Pannbands-Joey söker basist

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Nä, klicket kan inte spela efter mig...
Användarvisningsbild
Faliz
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 22:38
Ort: Kållered

Inlägg av Faliz »

Lite snälla kan vi väl ändå vara mot grabbarna.

Joey är över 15 iallafall. Hade honom när han gjorde värnplikten.
Ingen minns en Fegis

www.myspace.com/therazed
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

har du läst förra tråden? He drew first blood..
gäst

Inlägg av gäst »

newheartshadow skrev:Musiken är ju inte hemsk,bara intetsägande, tycker att Joey själv är den svaga länken i sammanhanget. Sen har de definitivt gått ut på tok för hårt med sin image...
Hmmm.... Är det verkligen negativt att "gå ut på tok för hårt med sin image"? Jag tycker bara det är coolt.
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Inlägg av newheartshadow »

Johannes skrev:
newheartshadow skrev:Musiken är ju inte hemsk,bara intetsägande, tycker att Joey själv är den svaga länken i sammanhanget. Sen har de definitivt gått ut på tok för hårt med sin image...
Hmmm.... Är det verkligen negativt att "gå ut på tok för hårt med sin image"? Jag tycker bara det är coolt.
Kanske inte iofs men i detta fall känns det lite swing and miss på det de verkar vilja förmedla...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

ÅÅhh det finns skärmsläckare att ladda ner!!!11
gäst

Inlägg av gäst »

newheartshadow skrev:
Johannes skrev:
newheartshadow skrev:Musiken är ju inte hemsk,bara intetsägande, tycker att Joey själv är den svaga länken i sammanhanget. Sen har de definitivt gått ut på tok för hårt med sin image...
Hmmm.... Är det verkligen negativt att "gå ut på tok för hårt med sin image"? Jag tycker bara det är coolt.
Kanske inte iofs men i detta fall känns det lite swing and miss på det de verkar vilja förmedla...
?????
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Pannbands-Joey = Partille-Johnny?

(Ni som är över 25 och bor utanför Götet vet nog inte vad jag menar...)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Mr Spock skrev:F ö tycker jag att det här med "förhandsbokning" av icke existerande skivor verkar vara en briljant affärsidé.

http://www.lmvb.se/shop/shopsv.html
I just det här fallet känns det kanske inte helt klockrent, men idén har ju funkat bra för Einstürzende Neubauten sedan dess de dumpades av sitt bolag för några år sedan. Numer lyckas de tydligen både att försörja sig någorlunda-, och finansiera skivinspelningar med hjälp av hängivna fans som förhandsbokar icke-existerande plattor, och de argumenterar gärna för just den modellen. Fast något säger mig att den inte funkar fullt så bra för LMVB, som för Neubauten...
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Inlägg av maltjik »

peter_s skrev:
Mr Spock skrev:F ö tycker jag att det här med "förhandsbokning" av icke existerande skivor verkar vara en briljant affärsidé.

http://www.lmvb.se/shop/shopsv.html
I just det här fallet känns det kanske inte helt klockrent, men idén har ju funkat bra för Einstürzende Neubauten sedan dess de dumpades av sitt bolag för några år sedan. Numer lyckas de tydligen både att försörja sig någorlunda-, och finansiera skivinspelningar med hjälp av hängivna fans som förhandsbokar icke-existerande plattor, och de argumenterar gärna för just den modellen. Fast något säger mig att den inte funkar fullt så bra för LMVB, som för Neubauten...
i neubautens fall så får ju prenumeranten mer för pengarna.
nu har jag inte någong kvalitets-aspekt alls i åtanke.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

maltjik skrev:i neubautens fall så får ju prenumeranten mer för pengarna.
nu har jag inte någong kvalitets-aspekt alls i åtanke.
Javisst, det stämmer. Men, vem vet, kanske får man med någon bonus-EP eller nå't när man förhandsbeställer LMVB:s platta också?

Och i vilket fall, Neubautens modell tycker jag är grym, men har svårt att se hur den skulle fungera för ett nystartat band utan en gedigen fanbase.
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Inlägg av maltjik »

peter_s skrev:
maltjik skrev:i neubautens fall så får ju prenumeranten mer för pengarna.
nu har jag inte någong kvalitets-aspekt alls i åtanke.
Javisst, det stämmer. Men, vem vet, kanske får man med någon bonus-EP eller nå't när man förhandsbeställer LMVB:s platta också?

Och i vilket fall, Neubautens modell tycker jag är grym, men har svårt att se hur den skulle fungera för ett nystartat band utan en gedigen fanbase.
exakt.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

peter_s skrev: något säger mig att den inte funkar fullt så bra för LMVB, som för Neubauten...
:lol:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

oj ... tja ... de satsar iaf, det ska de ha cred för 8)
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

Hej på er, det var längesen men nu är jag här igen. Förstår att det är många som saknat mig så jag tänkte att jag måste närvara lite så ni inte blir ledsna i ögat.

Först och främst måste jag förklara varför skivan ligger som förhandsbokning, det beror på att vi tänkte börja sälja den efter releasefesten. Tyvärr var vi tvugna att avboka releasefesten eftersom vi saknar medlemmar (inte helt konstigt va?).
Men eftersom det är sådan efterfrågan så kanske vi ska släppa på det lite, så ni som vill beställa kan göra det så kommer den... (Den finns tryckt och färdig) :wink: (Jag lovar att jag ska ändra om i shopen lite också så att ni kan beställa via formuläret också)

Sen har jag en fråga till: "newheartshadow";
På vilket sätt har vi gått ut för hårt med imagen, hade vart bra med lite konstruktiv kritik där.. och sen undrar jag varför jag är den svaga länken, hade också där varit bra med konstruktiv kritik.

