Pyramid Shortscale

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
AsPåBas
Medlem+
Inlägg: 966
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 11:41
Ort: Linköping

Pyramid Shortscale

Inlägg av AsPåBas »

Satte på ett set på min Höfner Ignition men D-strängen är inte bra. Den generar ett vibrationsljud som låter som det kan göra när spåret i sadeln är för stort men i det här fallet låter det som att ljudet kommer från stallet. Från 12:e band och uppåt låter det som vanligt men på lös sträng och till 11:e band ligger vibrationen och det låter skit, det blir ostämt. Det var inte så med de strängar som satt på från början. Är det fel på D-strängen eller vad?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Basar - Förstärkare - Lådor - Pedaler
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Pyramid Shortscale

Inlägg av Roger Hedin »

Jag skulle tro att lindningen släppt.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
AsPåBas
Medlem+
Inlägg: 966
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 11:41
Ort: Linköping

Re: Pyramid Shortscale

Inlägg av AsPåBas »

Ok, och hur ofta händer det? [SMILING FACE WITH SMILING EYES] Har jag aldrig varit med om tidigare vad jag vet. Kan man köpa lösa strängar?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Basar - Förstärkare - Lådor - Pedaler
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Pyramid Shortscale

Inlägg av Roger Hedin »

Jag fick med två set strängar till min Dingwall-sexa; E-strängen var likadan på det första setet. Första gången det hänt mig. Någonsin! Jag har varit med om att en sträng varit stendöd; naturligtvis när det var helg och skivinspelning. Hur som helst så fick jag en ny sträng från BassDirect; nåt annat hade aldrig varit på kartan, då jag just köpt en inihelvittes dyr bas från dem...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar