Cordes lambert // Dubouchet strängar....

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

myspace/cordeslambert där finns info... man betalar via paypal och anger adress så kommer dom på posten.

ORDER, PRICE and INFORMATIONS: please email us at cordeslambert@yahoo.fr and indicate your preference (brown or black buckle ends).

Smidigt som tusan... brukar gå väldigt snabbt....


ps. fick även komentar om att jag hade sensträngar i veckan.... sensträngar koolt...
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
Punkabilly
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 23:16
Ort: Nacka

Inlägg av Punkabilly »

Fyfan, paypal och såna flashiga saker har ju inte jag tillgång till. Jag handlar bara med kontanter. :cry:
Stefanson
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 852
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:09

Inlägg av Stefanson »

Daionsavage skrev:PM:a Hiwatt så kanske det kommer mer info.
Tror den björnen gått i ide. :lol:
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Kandyman skrev:
Daionsavage skrev:PM:a Hiwatt så kanske det kommer mer info.
Tror den björnen gått i ide. :lol:
Den kanske vaknar igen?



(Han har väl inte somnat in?? :shock:)
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Punkabilly
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 23:16
Ort: Nacka

Inlägg av Punkabilly »

Någon som ska beställa strängar nångång i framtiden? Kan inte köpa skiten själv så behöver någon som kan köpa ut haha.. :lol:
Användarvisningsbild
hedeblom
Medlem
Inlägg: 323
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 11:00
Ort: Kungsbacka

Inlägg av hedeblom »

Jag är på väg att beställa och vi kan nog göra en gemensam affär. Har mejlat, men inte fått något svar.
Jag mejlade dem i mitten på förra veckan. Tycker att de borde svarat nu. Någon som har en känsla för deras svarstider?

/pelle
Användarvisningsbild
Punkabilly
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 23:16
Ort: Nacka

Inlägg av Punkabilly »

hedeblom skrev:Jag är på väg att beställa och vi kan nog göra en gemensam affär. Har mejlat, men inte fått något svar.
Jag mejlade dem i mitten på förra veckan. Tycker att de borde svarat nu. Någon som har en känsla för deras svarstider?

/pelle
Jag fick svar från dom idag, tycker dock att det är en hel vetenskap att beställa. Hade varit sååå mycket enklare med en vanlig webshop av något slag.
Rumbleout
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: tor 26 nov 2009, 16:36
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Rumbleout »

Fick testa en bas med Delux igår. Nu måste jag också ha!

Men nu blev det lite bökigt att bestämma vilka man ska ha. Nu finns Delux-set med "wound E" och G strängen är något tunnare. Någon som har dessa eller har nåt smart att säga? De jag testade var första varianten. Tyckte det var lite svag ton/sustain i framförallt E. Men ruskigt sköna att lira med och skönt slapljud.
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

GAAH!!

Fan jag hade missat att som släppt ny E+G... måste ha!! Jag lirar ju mest E och det har ju verkligen vart svaga punkten och G var lite hård... så det kommer bli svajnbra ju!!

Rumbleout: det ska va svinbillig thomann å billiga fejksenor!! : )

jag kan ju köpa hem en kartong strängar till etuna, mike skulle ha med va?
Har nånstans ett ej-delux set ligger, kanske skulle funka bra med delux E+G som blir över när jag köpt superEG
Fuuzzzz.....
Rumbleout
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: tor 26 nov 2009, 16:36
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Rumbleout »

Tjena Epa-mannen! Haha :)

Ja, tror fan det kan bli en EPA-Thomann med franska strängar snart. Med kustomiserad stackel ;) Haha! Körde med en låda och kuddar under för att slippa stå på knä i måndags 8) Men den var jävligt trevlig att spela på!

Jag är på om du kirrar hem strängar!
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

Haha... jo stackeln är ju helt klart gjord för en kort person som vill ha den helt infälld, på dom nya så är det bättre stacklar har jag sett... tyvärr är det ju ebenholtz nu, min har ju rosewood tro jag.. Det var svintjock hals på en thomanbas som en snubbe köpte innan sommaren, den såg inte alls ut som min så dom byter nog fabrik då å då...

