Är det här nåt att ha?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Är det här nåt att ha?

Inlägg av Löwe »

Den här 3/4 kontran köpte en bekant till mig ny på 50-talet. Han var osäker, men tror att den kan heta Juster.
Han funderar på att sälja den, men vad kan den vara värd?

Tacksam för hjälp, då jag är helt okunning på hängbjörksområdet! :)


Bild
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Re: Är det här nåt att ha?

Inlägg av edvin »

svårt att vara säker utan fler bilder, men intrycket säger mig plywood!
Fixa gärna bilder genom f-hålen på eventuell logga, neck joint:en, stackelpinnen och bottensidan kring det fästet, samt sargarna.
grejor
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Re: Är det här nåt att ha?

Inlägg av Löwe »

edvin skrev:svårt att vara säker utan fler bilder, men intrycket säger mig plywood!
Fixa gärna bilder genom f-hålen på eventuell logga, neck joint:en, stackelpinnen och bottensidan kring det fästet, samt sargarna.
Ok! Tackar för svar. Ska be honom plåta lite mer ingående. Om vi gissar att det är plyfa då.. vad skulle en 50-talare i gott skick vara värd, mellan tummen och pekfingret?

Ps. Vad är en neckjoint? Och var sitter stackelpinnen? :)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Re: Är det här nåt att ha?

Inlägg av edvin »

Löwe skrev:
edvin skrev:svårt att vara säker utan fler bilder, men intrycket säger mig plywood!
Fixa gärna bilder genom f-hålen på eventuell logga, neck joint:en, stackelpinnen och bottensidan kring det fästet, samt sargarna.
Ok! Tackar för svar. Ska be honom plåta lite mer ingående. Om vi gissar att det är plyfa då.. vad skulle en 50-talare i gott skick vara värd, mellan tummen och pekfingret?

Ps. Vad är en neckjoint? Och var sitter stackelpinnen? :)
stackelpinnen är pinnen som du underifrån kan höja basen med för att den ska passa din storlek. Den sitter alltså längst ner på sargen. Neck joint:en är där hals och kropp sammanfogas. Här är en neck joint: http://www.uptonbass.com/catalog/images ... 20Neck.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Helt olika, spannet kan väl vara 5-25.000 men är det inte en amerikansk Kay så går de inte mycket över 10k för en bas i bra injusterat skick.
grejor
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Re: Är det här nåt att ha?

Inlägg av Löwe »

Glömde ju tacka för infon! Tack! :)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Skriv svar