Vad väljer jag?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Vad väljer jag?

Inlägg av Svarte_Jack »

Har ju funderat ett tag på att dra i en extra mick i OLP:n. Ruskigt nöjd med min Seymour Duncan. Så ska jag smälla i en Jazz eller en P-mick? Vad tycker ni grabbar? Motivera med era egna åsikter.

Skulle jag förlora nåt på ett sånt ingrepp?
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

P- och MM-mikar på samma bas kombinerar det bästa av två världar tycker jag. Fett och snärtigt på samma gång och inget single coilbrum...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Ja. Det låter som en vettig kombination. Men jag har lite dåliga erfarenheter av p-mickar. Lyckas alltid smiska ner strängarna i magneterna. Fast det går väl att justera bort (inte min bas jag lirade på). Gör det nån skillnad om spolarna är synliga eller inte? Men om det blir p-mick står det mellan en seymour duncan (har en som humbucker på basen redan) eller en het het dimarzio.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

EMG har inga synliga spolar, där slipper du oroa dej för smisk på polerna! Dessutom har dom en p-mick i snygg form, e´xtended formen, som dessutom är skitlätt att byta med alla andra extended mickar, bara att dra ut en sladd från micken och sätta in i den andra, ingen lödning eller nånting, skitlätt!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Jag vill inte ha EMG på den basen. Nån annan (som jag inte har köpt än) kanske. Men inte den.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

OK, men det rekommenderas iallafall! Nog med att det låter bra, har man extended serien är det sjukt smidigt också!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

ska du ha p-mick från duncan ska du ha quarter pounder, punkt! Klockren mick, sen sätter du in en sån där split-grej på humbuckern också så har du MM-ljud, P-ljud OCH J-ljud, vad mer kan du behöva?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Inget :D
Skriv svar