Kolla med mike så kan vi köpa hem ett lass...
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

Nån som har fått kontakt med dom?? jag mailade i december både på den maieln jag mailat på förut och via myspace...

var e dom?
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

Fick info från dom idag....

------
We are now very pleased to inform all our customers that Lambert's New Deluxe set is now available at 70€ including postage with a tracking number. The New Deluxe set comprise a Wound E of .180, and a new G of .080 diameter, Deluxe A & D strings as usual. The new E is made on measure, lenght from tail piece to E tuner, information that you have to provide us, mandatory in "cm " (France is on "metric" system).
Allow fiew days for us to make the E as we cannot hold prepared stock for this string.
The Lambert Regular set at 50€ including postage with a tracking number (please mention if black or brown buckle end's).
G string choice : .080 or .097
E string choice : .155 or .176
The Lambert Deluxe string set is the same type as the Regular, but we have added an aesthetical effect to make it look like a set of gut strings.
Price for Deluxe is remaining at 55€ including postage with a tracking number (please mention if black or brown buckle end's).
G string choice : .080 or .097
E string choice : .155 or .176
A special "Power Kit" is only available for all previous Deluxe customers. This Deluxe "Power Kit" cost 30€ including postage with a tracking number (please mention if black or brown buckle end's). This kit includ a Wound E of 0.180, and a new G of .080 diameter. The new E is made on measure, lenght from tail piece to E tuner, information that you have to provide us, mandatory in "cm " (France is on "metric" system).
Allow fiew days for us to make the E as we cannot hold prepared stock for this string.
We kindly remind you that all technical details about
our strings are on our myspace page.
Regular = 50€
Deluxe = 55€
New Deluxe = 70€
Power Kit = 30€
All prices including postage with tracking number.
Order can only be made by paypal (cordeslambert@yahoo.fr)
Please make sure to mention your details, the type of string you need (Regular, Deluxe, New Deluxe or Power Kit)
and the color for the buckle ends (brown or black) or the lenght from tail piece to E tuner (information mandatory in "cm ") if you order a New Deluxe or a Power Kit. We will let you know when your order will be ready to be posted with the tracking number.
Cheers,
Lambert
Fuuzzzz.....
KontraKurt
Medlem
Inlägg: 225
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 21:36

Inlägg av KontraKurt »

Mysko produktinformation. Rörigare får man leta efter.
.
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

Jag fick mina nya strängar igår, uppgraderingen av deluxe settet, tunnare G som känns mkt bättre, mjukare och lite grövre i ytan så man får bättre fäste och den är mer lik D i hårdhet, klockrent!

E är spunnen nu, ser ut som en daggmask, riktigt jävla tjock!! Låter mkt bättre än deluxe E... mer ton och låter lite högre än gamla... den är nu mer lik dom andra i hårdhet med, så det blev jävligt mkt bättre faktiskt!!

Det var ju just dom 2 strängarna som jag inte gillade , så nu är det perfekt... nu har man liksom inget att klaga på... då är det väll dags att lära sig spela istället för att leta grejjer....
: (
Fuuzzzz.....
Stefanson
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 852
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:09

Inlägg av Stefanson »

epa skrev:Jag fick mina nya strängar igår, uppgraderingen av deluxe settet, tunnare G som känns mkt bättre, mjukare och lite grövre i ytan så man får bättre fäste och den är mer lik D i hårdhet, klockrent!

E är spunnen nu, ser ut som en daggmask, riktigt jävla tjock!! Låter mkt bättre än deluxe E... mer ton och låter lite högre än gamla... den är nu mer lik dom andra i hårdhet med, så det blev jävligt mkt bättre faktiskt!!

Det var ju just dom 2 strängarna som jag inte gillade , så nu är det perfekt... nu har man liksom inget att klaga på... då är det väll dags att lära sig spela istället för att leta grejjer....
: (
Eller prova Rotosoundsträngar som jag återkommit till nu för sjättefjärde
gången, he he. :eyebrow: Borta bra men hemma bäst. :bluegrin:
Användarvisningsbild
epa
Medlem+
Inlägg: 547
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 10:46
Ort: eskilstuna

Inlägg av epa »

Men nu är ju lambertsarna helt perfekta!!! gillar dom som fan nu!
Fuuzzzz.....
Skriv svar