Elektronikfråga : brummande batterieliminator ...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Eliminator

Inlägg av GNUlars »

Hejsan!
Stabiliserad bör man ju ha, så att spänningen blir rätt. Men stabiliserad har inget med störningar att göra.

Det är bara att prova, brummar det så testa en annan. Jag tycker däremot inte att det är dyrt med ett par hundra för en eliminator som fungerar. (EBS:en har dessutom en rätt rejäl kabel som inte ser ut som om den var till för ett dockskåp eller liknande)
Jag betalar gärna en femhundring för en bra eliminator. Det är ju för tusan viktigare än pedalerna i sig om den funkar ordentligt.
Jag har flera olika som funkat (Boss (pajade nyligen), Clas Ohlsson, EBS, Elfa billig, Elfa dyr) Jag tycker att det verkar som om switchade eliminatorer är känsligare, en jag har tjuter högfekvent, men alla typer kan brumma så det är bara att testa....

Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Re: Eliminator

Inlägg av Folxam »

GNUlars skrev:Jag betalar gärna en femhundring för en bra eliminator. Det är ju för tusan viktigare än pedalerna i sig om den funkar ordentligt.
grejjen är att man ska inte behöva betala en massa pengar för det, den eliminatorn jag köpte nu var nog beggad ... jag betalade en hundring ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
yngwie
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 17 nov 2007, 02:15

Re: Eliminator

Inlägg av yngwie »

Folxam skrev:
GNUlars skrev:Jag betalar gärna en femhundring för en bra eliminator. Det är ju för tusan viktigare än pedalerna i sig om den funkar ordentligt.
grejjen är att man ska inte behöva betala en massa pengar för det, den eliminatorn jag köpte nu var nog beggad ... jag betalade en hundring ...
Ska behöva och ska behöva? Kvalitetsdelar i en nätdel överskrider säkert materialkostnaderna i de flesta pedaler (bortsett från spejsiga chassin). Jag håller med Gnulars där. Tänker jag att jag skulle konstruera en hifi-stärk blir det ju 90 % strömförsörjning och 10% förstärkeri både med avseende på vikt och kostnad.
Qui-lom-bo!
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

ja alla gör vi som vi vill, och det är ju härligt det :D
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Skriv svar