Case

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Case

Inlägg av MartinB »

Nu när man börjar vilja släpa runt basen så skulle man behöva ett case. speciellt som jag inte har bil. Hur är det att åka kontra kommunalt i stockholm (eller rättare sagt förorten Nacka)?

jag funderar på några olika case. Bontracasso har ju ett case med extra allt, men ganska dyrt (men bra pris med tanke på allt man får), thomann har ju en uppsjö, osv.

Frågan är ju hur mycket man behöver: Jag kommer ju att bära runt på min en del. Hur tjock vaddering? Förstärkt förhöjning för stallet?
/Martin
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Case

Inlägg av bootsy »

psykopatsak skrev:Nu när man börjar vilja släpa runt basen så skulle man behöva ett case. speciellt som jag inte har bil. Hur är det att åka kontra kommunalt i stockholm (eller rättare sagt förorten Nacka)?

jag funderar på några olika case. Bontracasso har ju ett case med extra allt, men ganska dyrt (men bra pris med tanke på allt man får), thomann har ju en uppsjö, osv.

Frågan är ju hur mycket man behöver: Jag kommer ju att bära runt på min en del. Hur tjock vaddering? Förstärkt förhöjning för stallet?
Det är sjukt jobbigt att släpa kontra kommunalt. Se till att undvika rusningstrafik och beväpna dig med tålamod samt förmåga att inte ta åt dig av folks mördande blickar.
Vad gäller fodral så ska du köpa så vadderat och dyrt du har råd med. Case är en extremt tråkig investering, men risken att ångra sig efteråt när man sparat lite pengar på ett billigt case är mycket stor.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

precis min take. till min elbas har jag ett jättetjockt fodrat case - välter dunsar det inte ens, otroligt avkopplande. Därför vill jag ha så tjockt så möjligt till kontran också.

funderar på denna eller bontracase:

http://www.thomann.de/se/concord_pv502_ ... che_34.htm

http://www.bontracasso.se/kategorier/BontraCase_278

bontravassos finns ju med både hjul och utan. Hur är hjulen placerade? sidleds eller längdleds. hur kraftiga är hjulen? antar att de är av modell resväska? smidigt i alla fall, men det är ju 500:- extra...
/Martin
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Så tjock som möjligt är ju bra så klart. Jag har hjul på mitt fodral och tycker det är helt suveränt.
_____________________________________
www.grassride.com
Skriv svar