Flatsen åkte av min bas.

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Bastappe
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: ons 05 mar 2008, 20:45
Ort: Alingsås

Flatsen åkte av min bas.

Inlägg av Bastappe »

Japp.
Jag gav dom en chans, i nästan 2 månader. Visst hade dom fått sitta kvar om jag hade haft typ MALA´s garderob. Men nu sitter jag med här med en endaste Jassbas(Svensk stavning) och då får det bli Rundlindat igen. De låter ju faktiskt bäst??
Senast redigerad av Bastappe den sön 11 maj 2008, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ljudet med flats funkar ofta jättebra, men det är lättare att få en bas med rundspunna strängar att likna en med slipade ljudmässigt än tvärtom. Har man däremot flera basar kan det vara idé att ha slipade strängar på någon av dem.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Danne skrev:Ljudet med flats funkar ofta jättebra, men det är lättare att få en bas med rundspunna strängar att likna en med slipade ljudmässigt än tvärtom. Har man däremot flera basar kan det vara idé att ha slipade strängar på någon av dem.
Ja och nej. Ingenting kan ersätta flats vad det gäller botten och kärna, enligt mig. Sedan kan gamla rounds misstas för flats, eftersom de är så "döda" i sin karaktär. Men jag kan lova dig att du hör skillnaden om du lyssnar på en inspelning med döda rounds och jämför den med liknande inspelning med flats.

I övrigt anser jag att alla får ha vilka strängar de vill på sina basar!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

får jag köpa dem för en hundring?
grejor
Skriv svar