Gibson EB 3L

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Skriv svar
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Gibson EB 3L

Inlägg av MrTobbe »

Bild

Letar fortfarande efter denna. Fick en skitsumma av försäkringsbolaget som ansåg att man kan få tag i en sådan för en billig summa. Maktlös och förbannad söker jag dagligen vidare över hela världen men har ännu inte hittat en endaste annons som överensstämmer med försäkringsbolagets skeva uppfattning. Personligen tror jag att den kan finnas i "garderoben" hos någon som inte törs kränga den vidare. Återigen ber jag allmänheten om hjälp att söka efter den. Vet någon något, kontakta mig på rubbostubb@hotmail.com
Tack på förhand folks.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av 200071 »

Hemskt trist historia.

Man kan ju tycka att om Försäkringsbolaget vet att det lätt går att fixa en sådan billigt så kanske de kan göra det åt dig....
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av TDHP »

Vad är det för försäkringsbolag?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av MrTobbe »

Jag svarade något liknande till Länsförsäkringars fullständigt humorlösa ombud som svarade.. Nä, vi jobbar inte på det viset förstår du väl. Jag bad även att de skulle ta kontakt med de mera kunniga handlarna istället för den dragspelsbutik som de bad göra en värdering av basen.. :o/
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av TDHP »

Ring dragspelsbutiken och begär ett skriftligt svar på var dom har hittat prisuppgifterna på basen alt hur dom har gått tillväga när dom har värderat den. Kontakta sen ett par av varandra oberoende kända handlare som pysslar med vintageinstrument och be dem om samma sak. Dom hjälper troligtvis till om du förklarar läget.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av hitman »

Försäkringsbolaget tycker väl att de skall göra avdrag eftersom basen inte var ny(?), undrar om de hade resonerat likadant om det var en Ming-vas som blivit stulen...

Hur mycket tyckte Länsförsäkringar att basen var värd?
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av MrTobbe »

Fick till sist 10500 om jag inte minns fel. Enligt mig en skitsumma men jag fick ju i alla fall något. Har fortfarande inte sett en enda likadan på vare sig svenska eller utländska köp och säljsidor. Trist men fakta.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av HirYoshima »

Det tror jag inte är helt off.. de gamla Gibson-basar som gått här har gått för mindre än 10 000kr av de jag sett. De kanske inte har varit i samma originalskick som din och jag är medveten om att L är en specialmodell så den kanske borde betinga lite högre värde.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av 200071 »

HirYoshima skrev:Det tror jag inte är helt off.. de gamla Gibson-basar som gått här har gått för mindre än 10 000kr av de jag sett. De kanske inte har varit i samma originalskick som din och jag är medveten om att L är en specialmodell så den kanske borde betinga lite högre värde.
Håller med.

Skulle du sälja en likadan här hade du inte fått mer för den. Tyvärr.
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av MrTobbe »

Jag fick strida ordentligt för den summan jag till sist fick, också vet jag att värdet har sjunkit i takt med dollarn.
Men att hitta en likadan är faktiskt inte det lättaste och det är därför jag tycker att summan är inte av den karaktär att jag känner mig nöjd helt enkelt. Såg på Blocket att en EB3L såldes men som var ommålad till vit och jag trodde för ett ögonblick att det var min, men såg detaljer som inte överensstämde med den jag blev av med så jag gjorde ingen stor sak av det.
Jag fortsätter sökandet :o)
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Gibson EB 3L

Inlägg av Mr Spock »

Länsförsäkringar är (eller VAR i a f, uppgiften har några år på nacken) det försäkringsbolag som betalar ut minst pengar...detta i en jämförelse mellan de stora bolagens skadereglering på årsbasis...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar