Wah wah

Prata om effekter och pedaler
Samuel
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 18:23
Ort: Göteborg

Wah wah

Inlägg av Samuel »

Halloj!

Vilka olika wahwahpedaler till bas finns det, någon som testat som kan ge tips mm. Sen jag såg trettioåriga kriget med fredin på bas blev jag sjukt impad av hans wah ljud. Pedalen var vit, antar att det var Dunlops Bass wah jag såg :)
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Det var Dunlops wah-wah, ja. Har inte provat den själv, men skulle inte rekommendera EBS, efter att ha provat två olika ex som båda gjorde mig besviken. (skjut mig inte!)
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: Wah wah

Inlägg av Bassplaya »

Samuel skrev:Halloj!

Vilka olika wahwahpedaler till bas finns det, någon som testat som kan ge tips mm. Sen jag såg trettioåriga kriget med fredin på bas blev jag sjukt impad av hans wah ljud. Pedalen var vit, antar att det var Dunlops Bass wah jag såg :)
dunlops baswahwah e supergrym. me like alot. + e att den har ställbar volym, ställbart q-värde och den e fotocell styrd vilket innebär att effekten går igång såfort du sätter foten på pedalen, alltså ingen on/off switch.

alternativet är ju annars morley:s wahwah. denna har jag dock ej testat men råkar veta att den har två olika lägen; standard och funk.

dom ligger i samma prisklass så de e nog bara en fråga om smak.

testa och avgör själv e mitt tips!
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Pyssling skrev:Det var Dunlops wah-wah, ja. Har inte provat den själv, men skulle inte rekommendera EBS, efter att ha provat två olika ex som båda gjorde mig besviken. (skjut mig inte!)
om du blir skjuten blir nog jag oxå d (fast ja tror vi klarar oss :) )
jag gillar nämligen inte EBS pedaler över huvudtaget (sådär, nu har jag sagt d)
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem
Inlägg: 448
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 15:54
Ort: Borlänge

Inlägg av bassicfun »

Har testa den nyare morleyn (svart o blå) som jag inte gillade något vidare.Använder själv en antik morley power wah från hedenhös tid som passar mej.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Skriv svar