Strömadapter

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Faliz
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 22:38
Ort: Kållered

Strömadapter

Inlägg av Faliz »

Jag har nu börjat samla på mig ett gäng pedaler som används lite då och då och börjar tröttna på att behöva köpa batterier hela tiden och koppla varenda gång man skall flyttar på prylarna.

Vill gärna ha förslag på hur man kopplar ihop strömmen på pedalerna om jag nu får tummen ur arslet och gör ett pedalbord.

pedaler jag har är Ibanez Phathead, Tech-21 kompressor, Boss stämapparat. De som jag ev kommer göra är att byta ut distpedalen mot EBS Valvedrive.
Ingen minns en Fegis

www.myspace.com/therazed
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Det finns grenkabel till effektpedalernas strömförsörjning, fråga musikhandlar'n nästa gång.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Kolla vilken spänning pedalrena ska ha och vart + och - sitter, sen är det bara knata i väg till typ Biltema eller clase ohlsons och köpa det du behöver i eleminator väg, har pedalerna samma spänning och +/- lika ja då behöver du bara en elemenator ( se till då bara att du får en som kan leverera tillräckligt med ström ) och en skarv att kopla imellan pedalerna, finns på musikaffärer.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Valvedrive drar 12V AC så den får du nog köra med separat väggvårta ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Folxam skrev:Valvedrive drar 12V AC så den får du nog köra med separat väggvårta ...
Alt slanta upp för en PedalPower, Big John eller Juice-nånting? Pedalförsörjning @ its best.. men dyrt..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Liten skrev:
Folxam skrev:Valvedrive drar 12V AC så den får du nog köra med separat väggvårta ...
Alt slanta upp för en PedalPower, Big John eller Juice-nånting? Pedalförsörjning @ its best.. men dyrt..
sant ... jag brukar dock aldrig tänka i så dyra banor :roll:
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Skriv svar