Få den att stå

Diskussioner om kontrabasar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leif Bas
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: mån 29 jun 2009, 20:34
Ort: Utanför Göteborg

Få den att stå

Inlägg av Leif Bas »

När det blir mycket folk på liten yta är det inte lätt att hitta en plats att lägga ner kontran när det ska spelas elektriskt.

Kanske dags att äntligen köpa ett ställ. Då vill jag gärna hitta en bra skärningspunkt mellan stabilitet, portabilitet och ekonomi.

Rekommendationer?
Användarvisningsbild
Chupacaps
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: ons 22 jun 2011, 01:32
Ort: Stockholm/Avesta/Uppsala

Inlägg av Chupacaps »

Bontracasso säljer ett som jag tycker står bra, inte jätte portabelt då det är ganska tungt och har ganska långa fötter om man tänker att man ska bära basen samtidigt (men det gör det också stabilt).
Det går att vika i hop så det blir platt så åker du bil går det bra. Stången med klyka som halsen vilar i går att dra ur, så du kan välja om du vill ha den eller inte (den ökar dock stabiliteten markant).

Har inte kollat Thomann men prismässigt blir det nog inte jätte mycket billigare om du inte får tag på ett beg.

http://www.bontracasso.se/produkter/stä ... versal_511
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
Användarvisningsbild
Chupacaps
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: ons 22 jun 2011, 01:32
Ort: Stockholm/Avesta/Uppsala

Inlägg av Chupacaps »

Blev nått fel på länken men kopiera&klistra hela så blir det bra.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Inlägg av B-Å Åhs »

Jag har ett ställ som ser precis ut som det som bontracasso säljer .

Har dock köpt det på fiolaffären i Stockholm. Det funkar utmärkt både hemma och på gig.
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Leif Bas
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: mån 29 jun 2009, 20:34
Ort: Utanför Göteborg

Inlägg av Leif Bas »

Oväntat resultat - EN typ av kontraställ testat av pratabasarna.

Tack för tipsen! / Leif
enor
Medlem+
Inlägg: 1165
Blev medlem: lör 22 nov 2008, 13:58
Ort: Vargön

Inlägg av enor »

Jag köpte ett billigt från Thomann, som pajade efter några månader. En halvdåligt dresserad apa hade gjort en väsentligt bättre svets än vad som satt på det stativet! Undvik.
Gäst----

Inlägg av Gäst---- »

Bild
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Inlägg av Aslan »

B-Å Åhs skrev:Jag har ett ställ som ser precis ut som det som bontracasso säljer .

Har dock köpt det på fiolaffären i Stockholm. Det funkar utmärkt både hemma och på gig.
Har oxå ett sådant som jag köpte från Bob Gollihur för många år sedan.
Funkar kalas som ställ och stabilt nog att min vilda 3-åring inte ska ha ner den...

Dock tycker jag det är lite knepigt om man vill spela på den ståendes i stället på gig...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Leif Bas
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: mån 29 jun 2009, 20:34
Ort: Utanför Göteborg

Inlägg av Leif Bas »

Tack för synpunkterna. :D
Där hjälpte ni Bontracasso att få en order!
Användarvisningsbild
Leif Bas
Medlem
Inlägg: 489
Blev medlem: mån 29 jun 2009, 20:34
Ort: Utanför Göteborg

Inlägg av Leif Bas »

Stället kom fram inom utlovad tid, och det verkar så stabilt som jag önskade. Imponerad av Bontracassos kundfokus vid den kommunikation vi haft.
Skriv svar