Lödschema för Stingray 5 HH mod

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3413
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Lödschema för Stingray 5 HH mod

Inlägg av maxoges »

Jag ska få hjälp att fräsa i min Sterling ray35 (Stingray 5) för att få en halsmick.
Basen har idag en trelägesswitch
För parallell, serie med filter och seriekoppling. Micken jag köpt kan bara kopplas i parallellt läge. Vad tror ni om en femlägesswitch där de tre första lägena är samma som nu och 4 är stall och halsmick parallellt och 5 är halsmicken solo?

http://www.seymourduncan.com/pickup/mus ... g-alnico-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+
Inlägg: 1654
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 13:02
Ort: Halmstad

Re: Lödschema för Stingray 5 HH mod

Inlägg av Lowlife »

Låter som en bra combo.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Användarvisningsbild
inber
VIP medlem
Inlägg: 2801
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 00:14
Ort: Stockholm

Re: Lödschema för Stingray 5 HH mod

Inlägg av inber »

Det blir säkert utmärkt.

Men ibland blir jag så jävla besviken på musikbranschen.

Tröttsamt att Seamour Duncan inte kan leverera ett vanligt jävla kopplingsschema. Fullt med mumbo-jumbo, men inte ett ord med saklig information. Vad betyder det att micken har "4-conductor leadwire"? Inte ens jag som vigt ett tvåsiffrigt antal år åt elektronik förstår vad det betyder.

Är det två separata spolar som man kan koppla som man vill, eller är det en humbucker med mittuttag?

Vad de egentligen säger indirekt är att musiker - våra kunder - är så jävla korkade att vi antagligen säljer sämre av allt om vi förklarar ordentligt vad vi säljer. Vi skrämmer bort de eländiga stackarna om vi visar ett kopplingsschema på vår hemsida. Alltför många kommer då att tycka att det ser svårt och märkligt ut.

Förlåt om jag förstår den goda julstämningen, men ibland blir det bara för mycket.

Hoppas den nya micken blir kanon!
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Skriv svar