Såld

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 13:55
Ort: Göteborg

Såld

Inlägg av Hjalle »

Hej, detta var min första bas som jag köpte för nåt år sen och började spela på. Kort därefter började locket sjunka in då basbjälken släppt lite. Jag stoppade in rundstav och kilade fast mellan locket och ryggen på basen vilket har hållit locket där det är men det har också sabbat ljudet då det inte kan vibrera och resonera som sig bör där inne så den är rätt svårspelad men det har funkat som övningsbas för mig. Jag har efter detta köpt en annan bas som jag spelar på och denna har stått hemma som övningsbas, nu har jag köpt en till kontra och då får denna gå.

Jag tänker att det kanske finns nån som vill prova på att reparera en bas men som inte vill göra det på ett för dyrt instrument om de går tokigt, eller nån som bara vill prova hur det är att lira kontra innan de spenderar mycket pengar.

Basen är helt i plywood och som sagt har basbjälken släppt delvis, det finns 2 riktigt fula lagningar på baksidan av basen och nån gång ser det ut som har huvudet varit av och sen lagats. Kika på bilderna:)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ja vill ha 1.500kr för den och det finns inget case till den, den finns på Hisingen i Göteborg.
Mvh Johan
Senast redigerad av Hjalle den sön 18 jun 2017, 18:34, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Billig halvtrasig :) kontra

Inlägg av hitman »

Detta låter intressant. "Låter", eftersom jag inte kan se bilderna på jobbet, pga någon säkerhetsinställning i Proxy/brandvägg. Så jag kikar ikväll.

Har kanske vägarna förbi "framsidan" i sommar, ifall basen finns kvar då.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 13:55
Ort: Göteborg

Re: Billig halvtrasig :) kontra

Inlägg av Hjalle »

Du e välkommen:)!
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
tunnan13
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: tis 07 jul 2009, 13:26
Ort: Göteborg

Re: Billig halvtrasig :) kontra

Inlägg av tunnan13 »

PM!
Användarvisningsbild
Hjalle
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 13:55
Ort: Göteborg

Re: Billig halvtrasig :) kontra

Inlägg av Hjalle »

Såld!
Fender Jazz CS 64, Fender Roscoe Beck V, Gewa Kontrabas, Aguilar DB680, Aguilar Tonehammer 500, Aguilar SL410x, Aguilar GS410
Skriv svar