Superb Ply Pro - omdömen?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Biorno
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 01:45
Ort: Vaxholm

Superb Ply Pro - omdömen?

Inlägg av Biorno »

Finns det erfarenheter här på forumet av en kontrabas som går under namnet Superb Ply Pro? Plywoodbas som säljs av Stråkstudion. Har inte själv haft möjlighet att testa ännu. Enligt säljaren har den "trätonskänsla" och är ett kvalitetsinstrument. Någon som har prövat och kan ge omdöme?
Bonxa
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 01 apr 2016, 11:56
Ort: Uppsala

Re: Superb Ply Pro - omdömen?

Inlägg av Bonxa »

Jag har en sådan sedan ett knappt år och är nöjd. Tyvärr är jag inte så erfaren kontrabasist än så jag kan inte jämföra med särskilt mycket (bytte in en 5000 kr Thomann bas). Men min lärares korta omdöme var gott. Stråkstudion verkar sälja många av dem så något bra måste det vara. :)

Den är helt klart snygg!
Användarvisningsbild
Biorno
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 01:45
Ort: Vaxholm

Re: Superb Ply Pro - omdömen?

Inlägg av Biorno »

Bonxa skrev:Jag har en sådan sedan ett knappt år och är nöjd. Tyvärr är jag inte så erfaren kontrabasist än så jag kan inte jämföra med särskilt mycket (bytte in en 5000 kr Thomann bas). Men min lärares korta omdöme var gott. Stråkstudion verkar sälja många av dem så något bra måste det vara. :)

Den är helt klart snygg!
Ja visst är den! Jag provade den faktiskt igår för första gången och blev imponerad både av fyllig ton och spelbarhet. Verkar riktigt bra helt enkelt - så det blir den jag kommer att spela på framöver när det är kontra som gäller :)
Skriv svar