Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Bild

Fixat om på lilla bordet och lämnat en gästplats. I helgen får Flint bo där, en annan gång kanske El Capin...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Bassplaya »

Bild

Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av HellMek »

Bassplaya skrev:Bild

Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.

Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Bassplaya »

HellMek skrev:
Bassplaya skrev:Bild

Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.

Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.
Pedalerna använder jag till den aktiva Ibban i Desoluna.
Använder den inbyggda kompen i stärkaren, men tänker att det kan vara smidigare att ha en på bordet när det behövs.
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: tor 03 apr 2014, 03:35
Ort: Ängelholm

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av HellMek »

Bassplaya skrev:
HellMek skrev:
Bassplaya skrev:Bild

Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.

Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.
Pedalerna använder jag till den aktiva Ibban i Desoluna.
Använder den inbyggda kompen i stärkaren, men tänker att det kan vara smidigare att ha en på bordet när det behövs.
Desto större anledning att berömma ditt jämna spel ;) Det var en komplimang gubben :) Kompressor är aldrig fel, jag vill inte själv vara utan. Men i mitt fall är det för att jag har svårt att spela jämhårt alltid, i synnerhet i extrem deathmetal.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Sv: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Bassplaya »

HellMek skrev:
Bassplaya skrev:
HellMek skrev:
Bassplaya skrev:Bild

Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.

Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.
Pedalerna använder jag till den aktiva Ibban i Desoluna.
Använder den inbyggda kompen i stärkaren, men tänker att det kan vara smidigare att ha en på bordet när det behövs.
Desto större anledning att berömma ditt jämna spel ;) Det var en komplimang gubben :) Kompressor är aldrig fel, jag vill inte själv vara utan. Men i mitt fall är det för att jag har svårt att spela jämhårt alltid, i synnerhet i extrem deathmetal.
Jo jag insåg det efter att jag postat. Tackar för det :)
Användarvisningsbild
Coltrane
Medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 26 jun 2011, 09:28

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Coltrane »

Bild


Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Det mesta är sig likt, men en ny pedal i alla fall; BB Preamp!

Måste också säga (igen) hur mycket jag älskar soundet i mina Strymon. Hittade fram till ett otroligt snyggt chorus i Multi-läget på Olan i helgen. Perfekt "bredd" ihop med octabass för lite synthiga toner.


Bild

Skaffade ett PT Nano med en Volto under för ett tag sen, det har fått se lite olika setups sen dess men närmsta veckorna får det vara "kontrabas-bord" inför ett gig som är på gång. Smidigt bord och ännu smidigare med Volto!


Bild

(Tanken är alltså att ha det "stående" men bilden vreds i uppladdningen.)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
ennam
Medlem
Inlägg: 331
Blev medlem: sön 30 jan 2011, 19:56
Ort: Borgsjöbyn

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av ennam »

Coltrane skrev:Bild


Sent from my iPad using Tapatalk
Gud vad snyggt med två matchande bossar! Du får ta och lacka om ls-22:an ;)
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Användarvisningsbild
Coltrane
Medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 26 jun 2011, 09:28

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Coltrane »

ennam skrev:
Coltrane skrev:Bild


Sent from my iPad using Tapatalk
Gud vad snyggt med två matchande bossar! Du får ta och lacka om ls-22:an ;)

Haha inte en dum idé
Annars är jag mest nöjd med min rördist/boost och dying battery som jag kör mot hjärt müllern. Den låter så trasigt, så trasigt. [SMILING FACE WITH SMILING EYES] helt underbart med andra ord.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av eeakga »

Har precis byggt mig ett nytt bord. Blev riktigt nöjd faktiskt.

Väska från Biltema för 179 spänn, några spillbitar från sommarens altanbygge, en överbliven skvätt svart färg och några remsor av Biltemas breda kardborre. Ett par timmars arbete.
Kapade gångjärnen på väskan och använde locket till att montera pedalerna i.


