Stråke [+ en massa folkisvelande]

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Gyllene Prag funkar. Lite för känt dock. Bara vi lokalbor som kan de riktiga guldkornen ;)


E: HEJ ny sida.
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem
Inlägg: 305
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 19:35
Ort: Strömstad & Stockholm

Inlägg av Gunk »

Hej ny sida! Man känner sig alltid lite extra utsatt när man hamnar på ny sida. Jag gör det i alla fall.
Annars är/var stället mittemot Gustav Adolfs kyrka en hit också....................................................du vet det där fräscha stället med billig öl? :D

Tony Levin FTW!
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

då har jag just kommit hem från Lunnevad. Hur gick det? Jag var för trött för att helt vara medveten om hur jag spelade... Tror det var fjärde koppen kaffe när jag skulle spela upp. Komp gick bra, solo blev ganska utan finess, och avista blev... knappt alls...
/Martin
AlexL
Medlem
Inlägg: 209
Blev medlem: sön 06 apr 2008, 22:26

Inlägg av AlexL »

Kom faktiskt precis också hem från Lunnevad och känner igen mig. Min egna låt gick bra, den obligatoriska okej och avistan gick helvete... Det pinsamma var ju att den egentligen var lätt...
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Avistan behöver man inte oroa sig för, basister brukar i regel vara sämst på att läsa noter, så alla sitter i samma båt. :)
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Smygbas
Medlem+
Inlägg: 664
Blev medlem: tis 13 okt 2009, 18:33
Ort: Göteborg

Inlägg av Smygbas »

Hur får man en basist att spela svagare? Man sätter ett notblad framför honom.

Hur får man en basist att sluta spela helt? Man sätter noter på linjerna.


När får ni svar hur det gick då?
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

grossalex skrev:Kom faktiskt precis också hem från Lunnevad och känner igen mig. Min egna låt gick bra, den obligatoriska okej och avistan gick helvete... Det pinsamma var ju att den egentligen var lätt...
Då lär vi ju setts? :)

Jo, det pinsamma är att jag spelar bas i blåsorkstern där jag innan spelade sax i en massa år, och då är det 110% noter...

Vi får reda på det preliminära på fredag.
/Martin
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

basmartin skrev:Avistan behöver man inte oroa sig för, basister brukar i regel vara sämst på att läsa noter, så alla sitter i samma båt. :)
Så kan man väl inte tänka som jury?! :lol:
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

Samuel V skrev:
basmartin skrev:Avistan behöver man inte oroa sig för, basister brukar i regel vara sämst på att läsa noter, så alla sitter i samma båt. :)
Så kan man väl inte tänka som jury?! :lol:
och det gjorde inte juryn heller. Jag står inte med på listan över de intagna. det är ju inte säkert att alla tackar ja, men vågar inte hoppas för mycket på det... :roll:
/Martin
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem
Inlägg: 305
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 19:35
Ort: Strömstad & Stockholm

Inlägg av Gunk »

psykopatsak skrev:
Samuel V skrev:
basmartin skrev:Avistan behöver man inte oroa sig för, basister brukar i regel vara sämst på att läsa noter, så alla sitter i samma båt. :)
Så kan man väl inte tänka som jury?! :lol:
och det gjorde inte juryn heller. Jag står inte med på listan över de intagna. det är ju inte säkert att alla tackar ja, men vågar inte hoppas för mycket på det... :roll:
Åh vad tråkigt. Men om du fått en reservplats kan man alltid hoppas! :)

Notläsning är viktigt! :?

Tony Levin FTW!
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

Om inte annat har jag ett år på mig att göra om, göra rätt. Denna sökning låg ganska olägligt, efter projektarbete (f.d. specialarbete tror jag?), högskoleprov och en konsert kvällen innan. Och så kan man se till att söka in till fler skolor, istället för att skicka in sista anmälningsdagen till en skola :roll:
/Martin
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Det är faktiskt ganska ofta reservplatser kommer in. Själv har jag kommit in som första val, 1:a reserv och 4:e reserv :D
Skriv svar