Lektioner erbjudes i mars. Kontrabas/elbas/jazz/improvisatio

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Lars Ekman
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 13:41
Ort: New York City

Lektioner erbjudes i mars. Kontrabas/elbas/jazz/improvisatio

Inlägg av Lars Ekman »

Hej basvänner!
Dags att återvända till Sverige i några veckor. Om det är någon som är sugen på en baslektion så finns jag där för dig.
Det spelar ingen roll alls hur erfaren du är. Jag lyssnar på ditt spel så tar vi det därifrån.
Det kan handla om rytm, timing, sväng, sound, teknik, spela solo, kompa, spela walking, udda taktarter i jazz, lära sig standards och mycket annat.

En lektion kostar 400:- för en timme.

Möjliga dagar i Stockholm är 10, 11, 17-21, 23, 29-31 mars och 1 april. I Göteborg: 26-27 mars.

Vem är jag då? Basist, främst inom jazz (men även annan musik) från Stockholm men bor numera i New York. Jag spelar ca 5-10 gig i veckan på olika klubbar i och runt New York t ex Fat Cat, Small's, 55 Bar och många andra ställen. Jag har också turnerat mycket runt om i världen med olika band. Är med på runt 30 utgivna skivor.

I Sverige har jag spelat med Magnus Lindgren, Jonas Kullhammar, Nina Ramsby Ludvig Berghe Trio, Peter Asplund och många andra. I USA med Gilad Hekselman, Dayna Stephens, James Hurt, Antonio Ciacca, Gary Versace och många fler.

Jag undervisar privatelever regelbundet och jag har dessutom haft workshops på Musikhögskolorna i Stockholm/Malmö/Örebro, flera folkhögskolor och olika skolor utomlands.

Mejla gärna om du är sugen eller har några frågor: info (at) larsekman.se

Jag hoppas jag får chansen att möta just dig!
Lars Ekman
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 13:41
Ort: New York City

Re: Lektioner erbjudes i mars. Kontrabas/elbas/jazz/improvis

Inlägg av Lars Ekman »

Jag har fortfarande en del lediga tider så hör av er om ni vill mer än att prata bas. :D :D :D :D :D
Skriv svar