Bild

Som sagt, är jäkligt nöjd med hur det blev med så enkla medel
Bild

Locket påhakat...
Bild

...och stängt, snyggt och prydligt.
Bild


Nämnde jag förresten att jag blev väldigt nöjd?
Användarvisningsbild
TG
VIP medlem
Inlägg: 794
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 14:59
Ort: Värmland

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av TG »

Äntligen "färdig".....
Bild
Zon, Fender, Mattissonbass, G&L, Yamaha, Cort (GS modell), Music Man, Monique & M700 by Jule, 2xVanderkley 112 MNT, Vanderkley Spartan, Ampeg 115 & 410.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lowfreq »

TG skrev:Äntligen "färdig".....
Bild
Snyggt! Riktigt bra pedaler! har själv Cali76 & SFT'n, man klarar sig finfint med bara dessa.


Hur tycker du Bassbone är ?
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1305
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Danny »

Nytt stort pedalbord.
Det finns fortfarande plats för lite mer effekter men detta duger för nu.

Bild

UB-1:an är till salu om någon är intresserad.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
TG
VIP medlem
Inlägg: 794
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 14:59
Ort: Värmland

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av TG »

lowfreq skrev:
TG skrev:Äntligen "färdig".....
Bild
Snyggt! Riktigt bra pedaler! har själv Cali76 & SFT'n, man klarar sig finfint med bara dessa.


Hur tycker du Bassbone är ?
Är en mycket bra DI box som fyller sin funktion. Ljudteknikerna är nöjda och jag med.

Calin och SFT'n är liksom det man behöver!
Zon, Fender, Mattissonbass, G&L, Yamaha, Cort (GS modell), Music Man, Monique & M700 by Jule, 2xVanderkley 112 MNT, Vanderkley Spartan, Ampeg 115 & 410.
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av lowfreq »

TG skrev:
lowfreq skrev:
TG skrev:Äntligen "färdig".....
Bild
Snyggt! Riktigt bra pedaler! har själv Cali76 & SFT'n, man klarar sig finfint med bara dessa.


Hur tycker du Bassbone är ?
Är en mycket bra DI box som fyller sin funktion. Ljudteknikerna är nöjda och jag med.

Calin och SFT'n är liksom det man behöver!
:thumbsup:
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Bassplaya »

Bild
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av 41HZ »

Jaha, då ska vi se om fluxen fortfarande är no1 efter repet ikväll. Blir säkert så jag behåller båda på bordet, det är helt klart olika karaktär och beteende på fluxen o punkstern. Men på ett bra sätt.
Bild
Edit
Jo visst blev det så. Punkstern(sft-klon) låter ju bara så fläskig till fingerspel, medans fluxen fortfarande är grym till plektrumspel.
=nöjd :lol:
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Roger Hedin »

Här är mitt PedalTrain Mini med en Volto under, den via USB-kabel laddbara strömförsörjningen...
Bild
Dagens pedalskörd består av alla småpedaler jag hade löst liggande. Volto klarar ett gig med ordinära 9 Volts pedaler, dock inga hungriga saker som Line 6 Relay G50. Då dör den snart. Å andra sidan går det spela medan man laddar, men då är ju vitsen med sladdlös strömförsörjning borta. En annan fördel: man eliminerar risken för brum en del...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Bullen »

Mitt nya PT mini. Har gömt kablaget till det trådlösa med vacker gaffa undertill, ska också klämma fast en diago där under tänkte jag. Nöjd!

Bild
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Eagle Hazze »

Ser bra ut Bullen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Tarzan08 »

Bild

Stökigt, rörigt och sladdar över-jävla-allt. Men det LÅTER bra och det är ju det viktiga.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Foxbat »

Bild
Senaste versionen av bordet. Fueltank Classic under bordet.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Vasoline
Medlem
Inlägg: 176
Blev medlem: lör 05 jul 2014, 13:34
Ort: Göteborg

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av Vasoline »

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!

Inlägg av mikkejohansson »

Känner att jag äntligen hittat till nåt slags färdigt recept för litet gig/rep/inspelnings-bord:

Bild

Hittade Trilogicen beggad på TGT11 och tänkte att jag skulle testa och jisses! Låter svinbra, som en RC Booster med mid-kontroll typ. Så bra att jag köpt en till att sätta på stora bordet och ersätta min DOD fx10.

Nu är tre av fyra på detta lilla bord gemensamma med det stora (Trilogic, Multicomp och Pitchblack), känns som ett bra koncept.

Bordet drivs dessutom med en Pedaltrain Volto på undersidan, så man behöver inte dra fram nån ström till det. Smidigt.

Bild kommer på det stora när allt är monterat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar