Ett irriterande missljud!

Diskussioner om kontrabasar
Hazzbaz
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: mån 26 jul 2010, 19:50
Ort: Helsingborg

Ett irriterande missljud!

Inlägg av Hazzbaz »

Det började på onsdagen - ett konstigt darrande irriterande missljud - fattade ingenting, men det drev mig vansinnig! Kollade efter fel på bas och strängar, men allt verkade bra, letade fram en ficklampa och tandläkarspegel, och då upptäckte jag något ovanligt: en tupp, en gul plast tallrik, två gröna gafflar och två grisar i bottnen på basen.... Ja, det var naturligtvis min pojkes leksaker och basen låter som vanligt igen, men fan vilken tid det tog att fiska ut leksakerna! :roll:
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Re: Ett irriterande missljud!

Inlägg av ferm »

Hazzbaz skrev:Det började på onsdagen - ett konstigt darrande irriterande missljud - fattade ingenting, men det drev mig vansinnig! Kollade efter fel på bas och strängar, men allt verkade bra, letade fram en ficklampa och tandläkarspegel, och då upptäckte jag något ovanligt: en tupp, en gul plast tallrik, två gröna gafflar och två grisar i bottnen på basen.... Ja, det var naturligtvis min pojkes leksaker och basen låter som vanligt igen, men fan vilken tid det tog att fiska ut leksakerna! :roll:
Du får sätta myggnät för fhålen.
För många basar är inte nog
Hazzbaz
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: mån 26 jul 2010, 19:50
Ort: Helsingborg

Re: Ett irriterande missljud!

Inlägg av Hazzbaz »

ferm skrev:Du får sätta myggnät för fhålen.
Ja det är kanske bästa lösningen tills han hittar på något mera roligt! Satte precis lite papper för f-hålen, så det alla fall inte ligger en hel bondgård i basen när jag ska ur dörren i kväll. Men man kunde såklart börja också fundera på att använda basen som en gigantisk maraca :)
Användarvisningsbild
Bontracasso
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 08:50
Ort: Sandviken

Inlägg av Bontracasso »

:clappy:
Skriv svar