[Köpes] Bigsby till LP (B7 eller B700B)

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Sam W
Medlem+
Inlägg: 646
Blev medlem: tis 13 apr 2010, 21:48
Ort: Karlstad

[Köpes] Bigsby till LP (B7 eller B700B)

Inlägg av Sam W »

Jag har funderat på att misshandla min LP lite med en borrmaskin.
Har en Gibson Les Paul Studio Limited Faded Worn Brown (kunde dom inte lagt till några ord till?) som jag köpte på 4sound när jag var 16 och inte visste att den fanns på Thomann för 4000 kr mindre :lol:
Ser ut som följer:

Bild

Hur som helst är jag intresserad av att skruva på ett Bigsby på den. Skulle vara snyggast med ett svart, men svart finns bara i form av ett B700B som är nån sorts Kina-gjord importerad sak istället för B7 som är USA-tillverkad.
Nån som har erfarenhet vare sig hit eller dit vad det gäller skillnaden på dom?
I framtiden funderar jag också på att installera en varitone á-la EB-3 istället för den undre tonkontrollen (använder den aldrig).

I alla fall undrar jag om nån har nåt att sälja, eftersom nya Bigsbyn är hutlöst dyra.
Hej
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Kolla tradera och lite gitarrforum vetja.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Sam W
Medlem+
Inlägg: 646
Blev medlem: tis 13 apr 2010, 21:48
Ort: Karlstad

Inlägg av Sam W »

Har gjort det. Finns bara en massa "köpes"-trådar :lol:
Och på begagnatsidor finns bara ripoffs för 200 kr som jag inte litar på eftersom Bigsby stämmer ur sig nog mycket som det är.
Hej
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Sam W skrev:Har gjort det. Finns bara en massa "köpes"-trådar :lol:
Och på begagnatsidor finns bara ripoffs för 200 kr som jag inte litar på eftersom Bigsby stämmer ur sig nog mycket som det är.
Hmm dom gör det alltså..
Jag som funderar på Bigsby liknande stall själv..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Sam W
Medlem+
Inlägg: 646
Blev medlem: tis 13 apr 2010, 21:48
Ort: Karlstad

Inlägg av Sam W »

YZZ skrev:Hmm dom gör det alltså..
Jag som funderar på Bigsby liknande stall själv..
Jag tror att om man inte misshandlar sitt Bigsby á-la Neil Young så håller det stämningen bra nog, men eftersom det kan vara lite på gränsen så har jag ingen lust att köra på nåt halvfabrikat som inte har en ordentlig quality-check avdelning. Man kan ju alltid chansa, dock :P

EDIT: Man kan ju köpa ett stall med rullsadlar också, det hjälper (vad jag hört) och ser coolt ut :D
Hej
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Inlägg av HirYoshima »

finns det bas-bigsby? :)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Nyasu
Medlem+
Inlägg: 1266
Blev medlem: sön 22 mar 2009, 16:58
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Nyasu »

Det borde faktiskt inte vara omöjligt att borra så att det skulle passa med 4 strängar, men frågan är hur bra det skulle fungera sedan :roll:
Nej, jag är högerkristen.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

HirYoshima skrev:finns det bas-bigsby? :)
Gretsch har, eller har haft, en sexsträngad modell som fixar basstämning (29"-mensur tror jag att den har), och som är försedd med Bigsby. Det är nog det närmaste du kommer, tror jag.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Sam W skrev:
YZZ skrev:Hmm dom gör det alltså..
Jag som funderar på Bigsby liknande stall själv..
Jag tror att om man inte misshandlar sitt Bigsby á-la Neil Young så håller det stämningen bra nog, men eftersom det kan vara lite på gränsen så har jag ingen lust att köra på nåt halvfabrikat som inte har en ordentlig quality-check avdelning. Man kan ju alltid chansa, dock :P

EDIT: Man kan ju köpa ett stall med rullsadlar också, det hjälper (vad jag hört) och ser coolt ut :D
Jag ska chansa!
När jag har råd :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Skriv svar