The quest for tunnare strängar: Unicorn

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

The quest for tunnare strängar: Unicorn

Inlägg av Markooo »

Var inom det magnifika Malmö Musikaffär och bad om de tunnaste strängarna de kunde erbjuda. Den gode Frej trollade fram ett set Unicorn 38-98. Detta är fan i mig de nästa nickelsträngarna jag någonsin spelat på. Helt underbara! Och så klart så tillverkas de inte längre...

Sjukt bra zing och flera timmars spelande och de har sin brighta klang intakt fortfarande. Riktigt synd att dessa inte går att få tag på längre...

Rekommenderas starkt förutsatt att de går att få tag på någonstans.
Någon annan här som lirat på dessa?

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: The quest for tunnare strängar: Unicorn

Inlägg av peter_s »

Markooo skrev:Rekommenderas starkt förutsatt att de går att få tag på någonstans.
Någon annan här som lirat på dessa?
Jag har haft nickel-Unicorn-strängar på en bas, och har dito stainless-trängar på en annan. Det är de första stainless-strängarna som jag gillat, både när det gäller ljud och spelkomfort. Och nickel-strängarna var bra de också.

Men jag blir förbryllad när du säger att det är svårt att få fatt i Unicorn-strängar. De tillverkas fortfarande, och du borde kunna köpa direkt från Unicorn. Kanske finns inte den gauge du spelar på längre, men det finns säkert något motsvarande.
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: The quest for tunnare strängar: Unicorn

Inlägg av Markooo »

peter_s skrev:
Markooo skrev:Rekommenderas starkt förutsatt att de går att få tag på någonstans.
Någon annan här som lirat på dessa?
Jag har haft nickel-Unicorn-strängar på en bas, och har dito stainless-trängar på en annan. Det är de första stainless-strängarna som jag gillat, både när det gäller ljud och spelkomfort. Och nickel-strängarna var bra de också.

Men jag blir förbryllad när du säger att det är svårt att få fatt i Unicorn-strängar. De tillverkas fortfarande, och du borde kunna köpa direkt från Unicorn. Kanske finns inte den gauge du spelar på längre, men det finns säkert något motsvarande.
Jag kollade med herr Unicorn-Christian och du hade helt klart rätt!
Det var bara att man var tvungen att beställa genom honom.

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: The quest for tunnare strängar: Unicorn

Inlägg av peter_s »

Markooo skrev:Jag kollade med herr Unicorn-Christian och du hade helt klart rätt!
Det var bara att man var tvungen att beställa genom honom.

:tummenupp:
Skriv svar