En fråga till er alla som är roliga över klicktest. Dom som känner sig sugna kan få komma, koppla in sitt instrument och spela in valfritt komp eller dyligt till klick eller trummor och sen kan vi lägga det som en mp3 fil här så kan vi lyssna och avgöra vem som kan eller inte kan hålla takten, för det är ju det det handlar om, inte någon super prestation. Och rätta mig om jag har fel nu men är det inte så att en bra musiker ska kunna hålla takten?

Svar till "Dramo", vem är "Partille-Johnny"? Det är nog inte jag tror jag.

Hoppas på många vettiga svar... :lol: :wink:
Janne

Inlägg av Janne »

På A svarar vi B och på C kan vi inte... :D
Välkommen tillbaks Joey.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är.....


..Behöver jag ens avsluta den meningen? :mrgreen:
Officiell stormästare i EB-orden
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

knedy skrev:Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är.....


..Behöver jag ens avsluta den meningen? :mrgreen:
Jag kan avsluta den för dig:
"Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är....." .. Inget jag har gjort.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Joey_LMVB skrev:
knedy skrev:Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är.....


..Behöver jag ens avsluta den meningen? :mrgreen:
Jag kan avsluta den för dig:
"Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är....." .. Inget jag har gjort.
Närå, men när den här tråden var aktiv låg det uppe ett gäng med klipp som alla hade ett par kommentarer. Alla skapade på samma dag och ingen hade gjort något annat än att skriva en kommentar på era klipp. Youtube/Ni har kanske tagit bort det nu jag vet inte.

Att låtsas vara sina egna fans är creepy hur som helst. :shock:
Senast redigerad av knedy den lör 20 jun 2009, 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

knedy skrev:
Joey_LMVB skrev:
knedy skrev:Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är.....


..Behöver jag ens avsluta den meningen? :mrgreen:
Jag kan avsluta den för dig:
"Att skapa flera youtube-konton och skriva positiva kommentarer på sina videoklipp det är....." .. Inget jag har gjort.
Närå, men när den här tråden var aktiv låg det uppe ett gäng med klipp som hade ett par kommentarer. Alla skapade på samma dag och ingen hade gjort något annat än att skriva en kommentar. Youtube/Ni har kanske tagit bort det nu jag vet inte.

Att låtsas vara sina egna fans är creepy hur som helst. :shock:
Jag kan inte stå för vad andra gör eller gjort, men jag har inte kommenterat dessa filmer och ej heller lagt upp dem så varför hoppa på mig?

PS. Jag håller med dig 100%, det är creepy att låtsas vara sina egna fans och varför göra det, då spelar man väl inte musik för att man tycker det är kul?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Joey_LMVB skrev: Jag kan inte stå för vad andra gör eller gjort, men jag har inte kommenterat dessa filmer och ej heller lagt upp dem så varför hoppa på mig?
Närå, du har nog helt rätt. Det var en tjej från Nya Zeeland som kände sig tvungen att regga sig för att berätta att ni var bäst och ville att ni skulle fara ner och spela där och killen i Portugal som reggade sig bara för att fråga var han kunde köpa en skiva finns säkert också.
Nu minns jag inte helt och hållet men något åt det hållet var dom iaf. Se det inte som ett påhopp, det var bara lite konstruktiv kritik som svar på hur ni gått ut för starkt.
Att du väljer att blåneka det har jag full förståelse för. Det är ju uppenbarligen en ganska pinsam sak att göra. :D
Officiell stormästare i EB-orden
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

Inlägg av Joey_LMVB »

knedy skrev:
Joey_LMVB skrev: Jag kan inte stå för vad andra gör eller gjort, men jag har inte kommenterat dessa filmer och ej heller lagt upp dem så varför hoppa på mig?
Närå, du har nog helt rätt. Det var en tjej från Nya Zeeland som kände sig tvungen att regga sig för att berätta att ni var bäst och ville att ni skulle fara ner och spela där och killen i Portugal som reggade sig bara för att fråga var han kunde köpa en skiva finns säkert också.
Nu minns jag inte helt och hållet men något åt det hållet var dom iaf. Se det inte som ett påhopp, det var bara lite konstruktiv kritik som svar på hur ni gått ut för starkt.
Att du väljer att blåneka det har jag full förståelse för. Det är ju uppenbarligen en ganska pinsam sak att göra. :D
Hum, varför gör du inte en ip check då och inser att det inte är jag? Däremot kan jag ta det som konstruktiv kritik och förmedla det vidare, men jag kan inte stå för något jag inte har gjort.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

En eloge till dig Joey! Starkt att komma tillbaka utan att bråka!
Joey_LMVB
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:37

TACK

Inlägg av Joey_LMVB »

Samuel V skrev:En eloge till dig Joey! Starkt att komma tillbaka utan att bråka!
Tack

Jag har aldrig varit här för att bråka, det är ett missförstånd, och om det har uppfattats så så får jag be alla inblandade om ursäkt.

MVH
Joey
Senast redigerad av Joey_LMVB den lör 20 jun 2009, 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Det där med klicktest tycker jag är lite småkul. Det är ju inte att spela 100% tajt mot klick som avgör om man är en bra musiker eller inte, tycker inte jag iaf. Jag spelar hellre svängigt med en bra trummis än supertajt efter klick. Då är det lätt att musiken blir klinisk och förlorar känsla. Jag fick aldrig göra något klicktest när jag sökte till Musikprogrammet. Och jag tror inte att Musikhögkolor eller Musikfolkisar gör det heller. Men det är bara min personliga åsikt. Är det viktigt för er så kör på det! :tummenupp:

Annars så önskar jag lycka till med jakten på basist och bandet i övrigt. Kollade förresten en snabbis på LMVB på Yeahfestivalen :wink:
/Linus
Skriv svar