SÅLD Fender Telecaster Classic Player Baja

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+
Inlägg: 777
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 13:49
Ort: Göteborg

SÅLD Fender Telecaster Classic Player Baja

Inlägg av Doningen »

En Telecaster med "custom shop design"-mickar, fyrlägesswitch med fasvändare (de tre vanliga Tele-lägena + ett där mickarna är kopplade parallellt), lönnbräda med rätt grov halsprofil, med mera. Inköpt ny 2007, bara spelad på hemma.

Låter gött, är otroligt skön att spela på, men eftersom elgitarr inte är huvudinstrumetet och jag är på jakt efter en bra akustisk gitarr i ungefär samma prisläge så får denna gå. Hade tänkt mig cirka 4.500 för denna (billigaste priset jag sett för en ny i Sverige är cirka 6.000, tysken tar 5.700). Eller byte + ev. pengar emellan mot en ackegura.

Original gigbag ingår. För mer info, specar och liknande:

http://www.fender.com/products/search.p ... 0141502389


Bild


Bild
[/img]
Senast redigerad av Doningen den tor 27 maj 2010, 17:15, redigerad totalt 1 gånger.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Polaren som spelar gitarr i bandet kör på precis en sån. Han säger att den är den bästa gitarr han spelat på. Bra pris dessutom!
/Linus
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+
Inlägg: 777
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 13:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Doningen »

Tack för pushen!
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Användarvisningsbild
Stan
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: mån 07 sep 2009, 22:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Stan »

Jag har en sån och den är verkligen smidig och lättspelad. En kollega som i vanliga fall spelar på en dyr customstrata provspelade och tyckte den var kanonskön, så det är inte bara amatörer som jag som gillar den.

Och det är ett bra pris. Köp!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Punkster skrev:Polaren som spelar gitarr i bandet kör på precis en sån. Han säger att den är den bästa gitarr han spelat på. Bra pris dessutom!
Jag har en polare som har en sådan. Otroligt bra producent och etablerad gitarrist som jobbat med många. Han säger samma sak. Väldigt bra och mångsidig gitarr. USA-delar sammansatt i Mexico och jag tror att det sitter Texas Special-mickar på om jag inte minns helt fel. Den gitarren har blivit hans favorit. Och han har en del andra gitarrer....

//J
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

Nu får ni sluta att göra reklam för denna gitarr innan jag gör nått dumt. Sitter och klurar på en deal...
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+
Inlägg: 777
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 13:49
Ort: Göteborg

Inlägg av Doningen »

Kom igen nu! Mer reklam och mer dealar! :)
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Skriv svar