och enbart hardcase som gäller, SÅ jävla jobbigt är det inte att kånka på, jag cyklade 2 km till rep med hardcase på styret i min ungdom, så...
Ehrrm....du inser att vi pratar kontrabasr här? Ett hardcase kostar runt tjgotusen och förutom det är det större än en optimistjolle att släpa på. Att cykla är bara att glömma.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

sorghwind skrev:Hardcase. Efter att ha fuldingat en gitarr i gigbag så är det numera endast och enbart hardcase som gäller, SÅ jävla jobbigt är det inte att kånka på, jag cyklade 2 km till rep med hardcase på styret i min ungdom, så...
Vill se dig göra det med en kontrabas!
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
inferno
Medlem
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 21:37
Ort: Älvsbyn Norrbotten

Inlägg av inferno »

daionsavage skrev:
Roland skrev:himla tur att det inte hände något med kontran...
+ i kubik!
det är inte roligt då de går i backen: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=8366
Hur gick det med din bas daionsavage? Fick du den repad? Betalade Thomann nånting eller stod du för allt själv?

/Inferno
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

daionsavage skrev:
Jag fick en ny bas av thomann, men det tog så lång tid för dem att meddela sig att jag hann att köpa en ny själv :oops:
Men två är bättre än en!
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
inferno
Medlem
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 21:37
Ort: Älvsbyn Norrbotten

Inlägg av inferno »

daionsavage skrev:
inferno skrev:
daionsavage skrev:
Roland skrev:himla tur att det inte hände något med kontran...
+ i kubik!
det är inte roligt då de går i backen: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=8366
Hur gick det med din bas daionsavage? Fick du den repad? Betalade Thomann nånting eller stod du för allt själv?

/Inferno
Jag fick en ny bas av thomann, men det tog så lång tid för dem att meddela sig att jag hann att köpa en ny själv :oops:
Ok, nice. Skönt att dom gjorde rätt för sig :D

/Inferno
Skriv svar