Lysande men icke fungerande Q-Tron

Prata om effekter och pedaler
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Lysande men icke fungerande Q-Tron

Inlägg av shadowskimmer »

Hej!

Av någon anledning har min Q-Tron slutat fungera. Av/på-lampan gör som den ska och overload-lampan lyser "när den ska" beroende på hur man justerat gain men det blir ingen skillnad alls på ljudet hur man än gör. Någon som har varit med om det och har en idé om vad det kan vara? Inget ser bränt ut på insidan men man vet ju aldrig...


Den här varianten är det:

Bild
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lysande men icke fungerande Q-Tron

Inlägg av saft »

shadowskimmer skrev:Hej!

Av någon anledning har min Q-Tron slutat fungera. Av/på-lampan gör som den ska och overload-lampan lyser "när den ska" beroende på hur man justerat gain men det blir ingen skillnad alls på ljudet hur man än gör. Någon som har varit med om det och har en idé om vad det kan vara? Inget ser bränt ut på insidan men man vet ju aldrig...


Den här varianten är det:

Bild

Satt å googlade runt i förmiddags, stör mej på att min enigma ger en volymboost när jag slår på den. Hittade nånstans på ett forum nån som hade samma problem som du. Var en lödbana som spruckit.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lysande men icke fungerande Q-Tron

Inlägg av blackparkas »

Att det blir en volymboost tycker jag bara är positivt då det gärna ibland kan bli så att man försvinner i mixen annars med dylika pedaler.
Tycker jag..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar