Billiga elkontror

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Billiga elkontror

Inlägg av anli »

Det skulle sitta som en smäck med en kontra i garaget med grannen (countryduo).
Har antagligen rätt låga krav... har bara provat en elkontra (Litens på Glanshammar).
Jag innbillar mig att thomanns billigaste skulle duga.
Finns det nåt man bör tänka på när det gäller elkontror?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem
Inlägg: 305
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 19:35
Ort: Strömstad & Stockholm

Inlägg av Gunk »

Det enda som jag kan komma på är stativet. Man vill inte ha något vingligt...! Jag stör mig nåt kopiöst på mitt vingliga stativ. Det åtgärdas lätt genom att sänka stativet, men då jag är en lång karl så vill jag ha basen högre upp. Det suger.

Tony Levin FTW!
Användarvisningsbild
MrMingus
Medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: tis 09 mar 2010, 14:52
Ort: Sthlm

Inlägg av MrMingus »

Har en H Benton Elkontra från Thomann som jag köpt endast för att slippa rodda kbas till storbandsrep. Den e bra i halsen/kontrabasfeeling men strängarna och micen suger så där får man fixa nått annat..men jag tycker den är prisvärd.....
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Jag ägde ju Litens gamla el-kontra ett tag. Tycker den är helt ok. Mtcket intrument för priset. Jag hade inga problem att balansera den på pinnen, trots att jag är 187. Det är bara en annan teknik att balansera den, än att balansera en aukustisk kontrabas.

Jag sålde den av två anledningar. Jag hade inget behov av den längre, och jag trivdes inte med aktiv elektronik.

Det kanske skulle gå att köpa en stagg, och modda den. Jag vet inte om micken är aktiv, eller om det bara är eqn som är aktiv.

Skulle jag köpa en el-kontra idag, så skulle det bli en sådan här. Har inte provspelat någon, men jag hört bra saker om dem.

http://www.thomann.de/se/ns_design_nxt_bass_bs.htm
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar