kontrabas köp

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Jooel
Medlem+
Inlägg: 590
Blev medlem: ons 25 jun 2008, 01:54
Ort: Skeppshult

kontrabas köp

Inlägg av Jooel »

Tjaba

Någon som vet några kontrabasar till salu i gbg trakten? privatpersoner som handlare, jag har redan kollat på blocket, och skall till tonbyggaren i morgon :)
Användarvisningsbild
Fender
Medlem
Inlägg: 411
Blev medlem: tis 13 jul 2010, 22:50
Ort: GBG

Inlägg av Fender »

Hej

Jag har en Mietenwald byggd på 1920- t som du kan få billigt. Stråke (fransk Ludwig och mickad) kass tyg påse.
Fender
still insists on using Leo Quan BAD ASS bridges.
Old Fenders and black suspenders.

https://www.youtube.com/watch?v=ty7uclkS3gY
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem
Inlägg: 305
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 19:35
Ort: Strömstad & Stockholm

Inlägg av Gunk »

Håll dig undan från tonbyggaren... Eller ha jävligt bra koll på vad han har innan du drar dit! Jag fick lånat hem en kass bas som jag skulle köpt. Kinabajs.

Tony Levin FTW!
DrZen
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 26 maj 2011, 22:14

Inlägg av DrZen »

Jag är ute efter en bas jag med, också placerad i Göteborg.

Så om någon känner att de har en bas över eller har några bra tips åt en fattig student så hör av er :)

Vill mesta skaffa mig en igen så jag kan öva upp mig lagom till Januari då det lokala Spexet letar ny orkester.
Tittade på att hyra en först men t.ex. instrumentförrådet hade inga inne och en lång kö för att hyra.
Vilket är synd för mig men roligt för kontrabasens levnad i Göteborg!

Så har ni några tips om köpa eller hyra kontrabas i Göteborg mottags det gladligen :)
Tyvärr ligger väll min budgett för köp just nu runt 5000, vilket som jag uppfattat det inte ger mig mycket till bas. Speciellt då om jag inte har något/några tusen till att lägga på att få den anpassad.
Användarvisningsbild
Jooel
Medlem+
Inlägg: 590
Blev medlem: ons 25 jun 2008, 01:54
Ort: Skeppshult

Inlägg av Jooel »

vet inte men det kan blir svårt att få en kontra för 5000, fanns nog någon på forumet för en tid sedan men vet inte mer..


så har jag köpt en bas nu.
Användarvisningsbild
Smygbas
Medlem+
Inlägg: 664
Blev medlem: tis 13 okt 2009, 18:33
Ort: Göteborg

Inlägg av Smygbas »

Jag har en bas jag vill sälja, för 9000. Jag skickar pm till er båda som vill ha basar, så kan vi prata lite :)
Skriv svar