Austin City

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Austin City

Inlägg av matt_deluxe »

Testade en gång Austin City-strängarna som Börsen för som budgetmärke. Det är helt sjukt, jag tyckte dom klådde jävla mycket annat jag haft på basen, och det priset..... Enda skiten är ju att kulorna är för små, så man måste trä små brickor på dom så dom inte slinker genom stallet. Ska väl tilläggas att jag spelar mycket plektrumbas, så diskant är inget man oroar sig över, det kommer gratis. Det är en bra botten som är det håriga.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Instämmer!
Jag testade dessa för några år sedan och blev också positivt överraskad. Det enda minuset är, precis som du säger, att "kulorna" är alldeles för små. Jag fick sätta distansbrickor för att de skulle bli kvar i stallet på min jazzbas.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Hmm, dom kanske är värda att prova då? Har stått med ett paket i handen flera gånger, men alltid ångrat mig. Fast dom finns bara i 45-105 va?
/Linus
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Njaä jag köpte ett par 0.40 set, men det var ganska många år sedan i o f s.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Bean skrev:Njaä jag köpte ett par 0.40 set, men det var ganska många år sedan i o f s.
Hmm, på Börsen i Örebro tror jag bara dom har 45-105. Iaf dom enda jag sett. Men jag har inte kollat så noga heller :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
matt_deluxe
Medlem+
Inlägg: 517
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 23:14
Ort: Kungsör

Inlägg av matt_deluxe »

Jag menar att de ska finnas i två grovlekar även på Börsen i Örebro. Kolla och tjata, det behöver dom. För 99 spänn är dom ju helt klart värda att testa, men glöm inte att svänga förbi Clas Olson och köp distansbrickor, men dom går ju att återanvända. Men sen tror jag du blir glatt överraskad, dessutom kan man byta strängar ofta för samma pengar. Eller så lägger du resten av pengarna på din käring. blommor eller bio. Kanske en liten picnic med en vinare i kvällssolen. Sånt gör underverk för kvinnors toleranser.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

matt_deluxe skrev:Jag menar att de ska finnas i två grovlekar även på Börsen i Örebro. Kolla och tjata, det behöver dom. För 99 spänn är dom ju helt klart värda att testa, men glöm inte att svänga förbi Clas Olson och köp distansbrickor, men dom går ju att återanvända. Men sen tror jag du blir glatt överraskad, dessutom kan man byta strängar ofta för samma pengar. Eller så lägger du resten av pengarna på din käring. blommor eller bio. Kanske en liten picnic med en vinare i kvällssolen. Sånt gör underverk för kvinnors toleranser.
Det är fördelen med att vara singel. Mera pengar åt mig :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?i ... rtno=62495

Nickel - Usch! Men ett bra pris! Deras elgitarrsträngar har jag provat och de var döda när jag strängade upp dem, 29:- dock så man kanske inte ska begära så mycket.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Hållbarheten är inte den längsta om man säger så, men som reservset i gigbagen är de helt ok i alla fall.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag körde på dom frekvent innan och visst, dom är ju bra.... i typ 5 minuter. sen totaldog mina och efter en kokning så var dom inte sådär bra och hade jag inte slängt dom så hade det nog börjat knäckas strängar. dessutom upplevde jag att dom åt väldigt snabbt på banden.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar