Lära sig kontra?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Lära sig kontra?

Inlägg av Dramo »

Någon som vet om det finns några kurser eller skolor där man kan lära sig spela kontrabas? Gärna i Göteborg.

Jag tänker kanske skaffa mig en kontra i framtiden, men jag vet inte riktigt om jag kan lära mig spela på egen hand.
Användarvisningsbild
sosuass
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 19:23
Ort: Bjuv Helsingborg

Inlägg av sosuass »

<b>Dansk bassist i Skåne</B>
Ltd BS422
Fender Precision Bass Special & Hora m/K&K BASS MASTER ROCKABILLY PLUS pickups
Carwin pro bas 500
JJ lab Sweden 4x 10 ell. Trace Eliott 1818.

http://www.youtube.com/watch?v=9arRQvyLzS8
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

Har lee rockers tränings dvd.. kan kanske vara bra för en nybörjare. säljes vid intresse. 100kr + frakt.
har precis själv köpt och hade dock ingen nytta av den, tänkte jag kunde lära mig lite mer olika slaptekniker men dom kunde man redan.
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
vinter
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 09:12
Ort: Umeå

Inlägg av vinter »

Böcker är nog väldigt bra, fast jag undrar om inte en privatlärare är det allra bästa? Jag menar Göteborg-- där borde det väl krylla av superba kontrabasister som kanske skulle tänka sig att ge några lektioner till dig för en rimlig peng? Så att du kommer igång menar jag. Att få rätt fingersättning och bra ton, sen kan du ju kanske få större utbyte av de böcker du får tag i. Visst finns det musikhögskola däromkring? Kanske någon elev där känner sig sugen? Sätt upp ett anslag där och jag skulle tro att du får napp rätt snabbt - både på tips om bra böcker och erbjudande om lektion!
Skriv svar